Google eat

Google eat چیست و به چه مواردی می پردازد؟

Google eat که در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جست و جوی گوگل استفاده می شود، مخفف «تخصص، اختیار و اعتماد» است. این دستورالعمل ها را افرادی استفاده می کنند که به صورت دستی صفحات وب را برای Google بررسی می نمایند. باید توجه داشته باشید که گوگل الگوریتم خود را با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی آموزش می دهد و به طور مداوم معیار های مختلف را تنظیم می کند.

هدف از این دستورالعمل ها ارائه بینشی است در مورد اینکه چگونه ارزیابی الگوریتم های گوگل انجام می شود. در اصل، این دستورالعمل ها به تعیین ویژگی های صفحات با کیفیت بالا کمک می کنند و الگوریتم را قادر می سازند تا آن ها را اولویت بندی کند. با این حال، درک این نکته ضروری است که رتبه بندی خودکار محتوا با ارزیابی دستی صفحات متفاوت است. در حالی که بک لینک ها نقش مهمی در رتبه بندی دارند؛ اما در دستورالعمل ها به طور گسترده به آن ها اشاره نشده است. برخی از جنبه ها به راحتی از طریق اتوماسیون مورد بررسی قرار می گیرند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مداخله دستی دارند و بالعکس.

گوگل چه اطلاعاتی در مورد E-A-T ارائه می دهد؟

Google eat

قبل از ارائه متنی از دستورالعمل‌ ها، درک این نکته مهم است که «MC» اصطلاحی است که Google برای اشاره به محتوای اصلی، استفاده می‌ کند. به عنوان مثال، در یک صفحه یوتیوب، محتوای اصلی ویدیو خواهد بود و در این مقاله، بدنه متن همان محتوای اصلی است یا مثلا در یک سایت بازی های آنلاین، بازی به عنوان «MC» در نظر گرفته می شود.

برای همه صفحاتی که هدف مفیدی دارند، سطح تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن در محتوای اصلی که مخخف آن E-A-T است، بسیار مهم است. لطفا این موارد را در نظر بگیرید:

  • تخصص سازنده محتوای اصلی
  • معتبر بودن سازنده محتوای اصلی، خود محتوای اصلی و وب سایت
  • قابل اعتماد بودن سازنده محتوای اصلی، خود محتوای اصلی و وب سایت

به عبارت دیگر، هنگامی که کیفیت خود محتوا به عنوان بالا ارزیابی شد، ارزیابی تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن سازنده محتوا و به طور کلی وب سایت نیز مهم است. به عنوان مثال، یک نویسنده با کیفیت بالا در یک وب سایت با کیفیت پایین (یا برعکس) کافی نیست. هر دو جنبه باید در نظر گرفته شود.

گوگل رتبه بندی را به سه بخش تقسیم می کند:

  • تجربه و تخصص
  • قدرت
  • اعتماد

حال، بیایید به این بخش ها بپردازیم و معنی آن ها را در زمینه یک وب سایت و یک فرد، همانطور که در دستورالعمل های گوگل ذکر شده است، بررسی کنیم.

Google eat-2

تجربه و تخصص

  • برای یک وب سایت

برای کسب رتبه خوب در google eat ، سازمان پشتیبان وب سایت باید دارای شرایط مناسب باشد. مثلا یک وب سایت خبری که چندین جایزه پولیتزر دریافت کرده است، اعتبار بالایی خواهد داشت. البته ممکن است نشان دادن تخصص برای انواع خاصی از وب ‌سایت‌ ها مثل سایت های سرگرمی چالش برانگیز تر باشد. برنده شدن جوایز مختلف یا شناخته شدن در کشور های دیگر می‌ تواند تا حد زیادی به ایجاد اعتبار کمک کند.

  • برای یک نویسنده

نویسنده در رابطه با موضوع چه شرایطی دارد؟  مثلا پزشکی که مقاله پزشکی می نویسد، از اعتبار بالایی برخوردار است. پس به طور کلی داشتن مدرک مرتبط، تجربه عملی یا کار در زمینه مربوطه برای google eat  مهم است.

قدرت

  • برای یک وب سایت

این جنبه بر چگونگی ارزیابی کیفیت محتوا و وضعیت کلی وب سایت توسط ارزیاب و منابع خارجی متمرکز است. به گفته گوگل، این نکته شامل معیار هایی مانند رتبه بندی در سیستم عامل هایی مثل Better Business Bureau و Yelp و همچنین بررسی های گسترده تر است. همچنین در دستورالعمل های google eat این موضوع حائز اهمیت است که محتوا با کل وب سایت مرتبط باشد.

  • برای یک نویسنده

این مربوط به تعداد استناد ها و ارجاعاتی است که یک نویسنده دارد، انواع وب سایت هایی که در آن ها به نویسنده اشاره شده و کیفیت کلی محتوای نوشتاری او. گوگل همچنین تاکید می کند که محتوای با کیفیت بالا «باید واقعا برای موضوع مورد نظر دقیق باشد.»

E-A-T

اعتماد

  • برای یک وب سایت

طبق دستورالعمل های google eat وب سایت باید اطلاعات اعتبار سنجی، مانند صفحه درباره ما را ارائه دهد و اگر یک سایت معاملاتی است، باید حاوی پیوند هایی به اطلاعات خدمات مشتری باشد. مثال دیگر این است که صفحات تراکنش باید ایمن باشند و از HTTPS استفاده کنند.

  • برای یک نویسنده

اعتماد بر اساس نقل قول هایی که نویسنده دارد ارزیابی می شود. آیا آن ها در سایر وب سایت های معتبر با سطح تخصص، محبوبیت و اعتماد بالا ظاهر نقل شده اند؟ علاوه بر این، کیفیت محتوای نوشتاری آن ها نیز مورد توجه قرار می گیرد.

جمع بندی

یک رویکرد کلی وجود دارد که گوگل برای نزدیک شدن به Google eat پیشنهاد می کند؛ ولی هیچ دستورالعمل دقیقی در مورد آن وجود ندارد. در واقع می توان گفت این موضوع در نهایت به ماهیت وب سایت و اطلاعات موجود در مورد آن بستگی دارد. توجه به این نکته مهم است که سایت های کوچک تر بدون شهرت زیاد یا اعتبار بالا لزوما منفی دیده نمی شوند. گوگل انتظار دارد این جنبه ها به طور طبیعی با رشد سایت ها در طول زمان توسعه یابد. با این حال، دریافت پوشش منفی مطبوعاتی یا رتبه بندی در مکان های خاص می تواند به طور قابل توجهی بر امتیاز سایت تاثیر بگذارد. همه این عوامل ممکن است برای سایت خاص شما قابل اجرا نباشند؛ اما ارزش آن را دارد که آن ها را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که شرایط لازم برای رتبه بندی E-A-T خوب را در صورت امکان برآورده می کنید.

نظرات کاربران