ارسال خبرنامه

ارسال خبرنامه چیست و چه تاثیری بر کسب و کار ها می گذارد ؟

پلتفرم های شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش اند و افراد زیادی در آن ها حضور دارند. هرچه تعداد افراد در این رسانه ها بیشتر شود، به طور طبیعی توجه آن ها به محتوا ها کمتر می شود؛ زیرا از سوی دیگر محتوا ها نیز افزایش یافته اند و افراد نمی توانند بیشتر از چند ثانیه برای هر کدام از آن ها وقت صرف کنند. در نتیجه محتوای شما میان آن ها گم می شود و دیگر نمی توانید مخاطبان را از آن خود کنید. شما به وسیله خبرنامه می توانید صندوق ورودی و توجه مخاطبان خود را ارزیابی کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم و نحوه ارسال خبرنامه را برایتان توضیح دهیم.

خبرنامه ایمیل چیست؟

اشخاص و صاحبان کسب و کار ایمیل هایی را به صورت دوره ای ارسال می کنند که در آن ها اخبار، به روز رسانی ها، محتوای انتخاب شده از موضوعاتی که اشخاص برای آن ثبت نام کرده اند، گنجانده شده اند. ایمیل های فروش مجدد افراد را به خرید، پیوستن یا ثبت نام سوق می دهند. آن ها به طور کلی بر ارائه رایگان و ارزشمند تمرکز می کنند.

اهداف ارسال خبرنامه

ارسال خبرنامه

به طور کلی اشخاص با ارسال خبرنامه دو هدف اصلی را دنبال می کنند. هدف اول اشتراک گذاری اطلاعات است. شما می توانید مشتریان خود را با استفاده از خبرنامه از پیشرفت های شرکت و محصولات به روز رسانی شده آن آگاه کنید. این کار به بهبود کیفیت زندگی مشتریانتان کمک شایانی می کند. شما نیز با انجام آن برای همیشه در یاد ها می مانید و می توانید مدیریت ارتباط با مشتری خود را بهبود بخشید و آن ها را برای مدتی طولانی حفظ کنید.

هدف دوم از ارسال خبرنامه ایجاد اعتماد است. در صورتی که محتوای شما با کار مشتریانتان ارتباط داشته باشد، به آن ها در بهتر انجام دادن کار هایشان کمک می کند و باعث می شود که در مجموع زندگی بهتری داشته باشند. آن ها عادت می کنند که ایمیل هایتان را باز کنند و زمانی که برای آن ها از سوی شما ایمیل تبلیغاتی فرستاده می شود، احتمال کمی دارد که آن را نادیده بگیرند.

نحوه ارسال خبرنامه از راه جیمیل

نحوه ارسال خبرنامه از راه جیمیل

در حقیقت استفاده از جیمیل را برای بازاریابی ایمیلی توصیه نمی کنیم. اما اگر قصد دارید عملیات کوچکی را انجام دهید، ارسال خبرنامه در حرفه ای تر کردن ایمیل شما تاثیر زیادی دارد. در ادامه به نحوه ایجاد یک الگوی خبرنامه فانتزی در جیمیل می پردازیم. برای انجام این کار، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید:

  1. روی آیکون layout در قسمت پایین ایجاد ایمیل جدید کلیک کنید.
  2. پس از انتخاب این آیکون، شش گزینه چیدمان پیش رو خواهید داشت که رنگ هر کدام از آن ها نیز با فرمت معکوس (inverted) به میزان کمی تغییر می کند.
  3. روی استایل پیش فرض کلیک کنید. سپس در قسمت لوگو، فونت ها و رنگ ها، لوگوی مورد نظر خود را آپلود و رنگ و فونت دلخواهتان را انتخاب کنید. برای بهره مندی از رنگ های بیشتر می توانید از کد هگز (hex code) استفاده کنید؛ اما فونت های شما به گزینه های در دسترس جیمیل محدود می شوند.
  4. در پایین قسمت جزئیات پاورقی (Footer details) نام و آدرس کسب و کار خود را به صورت خلاصه شده اضافه کنید.
  5. شما می توانید در قسمت لینک ها، هر لینکی را که می خواهید به وبسایت یا حساب های شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید. این لینک ها در پایان ایمیل شما قرار می گیرند.
  6. در مرحله آخر نیز گزینه ذخیره تغییرات ( Save changes) را انتخاب کنید.

نحوه ارسال خبرنامه از راه جیمیل

شما پس از طی کردن تمام این مراحل، هر زمان که به صفحه اصلی بروید layout های سفارشی شده خود را مشاهده می کنید. در این حالت دیگر نیازی نیست که در هر مرتبه دردسر ایجاد مجدد فوتر را تجربه کنید. پس از این که طرحی را در ایمیل خود ثبت کردید، می توانید تمام عناصر آن را به هر نحوی که می خواهید تغییر دهید؛ برای مثال تصویر را عوض کنید، لینک ها را اضافه کنید، متن جایگزین را ویرایش کنید یا بخش را به طور کامل حذف کنید.

جمع بندی

امروزه با توجه به گسترش مخاطبان و رقابت زیادی که میان صاحبان کسب و کار ها در حال افزایش است، آگاهی از روش های بازاریابی اینترنتی از ضروریات تلقی می شود. در حال حاضر برای بازاریابی ایمیلی از جیمیل به وفور استفاده می شود. انواع افزونه های کروم و برنامه های ویژه در دسترس اند که به شما کمک می کنند کمپین های ایمیل را از راه جیمیل ارسال کنید. حتی گوگل یک صفحه پشتیبانی دارد که به شما پیشنهاد می کند یک خبرنامه در Google Docs بسازید. ارسال خبرنامه اگر به درستی صورت بگیرد، می تواند برای کسب و کار ها خیلی مفید واقع شود. در این مقاله توضیح دادیم که خبرنامه چیست و چه اهدافی را دنبال می کند. همچنین نحوه ارسال خبرنامه را نیز از راه جیمیل برایتان بررسی نمودیم.

 

نظرات کاربران