چرا سئو مهم است

چرا سئو مهم است ؟

برای اینکه به طور دقیق بگوییم چرا سئو مهم است بد نیست ابتدا از اینکه سئو چیست شروع کنیم. سئو مخفف “بهینه سازی سایت برای موتور جستجو” است. در واقع سئو مجموعه ای از روش هایی است که با افزایش کیفیت و کمیت ترافیک سایت و همچنین برجسته سازی نام تجاری و برند شما از طریق نمایش در نتایج سرچ در موتورهای جستجو منجر به جذب مخاطب و افزایش فروش می شود.

سئو به همان اندازه که در مورد الگوریتم موتورهای جستجو است مربوط به کاربران موتورهای جستجو نیز است. در واقع سئو درمورد درک آنچه افراد به صورت آنلاین جستجو می کنند، پاسخ هایی که می خواهند، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که مایلند دریافت کنند به شما اطلاعات می دهد. دانستن پاسخ این سوالات به شما این امکان را می دهد تا با افرادی که به دنبال آنچه که شما ارائه می دهید هستند، ارتباط برقرار کنید. اگر دانستن هدف مخاطبان شما یک طرف سکه سئو است، ارائه آن به روشی که ربات های موتور جستجو می توانند آن را پیدا و درک کنند طرف دیگر و دلیل اینکه چرا سئو مهم است، می باشد.

چرا سئو مهم است

چرا سئو مهم است

اهمیت سئو برای موتورهای جستجو

اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه به سوال چرا سئو مهم است بدهیم باید گفت برای رتبه بندی در موتورهای جستجو.  اما اجازه دهید قبل از آن در مورد معیارهای رتبه بندی در موتورهای جستجو صحبت کنیم. موتورهای جستجو میلیاردها محتوا را جستجو و هزاران عامل را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام محتوا به احتمال زیاد به سوال شما پاسخ می دهد. موتورهای جستجو همه این کارها را با بررسی و فهرست بندی تمام محتوای موجود در اینترنت، صفحات وب، PDF، تصاویر، فیلم ها و غیره از طریق فرایندی به نام “خزیدن و نمایه سازی” انجام می دهند و سپس آن را با توجه به مطابقت با سوال کاربران رتبه بندی می کنند.

در حالی که تبلیغات پولی، شبکه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند باعث ایجاد ترافیک در سایت ها شوند اما همچنان بیشترین میزان بازدید آنلاین توسط موتورهای جستجو انجام می شود. در واقع سئو یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که اگر به درستی تنظیم شود می تواند به مرور سود چشمگیری برای شما جذب کند. اگر محتوای جامعی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، بازدید شما می تواند با گذشت زمان ریتم یک گلوله برفی را داشته باشد، در حالی که تبلیغات برای جذب بازدید کننده به سایت به هزینه ی مستمر نیاز دارد.

در واقع پاسخ سوال چرا سئو مهم است این است که بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه سازی و در نتایج جستجو نمایش داده شود. به این ترتیب شما با بهبود سئو موفق شده اید با پرداخت هزینه ی کم در طولانی مدت اقدام به جذب مخاطب کنید.

در مرحله ی بعدی باید گفت درست است که موتورهای جستجو هر روز هوشمندتر می شوند اما هنوز در نهایت به کمک ما نیاز دارند. موتورهای جستجو می خواهند به شما در کسب موفقیت کمک کنند. در واقع گوگل حتی راهنمای شروع فعالیت و بهینه سازی سئو برای موتورهای جستجو را ارائه کرده است. گوگل از طریق تالار گفتمان راهنمای مرکزی خود با عنوان وب مستر به مدیران وب در بهینه سازی سئو سایت کمک می کند. در حالی که دستورالعمل های مدیریت سایت از یک موتور جستجو به موتور جستجو دیگر متفاوت است اما اصول اساسی آنها ثابت است. به عنوان نمونه نباید سعی کنید موتورهای جستجو را فریب دهید، در عوض بهتر است بر ارائه یک تجربه آنلاین عالی برای بازدیدکنندگان خود تمرکز کنید. برای انجام این کار باید دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کرده و نیاز کاربر را شناسایی کنید.

چرا سئو مهم است

چرا سئو مهم است

معیارهای موتورهای جستجو در بهینه سازی سئو

برای اینکه به طور دقیق بررسی کنیم چرا سئو مهم است قصد داریم در مورد معیارهای موتورهای جستجو صحبت کنیم.

اصول اساسی Google Webmaster در بهینه سازی سئو

صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید نه موتورهای جستجو.

کاربران خود را فریب ندهید.

از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود دوری کنید.

به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر بفرد، ارزشمند یا جذاب می کند.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

انتشار محتوای تولید شده توسط ربات

شرکت در طرح های بک لینک اسپم

ایجاد صفحاتی با محتوای کم یا کپی شده

اصول اساسی Bing Webmaster در بهینه سازی سئو

محتوای واضح، کاربردی، جذاب تولید کنید.

دسترسی به محتوا در سایت شما نباید سخت باشد.

عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.

بک لینک ها به عنوان نشانه ای از محبوبیت سایت شما در نظر گرفته می شوند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی سیگنال های مثبتی هستند و می توانند در بلند مدت در رتبه بندی سایت شما تاثیر داشته باشند.

سرعت بارگیری صفحات، یک تجربه کاربری خوب را برای مخاطب رقم می زند.

برای توصیف تصاویر از ویژگی های alt استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوای آن را بهتر شناسایی کند.

چرا سئو مهم است

چرا سئو مهم است

 

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

محتوای کم و بی کیفیت، صفحاتی که بیشتر تبلیغات یا پیوندهای وابسته را نشان می دهند. استفاده از تاکتیک های غیر مجاز برای دور زدن الگوریتم موتور جستجوی بینگ. اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL تمیز، مختصر و متناسب با کلمات کلیدی است. URL ها را در صورت امکان توصیفی، کوتاه و با کلمه کلیدی غنی کنید و از نویسه های غیر حرفی خودداری کنید. از انتشار محتوای تکراری یا سرشار از کلمات کلیدی دوری کنید.

در پایان در پاسخ به سوال چرا سئو مهم است می توانیم بگوییم سئو می تواند به سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و در نتیجه بازدید بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. واقعیت این است که رتبه بندی و افزایش ترافیک وسیله ای برای رسیدن به هدف های بعدی هستند. اگر هیچ کس روی سایت شما کلیک نکند، ترافیک سایت شما کاهش پیدا کرده، مشتریان و مخاطبان خود را از دست می دهید، پس از مدتی نیز رتبه سایت شما در موتورهای جستجو افت می کند و به طور کلی شانس دیده شدن توسط مخاطب هدف خود را از دست می دهید و این به معنای شکست کسب و کار شما خواهد بود.

مقالات مرتبط:

یاست سئو و هر چیزی که باید از این پلاگین شگفت انگیز بدانید

۸ نکته برای بهبود سئو ویدیو در سایت

نظرات کاربران