وب سایت فروشگاهی

10 ویژگی وب سایت فروشگاهی موفق

هر سایتی در نوع خود منحصر به فرد است اما برای افزایش نرخ تبدیل و ایجاد یک تجربه ی کاربری خوب بهتر است فاکتورهای خاصی را در نظر گرفته و بر اساس آنها عمل کنید. در ادامه ی این مطلب از بیزون قصد داریم 10 ویژگی وب سایت فروشگاهی موفق را بررسی کنیم و به شما بگوییم چه عناصر و فاکتورهایی در خرید سایت در نظر بگیرید و این موارد می تواند مخاطب بیشتری جذب کرده و موفق به فروش بیشتر شوید.

وب سایت فروشگاهی

10 ویژگی وب سایت فروشگاهی موفق

    1. طراحی رابط کاربری خوب و کاربرپسند

مهمترین ویژگی وب سایت فروشگاهی سادگی و سهولت استفاده از آن است. سادگی باید در طراحی هدف اصلی شما باشد و نیاز نیست برای رسیدن به آن ظرافت و رسیدگی به جزئیات را فراموش کنید. در حقیقت مطالعات نشان می دهد که 76 درصد از مصرف کنندگان می گویند مهمترین ویژگی یک فروشگاه آنلاین که آنها را به خرید ترغیب می کند سهولت استفاده از آن است. در طراحی یک سایت فروشگاهی باید هدف اصلی را کمک به خریداران تعریف کنید تا سریع تر و به دور از پیچیدگی های غیرضروری بتوانند مسیر خرید را طی کنند و به هدف مورد نظر خود برسند.

  1. طراحی یک سایت ریسپانسیو

امروزه 50 درصد از فعالیت کاربران فضای آنلاین با استفاده از تلفن همراه آنهاست در نتیجه مهم است که سایت شما به صورت کامل و کاربردی در سیستم عامل های موبایلی در دسترس کاربران باشد. در واقع ریسپانسیو بودن یک ویژگی حیاتی برای وب سایت فروشگاهی است و می توانید با ارائه ی یک رابط کاربری خوب و کاربرپسند در سیستم عامل های موبایلی فروش خود را بیش از 50 درصد افزایش دهید.

  1. ارائه ی عکس و فیلم با وضوح بالا

انتشار عکس های غیر واقعی با کیفیت پایین که گاهی ممکن است اصلا نمایش داده نشوند می تواند موجب افت 39 درصدی ترافیک سایت شما شود. یکی دیگر از ویژگی های وب سایت فروشگاهی موفق انتشار عکس هایی با قابلیت بزرگنمایی و چرخش 180 درجه است. افراد هنگام خرید آنلاین نیاز دارند تصویر دقیقی از محصولی که قصد خرید آن را دارند مشاهده کنند در نتیجه بهتر است عکس هایی با وضوح بالا که نشانگر همه ی زوایای محصول و مواد سازنده ی آن است در سایت خود منتشر کنید.

  1. انتشار نظرات و انتقادات مصرف کنندگان

95 درصد از کاربران تازه وارد مایلند نظرات و انتقادات مصرف کنندگان محصولات مختلف را مطالعه و سپس اقدام به خرید کنند. ممکن است فکر کنید انتشار نظرات منفی برای اعتبار سایت شما خوب نیست اما در واقع این نظریه غلط است.  انتشار نظرات و انتقادات منفی مصرف کنندگان نشانه ی صداقت و اعتبار سایت شما است که موجب جلب اعتماد مخاطب خواهد شد. در واقع اگر در هیچ کجای سایت شما نظرات منفی منتشر نشود مخاطب فکر خواهد کرد که نظرات مثبت همگی جعلی و غیر واقعی هستند. انتشار نظرات مصرف کنندگان را می توانید به عنوان یک تولید محتوای مفید و اثر گذار در نظر بگیرید.

  1. ارائه ی پیشنهادات ویژه

در لیست ویژگی های وب سایت فروشگاهی موفق بد نیست به ارائه ی پیشنهادات ویژه فصلی به مشتریان همیشگی اشاره کنیم. اکثر فروشگاه های آنلاین از طریق ایمیل، پیامک و شبکه های اجتماعی پیشنهادات ویژه برای بازاریابی و فروش بیشتر به مخاطبان خود ارائه می کنند. این پیشنهادات می تواند در مناسبت های عمومی مانند سال نو و یا مناسبت های شخصی مانند روز تولد یک مشتری ارائه شود و او را به خرید بیشتر ترغیب کند. اگر قصد دارید به صورت مدام پیشنهادات ویژه به مخاطبان خود ارائه بدهید بد نیست با یک صفحه وب منحصر بفرد لیست پیشنهادات را در اختیار آنها قرار دهید. این کار علاوه بر فروش بیشتر باعث بهبود سئو سایت شما نیز می شود.

  1. ارائه ی قابلیت نشانه گذاری بر محصولات مورد علاقه

اغلب اوقات کاربر سایت شما قصد خرید ندارد اما در جستجوهای خود فکر می کند شاید بد نباشد بعدا یک محصول خاص را از شما خریداری کند. در اینجا شما می توانید با ارائه ی قابلیت نشانه گذاری بر محصولات مورد علاقه این امکان را به کاربر خود بدهید که کالای مورد نظر خود را در لیست خریدهای بعدی قرار دهد. به این صورت شما نصف راه فروش را رفته اید و کاربر میتوانید به راحتی با مراجعه به این لیست نیازها و علاقه مندی های خود را ببیند و خرید کند. در واقع یکی از مهمترین ویژگی وب سایت فروشگاهی موفق ارائه این گزینه است زیرا اغلب افراد 80 درصد از اقلام موجود در لیست علاقه مندی های خود را پس از مدتی خریداری می کنند.

  1. ارائه ی موارد مرتبط در زمان جستجو

صرف دیدن عبارت “ممکن است شما این را دوست داشته باشید” باعث آزاد شدن سروتونین می شود که حاکی از کنجکاوی و هیجان است. شما میتوانید محصولات مرتبط را با هم لینک کنید و در فرآیند جستجو به کاربران خود پیشنهاد دهید. این گزینه به عنوان کربردی ترین ویژگی وب سایت فروشگاهی موفق برای افزایش فروش شناخته شده است.

  1. پاسخ به سوالات متداول

در فرآیند خرید آنلاین سوالات بسیاری ممکن است ذهن مخاطب را درگیر کند و بهتر است شما برای تسریع روند خرید یک صفحه برای پاسخگویی به سوالات متداول در نظر بگیرید. این صفحه می تواند حالت یک تالار گفتگو را داشته باشد تا کاربران بتوانند تجربیات خود را نیز با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

  1. فعالیت در شبکه های اجتماعی و تعامل با مخاطب

یکی از تاثیرگذارترین ویژگی های وب سایت فروشگاهی موفق برند سازی با فعالیت در شبکه های اجتماعی است. عامل مهم برقراری ارتباط و تعامل با مخاطب را در دنیای کسب و کار امروز نمی توان نادیده گرفت. امکان برقراری یک رابطه ی دوستانه و صمیمی با مخاطب امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی فراهم شده است و موجب ایجاد حس شناخت و اعتماد در مخاطب می شود.

  1.  ارائه ی پشتیبانی 24 ساعته

ارائه ی پشتیبانی 24 ساعته یکی از بهترین ویژگی وب سایت فروشگاهی موفق است که می توانید با استفاده از آن علاوه بر جذب مخاطب خود را از سایر رقبا نیز متمایز کنید. اینکه یک مشتری بداند شما در دسترس او هستید و می توانید به سوالات و نگرانی های او در مورد خریدش پاسخ بدهید نشان دهنده مسولیت پذیری شما است و حس اعتماد مضاعفی را در مخاطب ایجاد می کند.

نظرات کاربران