خطای Your Connection is Not Private

خطای Your Connection is Not Private چیست ؟

خطای Your Connection is Not Private یا خطای «اتصال شما خصوصی نیست» زمانی ظاهر می شود که شما می خواهید وارد وب سایتی شوید و برای این کار از مرورگرتان استفاده می کنید، اما مرورگر شما نمی تواند بررسی کند که آن وب سایت از امنیت کافی برخوردار است یا خیر. در نتیجه هنگامی که مرورگر شما نتواند در این مورد به اطمینان خاطر برسد، این خطای Your Connection is Not Private را به شما نشان می دهد تا شما را از خطراتی که ممکن است پس از ورود به این وب سایت دچار شوید، آگاه سازد. اگر از این وب سایت ها بازدید کنید و به آن ها وارد شوید و واقعا حاوی خطرات و ویروس باشند، ممکن است که اطلاعات شخصی ای که در کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، به خطر بیفتد.

هر وب سایتی، یک گواهی نامه امنیتی دارد تا نشان دهد که کاربران هنگام ورود به آن وب سایت از امنیت کافی برخوردارند و اطلاعات شخصیشان در خطر نمی افتد. حال هنگامی که شما درخواست ورود به وب سایت مورد نظر را به مرورگر وب خود می دهید، مرورگر وب شما، گواهی امنیتی آن را بررسی می کند. اگر گواهی امنیتی وب سایت استاندارد نباشد، مرورگر شما متوجه می شود ممکن است که داده های شما در این وب سایت رمزنگاری و کد گذاری نشود و اطلاعات شما در خطر قرار گرفتن به دست شخص ثالث قرار گیرد. در نتیجه قبل از آن که وارد وب سایت نامطمئن شوید، مرورگرتان خطای Your Connection is Not Private را به شما نشان می دهد تا از ورود شما به این وب سایت جلوگیری کند.

خطای Your Connection is Not Private چیست ؟

خطای Your Connection is Not Private در سپتامبر 2021 به دلیل انقضای گواهینامه های دیجیتالی و امنیتی صادر شده به وسیله Let’s Encrypt معرفی شد. Let’s Encrypt یکی از بزرگترین صادرکنندگان گواهینامه HTTPS است که ارتباطات بین تلفن های هوشمند، لپ تاپ و سایر دستگاه های این چنینی را رمزنگاری و کد گذاری می کند. گواهی نامه های امنیتی که Let’s Encrypt ارائه می دهد، اطمینان می دهند که هنگام جستجوی وب و ورود به وب سایت های مختلف، اطلاعات و داده های شما در اختیار هکر ها و شخص ثالث نمی افتد. زمانی که Let’s Encrypt گواهی نامه های امنیتی خود را معرفی کرد، دیگر مجرمان سایبری نمی توانستند هنگامی که به وب سایت و نرم افزار های آنلاین بانک ها وارد شده اید یا خرید اینترنتی می کنید، اطلاعات حساب کاربری شما را بخوانند و امنیت داده ها و اطلاعات شما حفظ می شد.

انقضای گواهی امنیتی که Let’s Encrypt از آن استفاده می کند و به IdentTrust DST Root CA X3 معروف است در 30 سپتامبر 2021 به پایان رسید. از این رو رایانه ها، گوشی های هوشمند و مرورگر های وب پس از 30 سپتامبر 2021 دیگر به گواهی هایی که به وسیله Let’s Encrypt صادر شده بود، اعتماد نداشتند. در نتیجه کسانی که برای اتصال به اینترنت به دستگاه های قدیمی تر متکی هستند، هنگام جستجوی وب با تعداد زیادی از خطاهای Your Connection is Not Private رو به رو شدند.

خطای SSL چیست؟

خطای SSL چیست

SSL یک گواهی نامه امنیتی است که از اطلاعات و داده هایی که بین کامپیوتر های یک شبکه رد و بدل می شود، محافظت می کند. اتصالات امن SSL از طریق HTTPS است. HTTPS یک مانع امنیتی است که برای تامین امنیت اتصالات و محافظت از داده ها و حفظ امنیت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که هیچ راه امنی برای مرورگر شما وجود نداشته باشد تا به وب سایت مورد نظرتان وارد شود، شما با خطای SSL رو به رو می شوید. در ادامه هنگامی که مرورگر وب شما می بیند که اتصال به وب سایتی که درخواست کرده اید از امنیت کافی برخوردار نیست، شما را از دسترسی به وب سایت مورد نظر منع می کند.

دلایل ایجاد خطای SSL چیست؟

زمانی با خطای SSL رو به رو می شوید که وب سایت امنیت کافی را نداشته باشد و مرورگر وب شما نیز از این مسئله خبردار شود. در ادامه لیستی از دلایلی که ممکن است باعث شود، شما با خطای SSL رو به رو شوید، تهیه کرده ایم:

  • گواهی امنیتی وب سایت مورد نظرتان مفقود یا منقضی شده است.
  • مرورگر شما به روز و آپدیت نیست.
  • تنظیمات آنتی ویروس یا تنظیمات تاریخ و زمان کامپیوترتان دچار مشکل شده است.
  • سرور وب سایتی که می خواهید وارد آن شوید، خراب است.

روش برطرف کردن خطای Your Connection is Not Private چیست؟

روش برطرف کردن خطا

چند راه مختلف وجود دارد تا هنگامی که با خطای Your Connection is Not Private رو به رو شدید، بتوانید از آن عبور کنید و وارد وب سایتی که می خواهید، بشوید. در زیر راه های مختلف رفع یا دور زدن پیام خطای Your Connection is Not Private را بررسی می کنیم.

  • بارگذاری مجدد صفحه

خیلی اوقات، مشکلاتی که در دنیای کامپیوتر و وب رخ می دهد با یک خاموش و روشن کردن ساده یا بارگذاری مجدد صفحه، ممکن است برطرف شود. در نتیجه پس از آن که با پیام خطای Your Connection is Not Private رو به رو شدید، اولین کاری که بهتر است انجام دهید، بارگذاری مجدد صفحه است.

  • حالت ناشناس یا Incognito Mode را امتحان کنید

راه دیگری که برای دور زدن یا رفع خطای Your Connection is Not Private می توانید امتحان کنید، ورود به حالت ناشناس یا Incognito mode و تلاش برای دسترسی به همان وب سایت از این طریق است.

  • تاریخ و زمان کامپیوتر خود را بررسی کنید

هر زمان که با خطای Your Connection is Not Private رو به رو شدید، سریعا تاریخ و زمان کامپیوتر خود را بررسی کنید. اگر تاریخ و زمان کامپیوتر شما اشتباه باشد، ممکن است این خطا برای شما نمایان شود.

 

نظرات کاربران