آموزش گوگل آنالیتیکس 4

آموزش گوگل آنالیتیکس 4

یکی از ابزار هایی که کسب و کار ها برای پیشرفت در کارشان استفاده می کنند، گوگل آنالیتیکس است. گوگل آنالیتیکس در واقع ابزاری است که به صورت رایگان برای بازاریاب ها طراحی شده است تا بتوانند به کمک آن کسب و کار کوچک خود را گسترش بدهند؛ از این رو یادگیری این ابزار را می توان یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای کسب و کار دانست. برای این که بهتر با گوگل آنالیتیکس آشنا شوید، ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید. در این مقاله روش های آموزش گوگل آنالیتیکس 4 را بررسی کردیم.

دوره های آموزش گوگل آنالیتیکس 4 برای مبتدیان

آموزش گوگل آنالیتیکس 4
  • دوره  google Skillshop 

کسانی را می توانیم در حوزه کار با گوگل آنالیتکیس 4 مبتدی بدانیم که به تازگی وارد حوزه تجزیه و تحلیل شده اند و یا پیش از این از بازار های دیگری برای این کار استفاده می کردند. یکی از بهترین دوره هایی که می تواند به طور کامل گوگل آنالیتیکس را به شما آموزش دهد، دوره Google Skillshop است. این دوره یک درک کلی از رابط گوگل آنالیتیس 4 به شما می دهد و می تواند برای صاحبان کسب و کار و بازاریاب هایی که به اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده های کمپین های تبلیغاتی علاقه مند هستند، بسیار مفید واقع شود.

نکته ای که درمورد آموزش گوگل آنالیتیکس 4  Skillshop و مزایای آن باید بگوییم این است که این دوره کاملا رایگان است و تنها کافی است که با حساب گوگل خود در سایت ثبت نام کنید. این دوره در 21 نوامبر منتشر شده و از آن زمان تا کنون به روزرسانی نشده است.

  • دوره Periodic table of Google Analytics 4

دوره جدول تناوبی گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین دوره هایی است که به شما تمامی نکات لازم را آموزش می دهد. در دوره جدول تناوبی گوگل آنالیتیکس 4 می توانید تمامی اطلاعات لازم درمورد قسمت های مختلف این ابزار کاربردی را به دست آورید. این دوره برای تمامی کاربران از مبتدی گرفته تا پیشرفته مناسب است. جف ساور متخصص گوگل آنالیتیکس این دوره را تهیه کرده است و اطلاعات آن کاملا به روز هستند.

یادگیری گوگل آنالیتیکس به وسیله یوتیوب

یادگیری گوگل آنالیتیکس 4

یوتیوب یکی از منابع کارآمد برای یادگیری است و در آن آموزش های ویدیویی بسیار زیادی دیده می شوند. در این پلتفرم می توانید دوره های آموزش گوگل آنالیتیکس 4 را نیز پیدا کنید. در یوتیوب کانال های بسیار زیادی هستند که آموزش های مربوط به گوگل آنالیتیکس 4 را قرار داده اند.  اما Official GA YT channel و Data Driven U on YT دو مورد از بهترین چنل هایی هستند که می توانید از آن ها برای شروع یادگیری گوگل آنالیتیکس بهره ببرید.

این دو چنل برای افراد مبتدی که قصد دارند گوگل آنالیتیکس را به صورت ویدیویی فرا بگیرند بسیار مناسب است. از مزایای این دوره ها می توانیم به رایگان بودن آن ها اشاره کنیم. علاوه بر این آموزش گوگل آنالیتیکس به صورت ویدیویی برای بسیاری از افراد بسیار ساده تر از دوره های متنی است. همچنین شما می توانید در صورتی که در حین کار با این ابزار به مشکل برخوردید، پرسش های خود را در بخش کامنت ها مطرح و پاسخ خود را از کاربران دیگر دریافت کنید.

پلتفرم یادگیری آنلاین

پلتفرم های یادگیری آنلاین

یکی از بهترین پلتفرم ها برای آموزش گوگل آنالیتیکس 4 ، پلتفرم Udemy است. شما می توانید دوره های بسیار زیادی را برای یادگیری چه در سطح مبتدی، چه سطح متوسط و چه در سطح حرفه ای پیدا کنید. دوره های یودمی برای کسانی که انگیزه بالایی برای یادگیری دارند بسیار مناسب است.

مسیر یادگیری شما در دوره های یودمی کاملا مشخص شده است. پس از شروع دوره شما می توانید مانند یک دانش آموز درس ها را یکی پس از دیگری یاد بگیرید و مانند یک کلاس درس واقعی آن ها را پشت سر بگذارید.

شما می توانید با توجه به جلسه ای که داشتید یک اسلاید از ارائه های جلسه، رونوشت ها، فایل ها و راهنمایی ها را از سایت یودمی بارگذاری کنید. این ویژگی سایت یودمی به شما کمک می کند تا در وقت خود صرفه جویی کنید و تمامی نکات کلیدی و درسنامه ها را خیلی مرتب کنار یکدیگر داشته باشید. علاوه بر این ها یودمی پس از اتمام دوره برای شما گواهی صادر می کند. فقط توجه داشته باشید که برای بیشتر دوره های آموزشی باید هزینه ای را پرداخت کنید.

جمع بندی

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزار های مفیدی است که در بازاریابی و گسترش کسب و کار برای تجزیه و تحلیل داده مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین یادگیری آن می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند برای بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار باشد. برای آشنایی بیشتر با گوگل آنالیتیکس در این مقاله منابع آموزش گوگل آنالیتیکس 4 را معرفی کردیم و ویژگی ها، مزایا و معایب هر کدام را توضیح دادیم.

نظرات کاربران