گوگل ادسنس چیست

گوگل ادسنس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

اگرچه گوگل ادسنس (Google AdSense) تنها سرویس تبلیغاتی نیست که به شما امکان می دهد از وبلاگ و سایت خود درآمدزایی کنید اما احتمالا بهترین سرویس رایگان موجود برای این کار است. اگر مایلید بدانید گوگل ادسنس چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم مطالعه ی این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

گوگل ادسنس چیست

گوگل ادسنس یک برنامه تبلیغاتی است که می توانید از آن برای درآمدزایی با استفاده از تولید محتوا استفاده کنید. این شبکه مانند وبلاگ، سایت یا ویدیوی YouTube است و شما می توانید با تولید محتوای هدفمند و گرفتن تبلیغات از آن استفاده و کسب درآمد کنید. مشتریان برای تبلیغات از طریق این سرویس هزینه می کنند و شما با میزبانی تبلیغات در سایت یا کانال خود بخشی از این درآمد را به دست می آورید. ثبت نام در گوگل ادسنس رایگان است.

چگونه از گوگل ادسنس استفاده کنیم

ابتدا گوگل باید سایت شما را تأیید کند. گوگل معیارهای خود را برای تأیید اعلام نمی کند اما اگر سایت شما محتوای منحصر بفردی دارد و با خط مشی های ادسنس مطابقت داشته باشد می توانید امیدوار باشید که مورد تایید گوگل قرار می گیرید. فراموش نکنید که برای ثبت نام در گوگل ادسنس شما باید حداقل 18 سال داشته باشید.

پس از تأیید گوگل می توانید تبلیغات را در سایت خود قرار دهید. می توانید نوع تبلیغات را انتخاب کنید و مشخص کنید در کدام صفحه و در کجا نمایش داده شوند. گوگل ادسنس به تبلیغ کنندگان خود اجازه می دهد تا بر اساس محتوای شما و همچنین میزان دریافت کلیک بر روی تبلیغات خود از طریق بازدیدکنندگان، در فضای وب شما جستجو کنند. گوگل مورد دوم را از طریق “نمره کیفیت” تبلیغ دهنده تعیین می کند. دو عامل در تعیین نمره کیفیت سایت شما نقش اساسی بازی دارند، یکی نرخ کلیک یا CTR است که به معنای  درصدی از بازدیدکنندگان سایت شما است که گوگل فکر می کند روی تبلیغات کلیک خواهند کرد و دیگری عواملی است که از نظر گوگل کیفیت تجربه کاربر از مشاهده آگهی را تحت تأثیر قرار می دهند. گوگل این عوامل را به صورت مشخص فاش نمی کند اما طبق سایت راهنمای آن مرتبط بودن آگهی و تجربه کاربری در صفحه فرود از عناصر مهم هستند.

گوگل ادسنس چقدر هزینه می پردازد؟

تا به اینجا بررسی کردیم که گوگل ادسنس چیست و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم. در ادامه بد نیست به هزینه ای که می توانید در ازای درج هر تبلیغ دریافت کنید بپردازیم. تبلیغ کنندگان عناصر ذکر شده در بالا را بررسی می کنند و آنچه را هزینه هر کلیک یا CPC می نامند تخمین می زنند. در واقع هر بار که کسی روی تبلیغات سایت شما کلیک کند شما می توانید مبلغ مشخصی برای آن دریافت کنید.

در این فرآیند سایت خود را به عنوان یک نقاشی منظره ای که به حراج گذاشته اید در نظر بگیرید، هرچه نقاشی کیفیت بالاتری داشته باشد رقابت بیشتر خواهد بود و پول بیشتری به دست خواهید آورد. از آنجا که گوگل همه معیارهای مورد استفاده خود را بیان نمی کند بنابراین پیش بینی مقدار واقعی ارزش تبلیغات سایت شما دشوار است. اما به عنوان یک مثال فرضی بگذارید بگوییم شما در یک ماه 2000 بازدید در سایت خود دارید و 1.5٪ از این افراد روی یک آگهی کلیک می کنند که برابر با 30 کلیک است. اگر گوگل ادسنس برای هر کلیک 75 سنت پیشنهاد دهد درآمد شما برای آن ماه حداکثر 22.50 دلار خواهد بود.

گوگل ادسنس چیست

گوگل ادسنس چیست

اجرای استراتژی های پول ساز در گوگل ادسنس

اگر تا اینجا پاسخ سوال خود را که گوگل ادسنس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم گرفته اید بهتر است در مورد افزایش درآمد از این طریق نیز اطلاعاتی کسب کنید. از آنجا که درآمد شما از سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد شما می توانید با اجرای استراتژی های مشخص درآمد خود را از گوگل ادسنس افزایش دهید.

  1. محتوای متمرکز و هدفمند ارائه کنید

محتوای شما باید هدفمند و متمرکز بر یک موضوع باشد تا تبلیغ کنندگان بتوانند شما را بر همان اساس انتخاب کنند. علاوه بر این ارائه ی محتوای متمرکز و هدفمند به شما کمک می کند بهتر و بیشتر در موتورهای جستجو دیده شوید. به عنوان مثال اگر بخشی از سایت یا وبلاگ خود را به انتشار دستور پخت غذا و یا کیک و شیرینی اختصاص دهید می توانید تبلیغ مواد غذایی را جذب کنید و مخاطب هدف نیز شما را راحت تر در نتیجه ی جستجو گوگل مشاهده می کند.

  1. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

برای اینکه بستر مناسبی برای انتشار تبلیغ تهیه کنید نیاز است ترافیک سایت خود را بالا ببرید و یکی از کارهایی که می توانید برای رسیدن به این هدف انجام دهید تبلیغ کردن خود است. شما می توانید با فعالیت در شبکه های اجتماعی، مخاطبان جدید جذب کنید و آنها را به بازدید از سایت یا وبلاگ خود تشویق کنید. هر چه ترافیک سایت شما بیشتر باشد می توانید مبلغ بیشتری از گوگل ادسنس دریافت کنید.

  1. تبلیغات را در مکان های قابل مشاهده قرار دهید

تبلیغ کنندگان می خواهند مردم تبلیغات آنها را ببینند و شما می خواهید مردم محتوای شما را مشاهده کنند و تبلیغات مزاحم محتوای شما نباشد. حل این مشکل و برطرف کرد انتظار هر دو طرف اندکی سخت است اما معمولا می توانید بدون آسیب زدن به محتوا فضایی را بیابید که تبلیغات در معرض دید عموم قرار گیرند. پس از مدتی می توانید با آزمون خطا بهترین فضا را برای انتشار تبلیغات پیدا کنید.

  1. قوانین را زیر پا نگذارید

گوگل چند دستورالعمل دارد که با تخطی از آنها ممکن است دسترسی شما به گوگل ادسنس محدود شود در نتیجه بهتر است قوانین را زیر پا نگذارید. بیشتر این دستورالعمل ها برای افرادی است که تنها با هدف دریافت هرچه بیشتر پول از گوگل ادسنس به تولید محتوا می پردازند نه افرادی که محصول خوبی دارند یا علاقه زیادی به تولید محتوا دارند. این قوانین شامل انتشار سخنان نفرت انگیز یا خشونت آمیز ، تبلیغ کالاهای تقلبی و ارسال مطالب دارای حق چاپ یا کپی شده است. خط مشی های گوگل را بررسی کنید تا مطمئن شوید قانونی را نقض نمی کنید.

مقالات مرتبط:

نظرات کاربران

Amir Hossein
04.شهریور.1401

سلطان یوتیوب

Amir Hossein
04.شهریور.1401

یوتیوب عشق

Amir Hossein
05.شهریور.1401

عشق یوتیوب

علی محمدی
05.شهریور.1401

به نظر میاد خیلی علاقه دارین به یوتیوب D: