یادگیری ماشین در بازاریابی

یادگیری ماشین در بازاریابی چه نقشی دارد؟

با گذشت زمان، بسیاری از جنبه های زندگی ما تحت تأثیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قرار گرفته است. اکنون می توان گفت که تقریباً هر چیزی که مربوط به پردازش داده باشد میدانی برای درخشش یادگیری ماشین است. یادگیری ماشین اکنون به رانندگان این امکان را می ‌دهد تا بدون استفاده از دست در بزرگراه‌ ها رانندگی کنند. این قدرت به محققان زیست‌شناسی کمک می ‌کند تا مولکول ‌های جدید تولید کنند و به کشاورزان توصیه ‌هایی برای احیای خاک ارائه می ‌دهد. از بانکداری گرفته تا املاک و مشتقات آن، حوزه های بهداشتی و سازمان ها در بخش های مختلف از مزایای یادگیری ماشین بهره می برند. با توجه به قدرت یادگیری ماشین، ممکن است از میزان تاثیر یادگیری ماشین در بازاریابی دیجیتال تعجب کنید. در این مقاله، ما به شما می گوییم که چگونه شرکت ‌های پیشروی جهان از یادگیری ماشینی برای فعال کردن اتوماسیون بازاریابی، افزایش کمپین ‌های بازاریابی و افزایش درآمد خود استفاده می ‌کنند.

یادگیری ماشین در بازاریابی چیست؟

یادگیری ماشین در بازاریابی

به طور خلاصه، یادگیری ماشین به بازاریابان این امکان را می دهد تا با تجزیه و تحلیل مجموعه عظیمی از داده ها، در مورد صنعت، بازار، رویه های اجتماعی و مشتری ها، تصمیم گیری بهتری داشته باشند و کار خود را ارتقا دهند.

با افزایش روز افزون قدرت پردازش سیستم‌ های محاسباتی و پیشرفت و پیچیدگی الگوریتم ‌های یادگیری ماشین برای بازاریابی، سازمان‌ ها می ‌توانند پیشنهادات، محتوا، محصولات و خدمات شخصی ‌سازی شده ای را ارائه کنند.

  • اتوماسیون بازاریابی

بازاریابان برای تصمیم گیری های داده محور نیاز به اطلاعاتی دقیق دارند. امروزه با وجود داده های بسیار زیادی که در دسترس بازاریابان است، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها به صورت دستی بسیار زمان بر و دلهره آور است. اینجاست که یادگیری ماشین به کمکتان می آید و می تواند تیم شما را از سایر رقبا متمایز کند.

تقسیم ‌بندی مشتری، یکی از ضروری ‌ترین شیوه‌ های بازاریابی است که شامل گروه ‌بندی مشتریان بر اساس ویژگی ‌های مختلف از جمله سن، جنس، درآمد و… می شود. یادگیری ماشینی نه ‌تنها می ‌تواند به‌ طور خودکار مشتریان را به سرعت‌ گروه ‌بندی کند، بلکه مشتریان جدید را نیز کشف می‌ کند. یادگیری ماشین در بازاریابی به بازاریابان کمک می کند تا با کمک اتوماسیون ها عملیات پشتیبانی خود را کارآمد تر انجام دهد.

اتوماسیون بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل بازاریابی

در حال حاضر، بسیاری از صنایع از یادگیری ماشین برای تشخیص احساسات استفاده می کنند. شرکت BMW از آن برای ارزیابی هوشیاری راننده و شرکت دیزنی از آن برای اندازه گیری واکنش بینندگان به فیلم هایش استفاده می کند. بازاریابان می توانند از یادگیری ماشینی و تشخیص احساسات برای ارزیابی نحوه واکنش مصرف کنندگان به تبلیغات استفاده کنند و این احساسات را با قصد خرید مرتبط کنند.

  • شخصی سازی تبلیغات

در میان انبوهی از تبلیغات که مصرف کنندگان، روزانه مشاهده می کنند، شخصی سازی تبلیغات بسیار مهم است. بازاریابان امروزی از آن آگاه هستند و اغلب از سیستم های خودکار برای تولید کلمات کلیدی و سایر وظایف مرتبط استفاده می کنند. مشکل این است که این ابزار ها مبتنی بر قوانین هستند و ویژگی های یک مشتری خاص را نمی توانند درک کنند.

یادگیری ماشین در بازاریابی-3
  • تولید محتوا

در ادامه بررسی یادگیری ماشین در بازاریابی، خوب است بدانید که به طور سنتی، کپی ‌رایتینگ و تولید محتوای بازاریابی همیشه با خلاقیت و آگاهی ای همراه بوده است که الگوریتم ‌های مصنوعی از آن بی بهره هستند. احساسات مصرف کننده در مورد پیام های بازاریابی را می توان به عنوان داده در قلمرو دیجیتال تفسیر کرد. درک حاصل از آن داده ها را می توان برای ایجاد زبان دقیقی استفاده کرد که مصرف کننده خاصی را تشویق به اقدام کند.

بسیاری از غول ‌های صنعت از پلتفرم هوش مصنوعی Persado Motivation برای اصلاح زبان پیام‌ های بازاریابی استفاده می‌ کنند.. ترکیبی از یادگیری ماشین اختصاصی و مدل‌ های یادگیری عمیق به سیستم Persado اجازه می ‌دهد تا الگو های پاسخ را برای یک مصرف ‌کننده خاص بیاموزد. پیام ‌های شخصی سازی ‌شده ارائه کند و بازاریابی محتوا را به طور کلی بهبود بخشد و یک گام به جلو بردارد.

مدل پردازش زبان طبیعی Persado لحن و صدای محتوای یک برند را ارزیابی می‌ کند. سپس، چگونگی پاسخ یک مشتری خاص به پیام های بازاریابی مختلف را تجزیه و تحلیل می کند و یک محتوای مناسب احساسات ایجاد می کند. سپس، این پلتفرم خلاقیت های بازاریابی را تجزیه می کند. ترکیب پیام های بالقوه را با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی آزمایش می کند و یک کپی فوق شخصی ایجاد می کند که بیشترین تاثیر را بر یک مشتری خاص خواهد داشت.

جمع بندی

بازاریابی همیشه در مورد ایجاد ارتباطات معنادار با مشتریان بوده است. گفت و گو های ما با همکاران، دوستان، اقوام و عزیزانمان، زمانی معنا دار می شود که هر دو طرف از تجربیات گذشته یکدیگر آگاه باشند، بتوانند به طور هوشمندانه احساسات یکدیگر را ارزیابی کنند و همدل باشند. یادگیری ماشینی می ‌تواند در رمزگشایی احساسات، نیاز ها، خواسته‌ ها و دیگر عوامل، با تجزیه و تحلیل داده‌ هایی که شرکت ‌ها در اختیار دارند، کمک کننده باشد. اکنون زمان آن رسیده است که شرکت ها بخش های بازاریابی خود را با یادگیری ماشین تقویت کنند. اگر شما هنوز از روش های سنتی استفاده می کنید؛ باید بدانید که از رقبای خود عقب مانده اید و باید به دنبال روش های به روز و جدید بروید.

نظرات کاربران