تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام

اینستاگرام دنیای جذاب و مناسبی برای مطرح شدن شما و کسب و کارتان است. محبوبیت اینستاگرام عیان است و حاجت به بیان ندارد! اما اینکه چطور در این محیط محبوب سری بین سر ها درآورید، حسابی جای بحث دارد. اگر می خواهید به واسطه این پلتفرم محبوب کسب و کار خود را توسعه دهید، باید تولید محتوای اینستاگرام خوب و جذابی داشته باشید. تولید محتوای اینستاگرام اساس رشد و دیده شدن در این محیط است؛ چراکه نه تنها در دنیای اینستاگرام رقابت بیشتری وجود دارد، بلکه مخاطبان شما روی محتوا حساسیت بیشتری دارند.

مواردی که برای مخاطب مهم است یک بخش قضیه است، الگوریتم اینستاگرام هم بخش دیگر قضیه. الگوریتم اینستاگرام باعث می شود کار برای برند ها سخت تر شود.

تمام این موارد به این معناست که برای تولید محتوا باید دقت بالایی به خرج دهید. برای این کار نیاز به یک برنامه عملی و استراتژی برای برنامه ریزی، عکسبرداری، ویرایش و ارسال مطالب دارید.

تولید محتوای اینستاگرام

چرا تولید محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا بسیار مهم است؟

بیایید در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم. الگوریتم اینستاگرام تغییرات زیادی داشته است و از آن زمان قطعاً رشد حساب کاربری اینستاگرام افراد نیز دشوار تر شده است. البته این نکته را بدانید که الگوریتم مانع رشد شما نمی شود، بلکه فقط نحوه رشد شما را تغییر می دهد.

تولید محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا، بیشتر از هر زمان دیگری مهم است. اگر به سال های ابتدایی اینستاگرام برگردیم، افزایش فالوور با تصاویر بی کیفیت و پست های پراکنده خیلی کار راحت و آسان تری بوده است. اما در حال حاضر شما باید بتوانید به طور مرتب محتوایی را تولید کنید که مخاطب شما آن را دوست دارد و با آن درگیر می شود و به عبارتی اینگیجمنت بالایی ایجاد کند.

وقتی که الگوریتم اینستاگرام فهمید که شما در حال ایجاد محتوایی هستید که مورد پسند مخاطبان و فالور ها قرار می گیرد، شما و پست هایتان را در موقعیت بهتری، در مقابل مخاطبان جدید قرار می دهد.

دلیل دوم مهم بودن کیفیت محتوای اینستاگرام این است که فرصتی دیگر برای کسب درآمد از حساب کاربری به شما می دهد.

بسیاری از کمپانی ها و کسب و کار ها مایل به همکاری با تیم های تولید محتوا هستند تا بدون دردسر برایشان محتوایی باکیفیت تولید کنند. اما تولید محتوای اینستاگرام عالی و باکیفیت یک شبه اتفاق نمی افتد! جادویی هم در کار نیست و باید وقت، تلاش و خلاقیت زیادی خرج کنید.

در این مطلب بیزون 3 مرحله را بررسی می کنیم که برای تولید محتوای خوب و جذاب در اینستاگرام به شما کمک می کند.

3 مرحله تولید محتوای اینستاگرام

مرحله شماره 1: برنامه ریزی محتوای اینستاگرام

قبل از شروع، باید این دو سوال را از خود بپرسید:

چه نوع محتوایی با  کسب و کار شما همسو است؟ و مخاطبان شما می خواهند چه چیزی ببینند؟

اینکه بدانید دقیقاً چه کسی، چه چیزی را از کسب و کار شما انتظار دارد، یک گام مهم برای برنامه ریزی محتوای شماست. اگر آگاه باشید که کسب و کارتان در چه زمینه ای است و مخاطب شما دوست دارد چه نوع محتوایی ببیند و بخواند، می توانید از همان ابتدا نوع تولید محتوای اینستاگرام خود را انتخاب کنید و در راستای آن قدم بردارید.

اگر هدفتان تولید محتوای ورزشی است، می توانید در باشگاه از خودتان عکس پست کنید. اگر هدفتان تولید محتوای تغذیه است، عکس شخصی و خانوادگی مناسب تولید محتوای اینستاگرام شما نیست.

اول از همه شروع کنید و لیستی از همه چیز هایی را که می خواهید این هفته در صفحه اینستاگرام خود ارسال کنید، بنویسید. فقط مطمئن شوید که در محتوای هفته خود تنوع داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما در حال تولید محتوای مد هستید، ممکن است بخواهید 4 عکس لباس مجلسی و 3 لباس اسپورت در این هفته داشته باشید و یا به طور ترکیبی کار کنید.

یکی از بهترین نکات برای صرفه جویی در وقت، برنامه ریزی برای عکسبرداری در یک روز خاص و دریافت محتوا برای چندین روز ارسال در اینستاگرام است. به عنوان مثال در روز دوشنبه شما می توانید تصمیم بگیرید که برای عکس های لباس خود عکس بگیرید و سپس به ترتیب عکس ها را در روز های مختلف پست کنید.

هر چقدر در تنظیم وقت خود منظم باشید، برای تولید محتوای اینستاگرام شما بهتر خواهد بود!

تولید محتوای اینستاگرام

مرحله شماره 2: عکسبرداری برای محتوای اینستاگرام خود

اینستاگرام پلتفرمی بر پایه عکس است و به همین دلیل تصویر زود تر از متن دیده می شود. اگر دوربین حرفه ای و عکس های آنچنانی ندارید، نگران نباشید. راه های زیادی برای بالا بردن کیفیت تصاویر وجود دارد. اول از همه اینکه سعی کنید تم رنگی داشته باشید. با داشتن تم رنگی مختص خودتان، هر جا که مخاطب تصاویر شما را ببیند فورا برند شما برایش تداعی می شود. با فیلتر ها و امکاناتی که اینستاگرام در اختیارتان می گذارد می توانید عکس های خود را خاص و جذاب کنید.

خلاق باشید و از هر امکاناتی که دارید برای گرفتن یک عکس خوب استفاده کنید. می توانید حتی از عکس های موجود در گوگل و پینترست استفاده کنید و به این واسطه بیشتر روی تولید محتوای متنی کار کنید و همزمان تصاویر جذابی هم داشته باشید.

مرحله شماره 3: تولید محتوای متنی اینستاگرام

اگر برخی از موفق ترین حساب های اینستاگرام را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که همه آن ها یک چیز مشترک دارند. صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنند. همه آن ها برای داشتن تولید محتوای اینستاگرام جذاب تلاش می کنند.

این موضوع صرفا با داشتن عکس های خوب اتفاق نمی افتد.، بلکه باید محتوایی ایجاد کنید که این ویژگی ها را داشته باشد:

  • جذاب باشد.
  • با مخاطب ارتباط برقرار کند.
  • نیاز مخاطب را رفع کند.
  • مرتبط با بازار هدف کسب و کارتان باشد.
  • از مخاطب بازخورد بگیرد.

اگر تولید محتوای اینستاگرام شما خارج از این چهارچوب باشد خیلی زود ناامید می شوید و به مخاطب واقعی خودتان دست پیدا نمی کنید. سعی کنید این موارد را دنبال کنید و وقتی بهترین محتوا را داشتید، اقدام به پست کردن مطالب کنید. در این باره باید حواستان باشد تولید محتوای مداومی داشته باشید که در طول هفته پراکنده باشد. از استوری های اینستاگرام نباید غافل شوید که این موضوع هم تاثیر خوبی روی جذب مخاطب دارد.

اگر برای رشد کسب و کار خود به تولید محتوای اینستاگرام احتیاج دارید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.