ورود به سرچ کنسول گوگل

یافتن کوئری های جست و جو با ورود به سرچ کنسول گوگل

هدف این محتوا راهنمایی شما در راستای کشف کوئری‌ های جستجو درGoogle Search Console است. همچنین تاکید بر اهمیت استفاده از گزارش این نرم افزار برای بهبود محتوای وب ‌سایت از دیگر اهداف این محتوا به شمار می رود. شما با خواندن این مطلب می آموزید که چگونه در Google Search Console به دنبال کوئری‌ های جست و جو بگردید و چگونه برای جست و جو های وب‌ سایت خود، دیدگاه هایی به دست آورید. برای این که با نحوه ورود به سرچ کنسول گوگل بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

چرا از سرچ کنسول گوگل برای یافتن کوئری های جست و جو بهره برده می شود؟

ورود به سرچ کنسول گوگل

یافتن کوئری‌ های جست و جو با Google Search Console به شما این امکان را می‌ دهد که به عمق رفتار کاربران پی ببرید و محتوای وب‌ سایتتان را بر اساس نیاز های آن‌ ها بهینه‌ سازی کنید. این داده‌ ها اطلاعات مهمی را ارائه می ‌دهند که به شما کمک می ‌کنند کلید واژه‌ های مرتبط را هدف قرار دهید و استراتژی‌ های سئو خود را بهبود بخشید. در نتیجه این امر بازدید کاربران از وب‌ سایتتان را افزایش خواهید داد.

دلیل ورود به سرچ کنسول گوگل امکانات موجود در نرم افزار و اندازه‌ گیری انگیزه کاربر است. دانستن این که مشتریان به دنبال یافتن چه چیز هایی در موتور جستجو هستند، از این راه میسر می شود. با کمک سرچ کنسول گوگل می توان به این امکانات و مزایای برای ارتقا سایت دست یافت:

  • تعیین رتبه وب‌ سایت و نظارت بر تعداد بازدید از آن
  • بهینه ‌سازی محتوای وب ‌سایت
  • بهبود عملکرد کلید واژه‌ ها
  • شناسایی روند های بازار

مراحل کشف کوئری های جست و جو با کمک سرچ کنسول گوگل

مراحل کشف کوئری ها

این فرآیند دارای چند مرحله است که برای موفقیت در اعمال آن ها باید راهنمای زیر را مطالعه بفرمایید.

  • دسترسی به Google Search Console

برای این کار باید بعد از نصب گوگل سرچ کنسول در مرحله اول به آن مراجعه کنید. برای ورود باید به حساب Google خود وارد شوید و وب ‌سایت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  • رفتن به گزارش عملکرد

پس از انجام مرحله اول، در منوی سمت چپ بر گزینه عملکرد کلیک کنید.

  • انتخاب محدوده زمانی

محدوده زمانی مورد نظر را برای داده ‌هایی که می‌ خواهید آن ها را تحلیل کنید، انتخاب نمایید. می ‌توانید محدوده زمانی را بر اساس ترجیحات خود شخصی ‌سازی کنید. انتخاب محدوده زمانی و درست مشخص کردن آن سبب می شود که تحلیل با اطلاعات بهینه تر و اصولی تر پیش بروید.

  • مشاهده کلیک‌ ها، دیدار ها، نرخ کلیک (CTR)

با انتخاب محدوده زمانی اکنون می توانید به کلیک ‌های کل، بازدید ها، نرخ کلیک (CTR) و موقعیت سایت دسترسی داشته باشید. تا اینجا کار های مقدماتی را به کمک سرچ کنسول گوگل به سرانجام رساندیم. اکنون نوبت به کاوش در تب مربوط به کوئری ها می رسد.

  • کاوش در تب کوئری ‌ها

بر تب کوئری ‌ها کلیک نمایید تا به گزارش آن ها دسترسی پیدا کنید. این بخش فهرستی از کوئری‌ هایی را ارائه می دهد که کاربران از آن ها برای پیدا کردن سایت شما استفاده کرده ‌اند. کوئری‌ های جستجو در Google Search Console به شما نشان می دهد که چگونه کاربران از طریق عبارات جست و جو شده، وب سایت شما را کشف کرده اند. با استفاده از این داده‌ ها کیفیت محتوا ها بهبود می یابند و استراتژی سئو جهت افزایش بازدید از وب سایت به درستی پیش می رود. اکنون که این داده ها را در دسترس داریم باید به بررسی آن ها بپردازیم.

تب کوئری ‌ها
  • بررسی داده ‌های کوئری

داده ‌ها را تحلیل کنید. برای این کار می توانید تعداد کلیک‌ ها، بازدید ها و نرخ کلیک (CTR) را بررسی نمایید. این اطلاعات به شما کمک می ‌کنند تا به درک بهتری از عملکرد وب ‌سایت خود برای عبارات جست و جو شده برسید. دانستن این موضوع به شما در راستای افزایش بازدید سایت کمک می کند. می توانید از روش هایی مثل پیدا کردن کلمات کلیدی برای بهتر شدن عملکرد سایت استفاده کنید.

  • استفاده از فیلتر ها و مقایسه کوئری ‌ها

با ورود به سرچ کنسول گوگل می توانید از فیلتر ها برای به‌ حداقل رساندن داده‌ ها بهره ببرید. می توانید از پارامتر هایی مانند کشور ها، دستگاه ‌ها و نوع جست و جو برای این کار استفاده کنید. علاوه بر آن می ‌توانید چندین کوئری را با یکدیگر مقایسه نمایید تا روند ها و الگو ها را تشخیص دهید.

لازم به ذکر است که شاید در ابتدا این فرآیند کمی سخت به نظر برسد؛ اما با افزایش تجربه شما و کار کردن بیشتر با این سیستم، قادر خواهید بود که با صرف کم ترین زمان ممکن اقدام به کشف کلید واژه های پر تکرار کنید. علاوه بر این می توانید با تکیه بر این آگاهی بر بهینه سازی این کلمات  متمرکز شوید. نتیجه این امر افزایش بازدید از سایت شما خواهد بود.

جمع بندی

با ورود به سرچ کنسول گوگل و استفاده از فیلتر ها و مقایسه کوئری ‌ها می ‌توانید روند ها و الگو هایی را که کاربران از آن ‌ها استفاده می ‌کنند، با دقت و دید مستقیم شناسایی کنید. استفاده از این اطلاعات می ‌تواند به شما کمک کند تا بهبود قابل توجهی را در به دست آوردن رتبه بندی بالاتر سایت و عملکرد آن تجربه کنید و تجربه کاربر را بهبود ببخشید.

نظرات کاربران