پلاگین چیست؟

پلاگین چیست؟

در این مقاله سعی کرده ایم پلاگین را به زبان ساده برای شما شرح دهیم تا از آن استفاده کنید تا راهی برای پیشرفت شما باشد. اولین سوالی که پیش می آید این است، پلاگین چیست ؟

پلاگین یک افزونه نرم افزاری که شامل گروهی از توابع است که این قابلیت را دارد به وب سایت وردپرس اضافه شود. پلاگین می تواند عملکرد و بازدهی سایت را افزایش دهد.همچنین می تواند قابلیت های جدیدی به سایتی که از وردپرس ساخته شده بدهد. پلاگین از PHP ساخته شده اند و می توانند شامل مواردی مانند تصاویر، CSS و جاوا اسکریپت نیز باشند.

 می توانید با ساخت پلاگین و افزونه وردپرس را گسترده تر کنید یعنی می توانید قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنید. برای مثال می توانید افزونه ای بنویسید که لینک ده پست اخیر شما را مرتب کند و به شما نمایش دهد.

هسته وردپرس و پلاگین

پلاگین چیست و چرا افزونه های وردپرس ساخته می شوند؟ در وردپرس یک قانون اساسی وجود دارد.آن هم این است که هرگز هسته اصلی وردپرس را دستکاری نکنید. این یعنی در تغییراتی که به سایت خود اضافه می کنید هرگز نباید به هسته اصلی وردپرس کاری داشته باشید. این به این دلیل است که خود انجمن وردپرس در هر بروزرسانی هسته اصلی آن را به کلی بازنویسی می کنند و شما مجبور هستید برای اضافه کردن یا تغییر دادن قابلیتی در سایت خود از افزونه استفاده کنید.

پلاگین و افزونه های مختلف در وردپرس

پلاگین و افزونه های مختلف در وردپرس

پلاگین چیست و چه افزونه های در وردپرس وجود دارند؟

در وردپرس هر افزونه ای برای هر کاری که نیاز داشته باشید وجود دارد. هر افزونه نسبت به نیازی که دارید می تواند ساده یا پیچیده باشد. ساده ترین افزونه یک فایل PHP است. افزونه Hello Dolly است که نمونه از آن است. فایل PHP افزونه ساده است و برای استفاده فقط به یک سربرگ پلاگین ، چند تابع PHP و چند قلاب برای پیوست کردن توابع شما نیاز دارد تا کار کند.

زبان افزونه ها

پلاگین چیست و با چه زبانی نوشته شده؟ افزونه های وردپرس مثل پلاگین با زبان وردپرس نوشته می شوند. افزونه ها می توانند به صورت منظم و یکپارچه، با وردپرس اقدام شود که این کار به راحتی قابل انجام است. در جامعه وردپرس یک ضرب المثل هست که می گوید: ( همیشه یک افزونه برای افزوده شدن وجود دارد.)

کاربران وردپرس همیشه با استفاده از وردپرس به راحتی حتی بدون این که یک خط کد نویسی بلد باشند می توانند ویژگی های را به سایت خود اضافه کنند که کار را برای کاربران خود آسان تر کنند.

نقش افزونه ها در وردپرس

نقش افزونه ها در وردپرس

 پلاگین چیست و در وردپرس چه افزونه ها به چه منظوری وجود دارند؟

 وردپرس هزاران افزونه کاربردی و مفید برای افزودن به سایت شما موجود دارد. هر افزونه کار مخصوص به خود را دارد و به پیشرفت UX سایت کمک می کند تا مخاطب از سایت تجربه بهتری داشته باشد.

اگر در سایت نقش مدیر را داشته باشید می توانید از افزونه ها برای افزونه ها از قسمت مدیریت حذف یا نصب کنید. همچنین قابلیت نصب آنها به صورت دستی نیز وجود دارد. برای این کار کافی است تا با یک گیرنده FTP آن ها را دریافت و نصب کنید.

پلاگین چیست و آیا مانند دیگر زبانه های وردپرس رایگان است؟

در پاسخ این سوال باید گفت، بله اکثر افزونه های وردپرس ، حتی پلاگین نیز رایگان هستند و می توانید به  راحتی از آن ها استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که این افزونه به خاطر رایگان بودن از هیچ پشتیبانی فنی برخوردار نیستند. به همین دلیل مهم است که قبل از نصب و اضافه کردن هر افزونه بر روی سایت خود بسیار دقت داشته باشید که برای سایت شما اشکالی پیش نیاید و بعدا دچار مشکل نشوید.

تشخیص افزونه های مفید در وردپرس

تشخیص افزونه های مفید در وردپرس

پلاگین چیست و چگونه افزونه های نرم افزاری با کیفیت را در آن تشخیص دهیم؟ برای تشخیص افزونه با کیفیت باید قبل از استفاده چند سوال از خود بپرسید چند معیار برای افزونه خوب داشته باشید. زیرا هر افزونه ای در وردپرس شاید بتواند کار مورد نظر شما را انجام دهند اما بعضی از آنها بسیار با کیفیت تر و مفیدتر هستند. ما در این قسمت توضیح خواهیم داد که پلاگین چیست و سوالاتی برای این که بتوانید یک افزونه با کیفیت را تشخیص دهید. این افزونه آخرین بار کی آپدیت شده؟ آیا با نسخه وردپرس من سازگاری دارد؟ ( که معمولا باید آخرین نسخه را داشته باشید.) آیا دارای پشتیبانی است؟ اگر پشتیبانی دارد، پشتیبانی خوبی دارد که پاسخ سوالات مردم را بدهد؟ این افزونه از سمت مردم چه امتیازی دریافت کرده و چه رتبه ای دارد؟ این ها نمونه سوالاتی هستند که به شما کمک می کنند تا یک افزونه با کیفیت را بهتر تشخیص دهید.

 افزونه ها و کاهش سرعت

پلاگین چیست و آیا باعث کاهش سرعت می شود؟

شایعاتی مبنی بر این که افزونه پلاگین های وردپرس سایت شما را کند و عملکرد کلی آن را به شدت کاهش می دهند وجود دارند. این شایعه ها قطعا اشتباه و غلط هستند. البته افزونه های بدی هم وجود دارند که موجب کاهش سرعت سایت شما شوند ولی اگر در انتخاب افزونه دقت داشته باشید و افزونه های خوبی انتخاب و استفاده کنید هرگز با مشکل کاهش سرعت و عملکرد سایت مواجه نخواهید شد.

این را بدانید که که هر افزونه جدید دیدید فورا اقدام به نصب آن نکنید مگر این که آن را مفید تشخیص داده باشید. اگر مرتکب این اشتباه شدید و یک افزونه بدون قابلیت مفیدی نصب کردید هرگز با غیر فعال کردن آن کار را تمام نکنید و حتما اقدام به حذف کلی آن کنید.

در وردپرس اگر دچار مشکل شدید بدانید به احتمال زیاد مشکل شما از وجود افزونه های بسیار و ضعیف است یا این که ممکن است دو افزونه در عملکرد یکدیگر تاثیر منفی گذاشته باشند و باعث تداخل و مشکل در سایت شما شوند.

به همین دلیل است که نباید هرگز هر افزونه ای را که دیدید اقدام به نصب آن کنید.

نظرات کاربران