چطور سایت را سئو کنیم

چطور سایت را سئو کنیم

یادگیری اینکه چطور سایت را سئو کنیم در موفقیت کسب و کار شما نقش اساسی دارد و به شما این اطمینان را می دهد که سایت شما دقیقاً به همان شکلی که لازم است کار می کند. اگر سئو خوبی داشته باشید می توانید ترافیک بیشتری جذب کنید و فرصت های بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل داشته باشید. یک سایت بهینه شده از نظر سئو دارای معیارهای مشخصی، مانند میزان زمان حضور مخاطب در صفحه و نرخ پرش و نرخ تبدیل است. در واقع گوگل با بررسی همین معیارها یک سایت را رتبه بندی می کند. نکات و استراتژی های زیر به شما می آموزد که چطور سایت را سئو کنید و رتبه ی بهتر در موتورهای جستجو به دست آورید.

چطور سایت را سئو کنیم

چطور سایت را سئو کنیم

سئو چیست؟

قبل از اینکه به سوال چطور سایت را سئو کنیم بپردازیم باید بگوییم سئو چیست. سئو واژه ی مخفف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو با ارائه ی تکنیک هایی روند افزایش بازدید سایت شما را از طریق نتایج موتور جستجو افزایش می دهد. در واقع به شما کمک می کند تا سایت شما برای کاربران قابل کشف تر شود. اگر سئو سایت شما بهینه شده باشد وقتی مشتریان بالقوه عبارات مربوط به نام تجاری شما را جستجو می کنند شانس بیشتری برای کشف سایت شما و خرید از شما خواهند داشت.

تصور کنید که یک سایت برای فروش محصولات تناسب اندام دارید. شما در سایت خود نکات مربوط به رژیم و تمرینات ورزشی را منتشر می کنید و همچنین مقاله ای در مورد کاهش وزن دارید. با استفاده از روش های دقیق سئو شما می توانید شخصی که کلمه کلیدی “چگونه لاغر شویم” را جستجو می کند به سایت خود راهنمایی کنید.

چطور سایت را سئو کنیم

چطور سایت را سئو کنیم

5 گام موثر جهت بهبود سئو سایت

در ادامه این مطلب و برای پاسخگویی به سوال چطور سایت را سئو کنیم، قصد داریم شما را گام به گام به سمت بهبود سئو سایت راهنمایی کنیم.

  1. تمام داده های سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

یک داده به خودی خود ممکن است چیزی به شما نگوید اما وقتی داده های زیادی را جمع آوری کنید می توانید الگوهای تکرار شونده را در میان آنها مشاهده کنید. اگر چند نفر از سایت شما بازدید کنند و نتوانند روی گزینه ی دعوت اقدام به عمل (CTA) شما کلیک کنند ممکن است مشکلی نداشته باشید. اما اگر درصد زیادی از بازدید کنندگان CTA شما را نادیده بگیرند ممکن است نیاز باشد تغییراتی در سایت خود اعمال کنید. گزارش های رفتار کاربران و داده های ترافیکی موجود در Google Search Console می تواند به ترسیم یک تصویر واضح برای شما کمک کننده باشد. به عنوان مثال گزارش رفتار کاربر، نحوه رفتار افراد به محض ورود به سایت شما را نشان می دهد علاوه بر این می توانید با استفاده از امکانات این سرویس معیارهای مهمی مانند تعداد کل ورود افراد به سایت، دفعات ورود هر فرد، نرخ پرش و سایر موارد را ردیابی کنید.

باید داده ها را برای الگوهای خاص تجزیه و تحلیل کنید. منابع ارجاع می توانند چیزهای زیادی درباره مخاطبان شما بگویند. به عنوان مثال چگونه افراد سایت شما را پیدا می کنند؟ از این طریق شما می توانید به دنبال صفحاتی باشید که بیشتر از دیگران بازدید دارند و فاکتورهای موفقیت آن صفحه را در همه ی سایت اعمال کنید.

  1. تحقیقات کاملی درباره کلمات کلیدی انجام دهید

یکی از مهمترین نکاتی که در فرآیند پاسخ به سوال چطور سایت را سئو کنیم باید در نظر داشته باشید انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. سال ها پیش می توانستید یک کلمه کلیدی فرضی انتخاب کنید، یک مقاله 300 کلمه ای با آن بنویسید و روز بعد برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی شوید اما امروزه دیگر سئو به این ترتیب کار نمی کند. ابزاری مانند Ubersuggest به شما کمک می کند کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و از آن برای یافتن کلمات کلیدی بلند متناسب با نیاز کاربر و مشتری احتمالی خود استفاده کنید. به این فکر کنید که چرا آنها کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کنند و در جهت رفع نیاز آنها اقدام به تولید محتوا کنید.

  1. محتوای بلند و ارزشمند تولید کنید

برای اینکه بدانید چطور سایت را سئو کنید باید محتوای بلند، جدید و مفید تولید کنید. به طور معمول اندازه ایده آل برای یک محتوای نوشتاری 1600 کلمه است. هر چند این عدد فقط یک نقطه شروع است. قبل از تصمیم گیری در مورد طول مطلوب برای محتوای خود کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خود را گوگل کنید و از 10 نتیجه برتر در قسمت نتایج بازدید کنید. آیا بعضی از آن مطالب بیش از 1600 کلمه هستند؟ پس مطلب شما هم بیشتر از این مقدار باشد. البته بلندی مطلب همه چیز نیست اما این سیگنال را به گوگل ارسال می کند که شما اطلاعات بیشتری را ارائه می دهید. علاوه بر این اگر افراد زیادی مدت طولانی را در آن صفحه بگذرانند و تا انتها مطلب شما را مطالعه کنند به احتمال زیاد رتبه بالاتری خواهید داشت.

  1. بهینه سازی سئو درون صفحه ای را فراموش نکنید

بخش مهمی از پاسخ به سوال چطور سایت را سئو کنیم، بهینه سازی سئو درون صفحه ای است. عواملی مانند عناوین اصلی، عناوین فرعی و برچسب های متا در گروه سئو درون صفحه ای قرار می گیرند. از کلمه کلیدی اصلی خود در عنوان های فرعی و اصلی استفاده کنید ترجیحاً تا حد ممکن نزدیک به آغاز متن. از کلمه کلیدی در کل باید به مقدار 5/0 تا 5/2 درصد در مطلب خود استفاده کنید. کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را در متن، زیرعنوان ها و متن توضیح تصاویر پخش کنید.

  1. سئو سایت خود را برای مرورگرهای موبایلی بهینه کنید

با افزایش تعداد افرادی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت ها دسترسی پیدا می کنند, شما نیز باید سایت خود را برای نمایش در مرورگرهای موبایلی بهینه کنید. علاوه بر این در سال های اخیر طراحی سایت ریسپانسیو تبدیل به یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در گوگل شده است. در واقع یکی از مهمترین نکاتی که باید در پاسخ سوال چطور سایت را سئو کنیم، در نظر داشته باشید میزان دسترسی آن در سیستم عامل های مختلف و بخصوص موبایل است.

مقالات مرتبط:

سئو تکنیکال چیست؟

نظرات کاربران