E-A-T در سئو

E-A-T در سئو چیست ؟

ای-ای-تی در اصل مخفف (expertise authoritativeness and trustworthiness) به معنای تخصص، معتبر بودن و قابل اطمینان بودن است و نحوه رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج مرورگر (SERP) را توضیح می دهد. E-A-T در سئو مجموعه ای از دستورالعمل های گوگل است که برای خلق یک سایت با کیفیت خوب و سئو مناسب مشخص و طراحی شده است.

بخش های مختلف E-A-T

دستورالعمل E-A-T در بخش های مختلفی طراحی شده است و مراحل متفاوتی دارد.

تخصص

اولین بخش E-A-T در سئو، تخصص است. تخصص به فردی که محتوای اصلی را تولید می کند اشاره دارد و اعتبار فرد را در نظر می گیرد . برای مثال کسی که هیچ پیش زمینه و مدرکی در حوزه بهداشت و سلامت ندارد اما در مورد آن مقاله می نویسد و در سایت خود منتشر می کند غیر ممکن است که بتواند از لحاظ سئو در برابر فردی که مدرک و تجربه در حوزه بهداشت و سلامت دارد، وضع بهتری داشته باشد. به طور کلی تخصص که مرحله اول E-A-T در سئو است مشخص می کند که فرد نویسنده در حوزه ای که مقاله می نویسد تخصص دارد یا خیر.

معتبر بودن

اعتبار، دومین مرحله E-A-T در سئو است. میزان معتبر بودن سایت شما در حوزه ای که هستید یعنی تعداد بک لینک هایی که از سایت های مرتبط با حوزه کاری تان به سایت شما ارجاع می دهند و آن سایت ها هم باید معتبر باشند. به این ترتیب جذب بک لینک برای سایت باعث می شود تا اعتبار سایت شما افزایش یابد. به عنوان مثال اگر شما یک وب سایت فروش آنلاین لباس دارید و سایت های مرتبط با مد و لباس، و همچنین مجلات شروع به ذکر نام تجاری شما در مقالات خود کنند و در سایت خود لینک سایت شما را پیوند دهند، سئو سایت شما بهبود می یابد؛ زیرا موتور های جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت توصیه شده و معتبر تشخیص می دهند.

قابل اطمینان بودن

سومین مرحله E-A-T در سئو، مورد اطمینان بودن است. یعنی اینکه سایت شما بتواند از اطلاعات شخصی کاربران حفاظت کند و مانع انتشار آن ها شود. برای مثال این کار را می توان با داشتن یک دامنه امن و نظرات مثبت کاربران در سایت اثبات کرد. البته عکس این کار نیز ممکن است رخ دهد. اگر در سایت نقد های منفی زیادی از سمت کاربران دریافت کنید باعث می شود موتور جستجوگر سایت شما را، یک سایت با امنیت پایین تشخیص دهد و باعث افت SERP شما شود.

E-A-T در سئو چیست

چرا E-A-T در سئو برای کسب و کار شما مهم است؟

اگر بتوانید ثابت کنید که سایت شما دارای E-A-T است، به طور چشمگیری باعث افزایش سئو سایت و قرار گیری شما در SERP می شود. دلیل بهبود سئو این است که موتور جستجوگری مانند گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت توصیه شده، قابل اعتماد و قانونی تشخیص خواهد داد. برای مثال ممکن است سایتی را دیده باشید که از لحاظ امنیتی مشکوک باشد، این دقیقا همان چیزی است که گوگل سعی می کند جلوی آن را بگیرد تا کاربران وارد آن نشوند. مثلا یک سایت غیر مجاز که اطلاعات نامعتبر ارائه می دهد، (به خصوص در حوزه مالی و بهداشت و سلامت) بسیار خطرناک است که در SERP قرار بگیرد. به همین دلیل است که گوگل برای تعیین سئو و قرارگیری آن در SERP، با E-A-T سایت ها را بررسی می کند تا مطمئن شود محتوای با کیفیت و مطمئنی ارائه دهند که فقط نیاز های کاربران را برآورده کند.

چرا E-A-T در سئو برای کسب و کار شما مهم است

چگونه E-A-T در سئو را بهبود دهیم؟

با انجام چند اقدام ساده می توانید توسط E-A-T تایید شوید و سئو سایت خود را بهبود دهید.

بهبود تخصص

پس از آن که مطمئن شدید کاربران شما واقعا به دنبال چه چیزی هستند، می توانید سایت خود را در آن حوزه متمرکز کنید تا بتوانید سایت را از لحاظ تخصص بهبود دهید. اولین قدم در انجام این کار، تحقیق کردن در مورد کلمات کلیدی است. بعد از آن نوبت به تعیین یک استراتژی موثر برای کلمات کلیدی می رسد. برای اینکه بفهمید کاربر واقعا به دنبال چه چیزی است، حتما باید برای آن زمان بگذارید و تلاش کنید و مطمئن باشید ارزش آن را هم خواهد داشت؛ زیرا وقتی بتوانید انگیزه کاربر را درک کنید، می توانید به راحتی در مورد آن رسیدگی کنید تا E-A-T در سئو را بهبود ببخشید.

تهیه محتوای با کیفیت

پس از آن که مخاطبان و نیاز های واقعی آن ها را پیدا کردید، باید بتوانید محتوای با کیفیت و مفیدی برای آنها ایجاد کنید. وبلاگ نویسی منظم در مورد یک موضوع مرتبط با محصولات یا کسب و کار شما یکی از راه های فوق العاده برای بهبود E-A-T در سئو است. برای مثال اگر یک فروشگاه مواد غذایی دارید، می توانید دستورالعمل طرز تهیه وعده های سالم غذایی را به صورت یک مقاله خوب در سایت خود به اشتراک بگذارید. البته این نکته بسیار مهم را هم در نظر داشته باشید که مقاله شما در عین جذاب بودن باید ساده و برای کاربر قابل هضم باشد. همچنین برای جذاب تر شدن آن می توانید آیتم های ویدئویی را به آن اضافه کنید و یا حتی می توانید خلاقیت به خرج دهید و عبارت های جستجوی مرتبط را در مقاله خود بگنجانید تا به سوالاتی که کاربر ممکن است از خودش بپرسد پاسخ دهید. انجام این مورد در نهایت باعث بهبود E-A-T در سئو خواهد شد.

افزایش اعتبار

چند راه مختلف وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید اعتبار وب سایت خود را بهبود بخشید. یکی از راه های آن لینک بیلدینگ است. لینک بیلدینگ در بهبود سئو E-A-T و همچنین خود سئو بسیار مهم است و بک لینک یک سیگنال رتبه بندی فعال است. اگر بتوانید سایتی را پیدا کنید که با حوزه کاری شما مرتبط است و دارای صلاحیت کافی است می توانید به آن سایت پیوند سایت خودتان را بدهید که با این کار اساسا به موتور جستجو نشان می دهید سایت شما دارای اعتبار است و دیگران برند شما را به عنوان یک برند معتبر می شناسند و آن را توصیه می کنند.

می توانید با ابزاری مانند Semrush چک کنید و یا حتی می توانید با آن ببینید که چه سایت هایی از شما نام برده اند و یا اینکه ببینید چه سایت هایی برای ایجاد پیوند و افزایش اعتبار شما موجود است. انجام همه ی این کار ها در نهایت باعث بهبود E-A-T در سئو و همچنین خود سئو خود سایت خواهد شد.

نظرات کاربران