آآپدیت Fred گوگل چیست؟

آپدیت Fred گوگل چیست؟

همانند دیگر سیستم های دنیا و تمامی تکنولوژی ها، گوگل نیز روز به روز در حال تغییر و تحول است و با گذر زمان به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز کرده و کیفیت آن ها را بالاتر می برد تا کاربران با تجربه بهتری هنگام ورود به یک سایت، رو به رو شوند. از آن جا که رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل متناسب با الگوریتم هایی است که گوگل برای ربات های موتور جستجوگر خود تعریف کرده است و چون این الگوریتم ها همیشه در حال تغییر و تحول می باشند پس سیستم رتبه بندی سایت ها نیز همیشه در حال تغییر است چون برای یک مدیر وبسایت، بازدید و ترافیک سایت از اهمیت بالایی برخوردار است پس باید به سئو سایت و الگوریتم هایی که بر سئو سایت تاثیر می گذارند، بسیار دقت کند. یکی از الگوریتم هایی که بر سئو سایت ها بسیار تاثیر گذار است و روند رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل را به کلی تغییر داد،‌ آپدیت Fred گوگل است.

در مارس 2017 تحولی اساسی در سئو سایت ها و رتبه آن ها در صفحه نتایج جستجو گوگل ایجاد شد. در اوایل سال 2017 شایعاتی مبنی بر این که گوگل به دنبال معرفی الگوریتمی است که می خواهد تاکتیک ها و استراتژی هایی که به «کلاه سیاه» معروف هستند را سرنگون کند. این تاکتیک ها و استراتژی ها که به «کلاه سیاه» معروفند، در تلاش اند تا با دور زدن قوانین گوگل، بدون آن که تجربه خوبی برای کاربران رقم زنند، رتبه خود را در صفحه نتایج جستجو گوگل بالا برده و ترافیک سایت خود را افزایش دهند. در نهایت در مارس 2017 این شایعات به وقوع پیوست. آپدیت Fred گوگل به دنیای وب و جستجو معرفی شد و باعث شد سایت هایی که از تاکتیک ها و استراتژی های «کلاه سیاه» استفاده می کردند و درآمدزایی اصلی خود را از روش تبلیغات به دست می آوردند، با افت شدید در ترافیک سایت خود رو به رو شوند.

گوگل برای آن که تاثیر آپدیت Fred گوگل بیشتر شود و لطمه سنگین تری به سایت هایی که از این تاکتیک استفاده می کنند، وارد شود، آپدیت Fred گوگل را بدون معرفی و هشدار قبلی، به طور ناگهانی در 7 مارس 2017 ایجاد کرد. این ناگهانی بودن آپدیت Fred گوگل باعث شد که بسیاری از سایت هایی که از تاکتیک ها و استراتژی های «کلاه سیاه» استفاده می کردند که البته تعداد این سایت ها هم بسیار زیاد است، به طور ناگهانی با افت شدید در ترافیک و بازدید سایتشان رو به رو شوند و وحشتی بین مدیران سایت ها در 8 مارس 2017 به وجود آمد حتی تا به امروز گوگل به طور رسمی، آپدیت Fred را تایید نکرده است.

آپدیت Fred گوگل بر چه وبسایت هایی تاثیر گذاشت؟

آپدیت Fred گوگل بر چه وبسایت هایی تاثیر گذاشت؟

همانطور که بیان کردیم آپدیت Fred گوگل به منظور مقابله با سایت هایی که از استراتژی هایی در سئو استفاده می کردند که با قوانین گوگل مغایرت دارد،‌ ایجاد شد. این سایت ها از استراتژی ها و تاکتیک هایی با عنوان «کلاه سیاه» استفاده می کردند که هدف اصلیشان دور زدن قوانین گوگل در جهت بالا بردن رتبه سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل بود.

سایت هایی که آپدیت Fred گوگل بر آن ها تاثیر گذاشت و ترافیک آن ها را به حد زیادی (برای بعضی از سایت ها حتی تا 90 درصد) پایین آورد، معمولا سایت هایی بودند که از تبلیغات زیادی استفاده می کردند و به وضوح درآمد زایی از تغییر تبلیغات را به بهبود تجربه کاربر در الویت قرار می دادند. در زیر لیستی از ویژگی های سایت هایی که آپدیت Fred گوگل بر آن ها تاثیر گذاشت را تهیه کرده ایم:

  • وب سایت هایی که از تبلیغات بسیار زیادی استفاده می کردند.
  • وب سایت هایی که در رابطه با هر موضوعی، محتوایی تولید می کردند تنها به این دلیل که تیتر محتواها باعث افزایش بازدید آن ها شود. معمولا محتواهای این وب سایت ها همانند محتواهای وبلاگ ها است.
  • وب سایت هایی که در لا به لای محتواهایی که در سایت خود دارند، پیوندها و بک لینک های بی شماری قرار دهند و کیفیت محتوایشان از حد استاندارد پایین تر باشد.
  • وب سایت هایی که از تبلیغات فریب دهنده و لینک هایی تنها برای فریب کاربر برای کلیک کردن، استفاده می کردند.
  • استفاده از موانع UX
  • وب سایت هایی که نسخه موبایل آن ها بسیار ضعیف است و کاربران در استفاده از آن ها با مشکل رو به رو می شوند.

چگونه متوجه شویم که آپدیت Fred گوگل بر سایت ما تاثیر گذاشته است؟

چگونه متوجه شویم که آپدیت فرد گوگل بر سایت ما تاثیر گذاشته است؟

اگر سایت شما همانند بسیاری از سایت های دیگری که از استراتژی و تاکتیک های «کلاه سیاه» استفاده می کردند، در اواسط مارس 2017 با کاهش شدیدی در ترافیک و بازدیدش رو به رو شد، به احتمال خیلی زیاد،  الگوریتم Fred گوگل بر سایت شما نیز تاثیر گذاشته است و گوگل شما را به دلیل داشتن یکی از ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم، مقصر دانسته و جریمه کرده است.

چگونه بر تاثیرات آپدیت Fred گوگل غلبه کنیم؟

الگوریتم گوگل

از آن جا آپدیت Fred گوگل برای مقابله با سایت هایی که از استراتژی ها و تاکتیک هایی با عنوان «کلاه سیاه»‌ استفاده می کنند، ایجاد شده است و رتبه سایت هایی که محتوای بی کیفیت دارند و تنها به درآمد زایی از طریق ایجاد پیوندها و لینک های مختلف دقت می کنند را تحت شعاع قرار می دهد، پس بهتر است برای آن که آپدیت Fred گوگل بر سایت شما تاثیر نگذارد یا اگر تاثیر گذاشته است، بتوانید با ان مقابله کنید، کیفیت محتوای خود را بالا ببرید و تبلیغات سایت خود را کاهش دهید.

البته باید حواستان باشد که اگر مشکلات سایت خود را برطرف کنید، به طور ناگهانی در رتبه بندی خود تغییر مشاهده نخواهید کرد. بلکه برای مشاهده تغییر در رتبه سایت خود باید صبر کنید تا گوگل به روز رسانی بعدی خود را منتشر کند که معمولا این به روز رسانی ها ماهانه انجام می شوند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید برای آنکه رتبه خود را بازیابی کنید، این است که به صورت طولانی مدت برنامه ای در این راستا برای خود مشخص کنید.

نظرات کاربران