خطای 503 Service Unavailable

خطای 503 Service Unavailable چیست ؟

زمانی که در فضای ورد پرس هستید، ممکن است با خطا های متفاوت و عجیبی رو به رو شوید از جمله خطای 503 Service Unavailable، این خطا کمی با دیگر خطا ها متفاوت است، زیرا دستورالعملی برای حل کردنش در اختیار شما نخواهد گذاشت و تنها یک پیام ساده را برای شما در قالب های متفاوت ارسال خواهد کرد. اما شما می توانید با دنبال کردن راه حل های موجود در ادامه مطلب، به سراغ حل کردن آن مشکل بروید و آن را از ریشه از بین ببرید. تا دیگر با آن در فضای ورد پرس مواجه نشوید.

 

خطای 503 Service Unavailable بشناسیم

هنگامی که در سایت ورد پرس با خطای 503 Service Unavailable روبه رو می شوید، لازم است بدانید که این خطا نشان دهنده چیست.

1) می تواند نشان دهنده در دسترس نبودن وبسایت مورد نظر شما به دلیل شلوغی سایت یا موارد دیگر، در زمان کنونی باشد.

2) می تواند نشان دهنده این باشد که به دلیل به روز رسانی اطلاعات یا انجام تعمیرات بخشی از قسمت های فایل، قادر به پذیرش در خواست شما نیست. در این صورت ممکن است زمان خلوت تر و مناسبی را برای شما ارسال کند تا دیگر پشت این خطا نمانید.

اما در صورت طولانی تر شدن زمان آن، باید به مشکلاتی مانند:

1) ناسازگاری تم ورد پرس

2) ناسازگاری برخی از افزونه ها

3) ناسازگاری شبکه تحویل محتوا اشاره کرد.

نکته ای که درباره خطای 503 Service Unavailable باید بدانید این است که بر عکس خطا های دیگر، نشان دهنده فعال بودن سایت شما است اما به دلایل بالا نمی تواند پاسخگوی درخواست شما در آن زمان باشد. همین موضوع کمی خطرناک است زیرا این خطا به غیر از یک پیام خطای 503 Service Unavailable اطلاعات بیشتری را به شما نخواهد داد. درست مانند این است که با فروشگاهی تماس بگیرید و او به شما بگوید که در حال حاضر در دسترس نیست اما از زمان بازگشایی هیچ اطلاعی به شما ندهد.

زمانی که سایت به روز رسانی می شود، بسیار کوتاه است پس خطای 503 Service Unavailable نباید خیلی طول بکشد. در صورت طولانی بودن آن، مطمئن باشید که با مشکل جدی تری رو به رو هستید. در این صورت، دسترسی و بازدید از سایت شما به طور جدی محدود شده است.

 

رفع خطای 503

رفع خطای 503

همانطور که گفتیم به دلیل نامشخص بودن دلیل اصلی خطای 503Service Unavailable، نیاز است که برای رفع کردن آن چند مرحله را پشت سر بگذارید. هر مرحله به طور جداگانه یکی از دلایل به وجود آمدن خطای 503 را بررسی خواهد کرد و در نهایت آن را از بین خواهد برد. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود، بعد از هر مرحله به سایت اصلی برگردید و آن را امتحان کنید تا زمانی که خطای 503 Service Unavailable از بین رفت، به راحتی متوجه آن شوید.

 

1) غیر فعال سازی برخی از افزونه ها

در مرحله اول، کار خود را با خاموش کردن و غیر فعال‌ سازی افزونه ورد پرس شروع کنید زیرا این خطا گاهی به دلیل ناسازگاری افزونه ها با سایت شما پیش خواهد آمد. پس پیشنهاد ما این است که با استفاده از یک گیرندهFTI  به سایت خود وصل شوید و سپس به فولدر ریشه ورد پرس با نام  (public, html, public_html) وارد شوید، در مرحله بعد شما یک پوشه با نام افزونه ها را مشاهده خواهید کرد که باید به دنبال غیر فعال کردن آن ها باشید. همچنین می توانید یکی یکی آن ها را غیر فعال کنید و سپس به سایت بازگردید و خطای 503 Service Unavailable را چک کنید. اگر هنوز آنجا بود، یعنی افزونه اشتباهی را غیر فعال کرده اید و باید آن را تغییر دهید تا مشکل شما حل شود.

 

2) غیر فعال سازی تم ورد پرس

اگر به این مرحله وارد شده اید، یعنی مشکل اصلی از افزونه های شما نبوده است و باید راه دیگری را امتحان کنید. پس با رفتن به بخش phpMyAdmin شروع کنید. به ورد پرس خود وارد شوید و سپس بر رویwp_options  کلیک کنید و با زدن دکمه سرچ کار را تمام کنید. سپس در زیر option_value نام اصلی و فعلی تم وبسایتتان را خواهید دید. اسم آن را بهtwentynineteen  تغییر دهید، در مرحله آخر دوباره به سایت اصلی بروید و خطای 503 Service Unavailable را چک کنید. اگر مشکل حل شده بود که دیگر نیازی به انجام کاری نیست، اما اگر هنوز هم وجود داشت باید در مرحله بعد یک مشکل دیگری را از ریشه بررسی کنید.

غیر فعال سازی تم ورد پرس

3) غیر فعال سازی شبکه محتوا (CDN)

ممکن است که خطای 503 Service Unavailable از سایت شما نباشد بلکه به دلیل مشکلی در شبکه محتوا باشد پس کار خود را با غیر فعال کردن آن آغاز کنید.

به قسمت CDN Dis (Disable CDN) بروید و به وسیله Mykinsta، قسمتCDN Kinsta  را غیر فعال کنید و مانند مراحل قبلی، خطای 503 Service Unavailable را چک کنید تا اگر برطرف شده بود با خیال راحت به کار خود بپردازید.

 

نظرات کاربران