گوگل ترندز چیست

گوگل ترندز چیست ؟

این ابزار را با ویژگی های مفید و منحصر به فردی که دارد، هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد. بیایید با نوار جستجوگر گوگل خود شروع کرده و هر عبارت کلیدی را که مد نظرتان است در آن جستجو کنید و با استفاده از قابلیت گوگل ترندز آن را به صورت جامع، بررسی کنید. در اینجا این پرسش برای شما به وجود می آید، که چگونه باید این کار را انجام دهید؟

در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است درباره گوگل ترندز بدانید، به شما بگوییم. در ابتدا بد نیست با مفهوم، کاربرد و تاثیرگذاری گوگل ترندز در روند جستجوی وب آشنا شویم.

کارایی گوگل ترندز

گوگل ترندز یک ابزار برای بررسی و تحلیل داده ها و کلمات کلیدی پر جستجو در گوگل است که به بازاریابان اجازه می دهد از علاقه مندی بازار هدف خود آگاه شوند و بر اساس آن به تولید محتوای مفید و تاثیرگذار بپردازند.

این قابلیت به شما اجازه می دهد هر زمان که علاقمندی مخاطبان شما به موضوعی تغییر کرد، از آن آگاه شوید. استفاده از این ابزار به طور موثر، نیاز به درک نحوه مناسب جمع آوری و ترجمه داده ها از موتور جستجوی گوگل دارد.

گوگل ترندز چگونه کار می کند؟

کارایی گوگل ترندز چیست؟ گوگل ترندز وب سایت نظرسنجی و رتبه بندی محبوب ترین کلمات کلیدی جستجو شده در وب را دارد و مدام به روز رسانی می شود. معمولا موتور جستجوی گوگل با استفاده از پارامترهای مختلف، اطلاعات را فیلتر می کند. اما، ابتدا گوگل نتایج را از طریق بررسی کلمات کلیدی و عباراتی که در جعبه جستجوی Google تایپ می کنید، نشان می دهد.

جالب تر اینکه گوگل ترندز به شما اجازه می دهد که کلمه کلیدی مورد نظرتان را بر اساس دسته بندی های مختلفی؛ از جمله: جستجوی وب، یوتیوب، خرید محصولات در گوگل، اخبار و تصاویر، جستجو کنید.

مزایای استفاده از گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز چیست

حال ببینیم مزایای استفاده از گوگل ترندز چیست؟ مهم تر از همه این که گوگل ترندز به طور خودکار تمام پرسش های عبارات محبوب جستجو شده در وب را به روز می کند. این اطلاعات می تواند بر اساس زمان و مناطق مختلف، به روز رسانی شود. این ابزار به شما اجازه می دهد تا از جستجوی کاربران در سراسر جهان و تنها با یک کلیک، مطلع شوید. گوگل ترندز، داده ها را بر اساس ویژگی های مختلف دسته بندی می کند.

با استفاده از گوگل ترندز می توانید زمینه های مختلف؛ مانند: کسب و کار، سرگرمی، علم و تکنولوژی، سلامتی، ورزش و … را بر اساس نیازها و علاقمندی تان دسته بندی کنید. با استفاده از گوگل ترندز می توانید اطلاعیه های مهم را به صورت ایمیل دریافت می کنید. گوگل ترندز محتواهای مورد نظر شما را به صورت سیستماتیک مرتب می کند.

همچنین با انتخاب گزینهTop Daily Trends  در جعبه اشتراک ایمیلتان، این قابلیت، موضوعات مختلف را به روز رسانی کرده و به شما اجازه می دهد تمام روند های جستجوی روزانه تان را انتخاب و تمام پیام های مربوط به 24 ساعت گذشته را دریافت کنید.

اما؛ یکی از معایب رایج گوگل ترندز، ناهماهنگی نتایجی است که پس از جستجوی خودکار نمایان می شود.

گوگل ترندز چگونه به بهبود کسب و کار شما کمک می کند؟

حال که بررسی کردیم کاربرد گوگل ترند چیست؟ بیایید تاثیرگذاری آن را در مشاغل بررسی کنیم. روند کار گوگل ترندز اینگونه است که داده ها را در طول زمان، تجزیه و تحلیل می کند و این نشان دهنده این است که اغلب کدام عبارت کلیدی در گوگل جستجو شده است. اینجاست که متوجه خواهیم شد، گوگل ترندز چگونه به انتخاب محتوای مناسب و تاثیرگذار برای تولید محتوا کمک می کند.

از آنجا که گوگل ترندز از یک نمونه تصادفی بر اساس داده های جستجو، جهت ارائه نتایج به کاربران استفاده می کند، بازاریابان می توانند با تکیه بر آن، محتوای تاثیرگذاری را برای بهبود روند کسب و کار خود تولید کنند. کسب و کارها هنگام تولید محتوا و ارائه خدمات یا محصولات، با آگاهی از تقاضای بازار هدف خود، می توانند افراد بیشتری را به خود جذب کنند.

قابلیت گوگل ترندز در سال 2020

قابلیت گوگل ترندز در سال 2020

می دانم شما نیز کنجکاوید بدانید قابلیت های به روز شده گوگل ترندز چیست؟ در موتور جستجوی گوگل هر روزه، میلیاردها جستجوی وب صورت می گیرد و ترافیک اطلاعات زیادی را تولید می کند. گوگل این اطلاعات را از طریق Trends Tool به اشتراک می گذارد و گروه ها را بر اساس تحقیقات میدانی و کلمات کلیدی خاص، جستجو می کند. استفاده از گوگل ترندز یک راه موثر برای آگاهی از نیازها، علاقه مندی ها و تقاضای مشترک افراد به موضوعات مختلف است.

با این حال، این به این معنی نیست که جزئیات داده ها توسط این ابزار جمع آوری شده باشد، زیرا در این صورت نتایج جستجوی شما بسیار طولانی خواهد شد.

مجموعه داده ها به روش های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن تقاضاهای مختلف اندازه گیری می شوند. اتصال کلمات کلیدی مشابه به هر ابزار ممکن است، یک مجموعه کاملا متفاوت از جستجوی گوگل را نشان دهد. هنگام استفاده از گوگل ترندز AdWords نتایج را به طور مستقیم نشان می دهد و این نتایج به تعداد جستجوی ماهانه یا سالانه کلمات کلیدی مربوط می شود، در حالی که روند تغییرات را نیز با گذشت زمان مشخص می کند.

در این مقاله بررسی کردیم که گوگل ترندز چیست و چه کاربردی دارد؟ همین طور اشاره کردیم که گوگل ترندز یکی از کاربردی ترین ابزارهای گوگل است، قابلیت های منحصر به فردی دارد و نتایج نشان داده که نزد کاربران بسیار محبوب است. این قابلیت گوگل به کاربران کمک می کند تا با انتخاب موضوع مناسب علاوه بر رفع نیازهای بازار هدف خود، در زمینه بازاریابی به شکل موثرتری عمل کنند.

به طور معمول، رتبه بندی بالا در گوگل می تواند بسیار ارزشمند باشد. در نتیجه استفاده از قابلیت گوگل ترندز، به بالا بردن سطح سئو وبسایت ها و وبلاگ ها کمک بسزایی می کند و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت. همین حالا وب سایت رسمی گوگل ترندز (Google Trends) را بررسی کرده، عملکرد آن را آزمایش کنید و مطمئن باشید تاثیرگذاری آن بر روند کاریتان را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

 

نظرات کاربران