ppc چیست

PPC چیست : راهنمای اصول بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک

اگر کمی درباره بازاریابی PPC شنیده اید و حالا کنجکاو هستید که بیشتر بدانید، یا اینکه قبلاً هم از PPC برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کرده‌اید، اما از روندش مطمئن نیستید، جای خوبی آمده‌اید. در این مطلب اول از همه می بینیم که PPC چیست و چطور باید از آن استفاده کرد.

PPC چیست

برای جواب به سوال PPC چیست باید اول بدانیم مخفف چه عبارتی است. PPC مخفف pay-per-click است که به فارسی یعنی پرداخت پول کلیکی. PPC مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ کنندگان با هر بار کلیک روی یکی از تبلیغات خود هزینه ای را پرداخت می کنند. اساساً، پرداخت کلیکی روشی است که با آن به جذب مخاطب مشغول می شود و از نتیجه ترافیگ ارگانیک متفاوت است.

تبلیغات گوگل ادوردز یکی از محبوب ترین اشکال PPC است. هنگامی که کسی کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کند، نتیجه سایت شما در بالاترین قسمت پیشنهاد داده می‌شود و گوگل شما را پیشنهاد می دهد. به عنوان مثال ، اگر ما کلمه کلیدی تولید محتوا را به عنوان کلمه مورد نظر PPC پیشنهاد می‌دهیم و در این حالت وقتی شما برای هر نوع تولید محتوا در گوگل سرچ می‌کنید، سایت ما در صفحه نتایج گوگل ظاهر می‌شود.

ppc چیست

ساز و کار PPC چیست

هر بار که بر روی تبلیغات شما کلیک می شود و بازدید کننده ای به وب سایت ما هدایت می شود، باید هزینه ای را به موتورهای جستجو پرداخت کنیم. وقتی PPC به درستی کار می کند، ترافیک بالایی به دست میاورید. با توجه به اینکه گوگل ادوردز برای محاسبه هزینه ها به دلار کار می‌کند، برای ایرانی ها هزینه بالاتری به حساب می آیدو باید حواسشان به کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی منفی باشد.

بعد از اینکه متوجه شدیم PPC چیست، باید موارد مهمی برای ایجاد یک کمپین PPC موفق در نظر بگیریم: روند موفق این نوع تبلیغات از تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب تا سازماندهی آن کلمات کلیدی در کمپین ها و تنظیم صفحات فرود PPC را شامل می‌شود. اگر تبلیغات و صفحات فرود شما برای کاربران مفید و رضایت بخش باشد ، گوگل برای هر کلیک هزینه کمتری از شما دریافت می کند و منجر به سود بیشتری برای کسب و کار شما می شود. بنابراین اگر می خواهید از PPC استفاده کنید، باید روش درست انجامش را بدانید.

 

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز معروف به گوگل AdWords ، محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است.

گوگل ادوردز بر اساس یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک کار می کند که در آن کاربران کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهند و برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت می کنند.

بازاریابی PPC از طریق گوگل ادوردز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، گوگل تعداد زیادی بازدید کننده دارد و بنابراین بیشترین بازبینی و کلیک را به تبلیغات شما می رساند. اینکه هر چند وقت یکبار تبلیغات PPC شما نشان داده می شود به کلمات کلیدی و انواع مطابقت شما بستگی دارد. برای اینکه بیشترین بازدهی را از گوگل ادوردز داشته باشید با تمرکز بر موارد زیر می توانید به بسیاری از اهداف برسید:

  • ارتباط کلمات کلیدی – تهیه لیست های مربوط به کلمات کلیدی PPC ، گروه های کلیدی کلیدی و متن تبلیغ مناسب.
  • کیفیت صفحه فرود – ایجاد صفحات فرود بهینه با محتوای متقاعد کننده ، مرتبط و دارای اقدام به عمل مناسب.
  • نمره کیفیت – امتیاز کیفیت رتبه بندی گوگل در مورد کیفیت و مرتبط بودن کلمات کلیدی ، صفحات فرود و کمپین های PPC شما است. تبلیغ کنندگان با امتیازات بهتر ، کلیک های تبلیغاتی بیشتری را با هزینه کمتری دریافت می کنند.
  • خلاقیت – اگر بخواهیم بدانیم راز موفقیت کمپین ppc چیست باید از خلاقیت اسم ببریم. سعی کنید با راهکارهای خلاقانه مخاطب را به تبلیغ خود بکشانید و نگه دارید.

 

ppc چیست

 

تحقیق کلمات کلیدی PPC چیست

برای اینکه بدانیم تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی برای PPC چیست باید اول از همه در مورد کلمات کلیدی و کلمات کلیدی منفی بدانیم. این موضوع می تواند بسیار وقت گیر باشد ، اما از اهمیت فوق العاده ای نیز برخوردار است. کل کمپین PPC شما پیرامون کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان گوگل ادوردز به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را رشد و اصلاح می کنند.

یک لیست موثر کلمات کلیدی PPC چیست

مرتبط – مطمئناً شما نمی خواهید هزینه ای برای بازدیدی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد بپردازید. شما باید کلمات کلیدی هدفمندی را پیدا کنید که منجر به افزایش نرخ کلیک PPC ، هزینه موثر برای هر کلیک و افزایش سود شود. برای این موضوع کلمات کلیدی پیشنهادی شما باید با پیشنهاداتی که می فروشید ارتباط نزدیک داشته باشند.

جامع – تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی شما باید نه تنها محبوب ترین و پرطرفدارترین عبارات موجود در بازار هدف شما را داشته باشد ، بلکه باید شامل کلمات لانگ تیل و طولانی هم باشد.

 

 

در نهایت وقتی متوجه شدید PPC چیست و چطور به درد کسب و کارتان می‌خورد، میتوانید از تیم تخصصی بیزون کمک بگیرید تا کمپین تبلیغات پولی خودتان را راه بیاندازید. با ما تماس بگیرید. 

نظرات کاربران