بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یک روش از بازاریابی است که در مفهومی ساده، از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام، توییتر، تلگرام و یوتیوب برای ایجاد ترافیک برای کسب و کارتان استفاده می کند.

1.87 میلیارد کاربر فعال در شبکه های اجتماعی وجود دارد. مشتری شما یک جایی بین همین اطراف شبکه های اجتماعی است، مسلما پس شما هم باید در این شبکه های اجتماعی باشید. بازاریابی موفقیت آمیز در شبکه های اجتماعی مستلزم این است که بستر مناسب را با تولید محتوای با کیفیت و تعامل در بازار ترکیب کنید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

انتخاب بستر مناسب برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

وقتی تصمیم گرفتید یک برنامه بازاریابی در شبکه های اجتماعی را شروع کنید، با کشف اینکه بازار هدف شما از کدام سیستم عامل و اپلیکیشن استفاده می کند، شروع کنید. به دنبال بازار هدف خود در یکی از این شبکه های اجتماعی باشید.

اگر اطلاعات جمعیتی مورد نظر شما در یک محدوده سنی خاص است، به بستر شبکه های اجتماعی مرتبط با همین سنین بپیوندید.

طی یک مطالعه در آمریکا این آمار به دست آمده:

نسل Z ، تقریباً از 13 تا 20 سال ، حدود 44 میلیون دلار قدرت خرید جمعی و سالانه دارد. بسیاری از آنها شروع به ترک فیس بوک کرده اند ، اما یک سوم نسل Z از اینستاگرام به عنوان بستر اصلی شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند. یک سوم نیز ترجیح می دهد شرکت ها از طریق ایمیل با آنها تماس بگیرند.

به طور متوسط ​​، افراد در سنین 21 تا 36 سالانه 2000 دلار در سال به صورت آنلاین خرج می کنند. 87٪ از هزاره ها از فیس بوک استفاده می کنند و 43٪ ترجیح می دهند که کسب و کارها از طریق کمپین ایمیلی با آنها تماس بگیرند.

نسل X ، از 37 تا 52 سال، تقریباً یک چهارم خریداران آنلاین و تقریبا نیمی از کاربران Pinterest را نشان می دهند. 48٪ حساب توییتر دارند اما فقط نیمی از آنها فعال هستند. فقط 8٪ از نسل X از اینستاگرام استفاده می کند.

این اطلاعات را تقریبا می توانید با آمار مشارکت در ایران هم تطبیق بدید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که بیشتر ایرانی ها از تلگرام به عنوان بستر امن پیام رسانی و خبری استفاده می کنند.

 

 

محتوا

یک طرح موفق در بازاریابی شبکه های اجتماعی حول محور نوع محتوایی می چرخد که برای اشتراک و ارسال انتخاب می کنید.

به جای ایجاد محتوای گسترده که سعی می کند همه چیز برای همه مردم باشد، تخصصی عمل کنید. برای اینکه برندینگ معتبری داشته باشید درباره تخصصتان حرف بزنید.

هر پستی نباید زمینه فروش داشته باشد وگرنه مخاطبان شما عادت می کنند که مطالب شما را نادیده بگیرند. در عوض، روی محتوایی که مخاطب شما می خواهد تمرکز کنید – خواه این مطلب طنز باشد، نکات مفید یک موضوع باشد یا روش های خلاقانه ای که برای استفاده از محصولات پیشنهاد می کنید. شاید این موضوع آزمون و خطای زیادی بطلبد، اما همینکه متوجه شوید مخاطب شما چه می خواهد، می توانید محتوای بهتری ایجاد کنید.

کیفیت، چه در محتوای شما و چه در فالوورهای شما، برنده کمیت است. از اهمیت محتوای متنی خوب غافل نشوید. کیفیت و محتوا اساس تمام ارتباط شما با مخاطب است. اگر در زمینه تولید محتوا سوالی دارید با تیم بیزون تماس بگیرید.

سعی کنید وفاداری مخاطب را بالا ببرید. این که صرفا در شبکه اجتماعی شما حضور داشته باشند خیلی کمکتان نمی کند. سعی کنید که فالورهای فعالی داشته باشید که با شما تعامل کنند.

 

هنگام برنامه ریزی محتوای خود، از محتوای تولید شده توسط کاربر غافل نشوید. اگر محتوای تولید شده توسط کاربر را دوباره پست کنید یا به اشتراک بگذارید، معمولاً به جای اینکه برای افزایش پست های خاصتان هزینه و وقت زیادی بگذارید، در صفحه شبکه های اجتماعی خود رشد ارگانیک بیشتری را تجربه خواهید کرد. 35٪ از کاربران شبکه های اجتماعی فکر می کنند محتوای تولید شده توسط کاربر در مقایسه با محتوای تولید شده کسب و کار بیشتر به یاد ماندنی است و 50٪ نیز از اعتبار بیشتری برخوردار است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

اینگیجمنت

برای اینکه بدانید بازار هدف شما به دنبال چه محتوایی است، باید فعالانه با آنها در ارتباط باشید.

با گوش دادن و شرکت در مکالمات شبکه های اجتماعی، روابطی ایجاد خواهید کرد که یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی شبکه های اجتماعی است. این امر باعث می شود که مشتریان برای پرسیدن سوالاتی از شما و در نهایت خرید از شما بازگردند و باعث وفاداری مشتری شود. همینطور بازاریابی دهان به دهان را هم افزایش می دهد.

 

با پیوستن به گروه های مرتبط با کسب و کارتان می توانید در مکالمات شرکت کنید.

 

در کسب و کار خود اینفلوئنسرهایی پیدا کنید و با آنها نیز رابطه برقرار کنید. در صنعت خود مرجع شوید تا اینفلوئنسرها بخواهند کسب و کار شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. اگر مایل نیستید پست های دیگران را به اشتراک بگذارید، نمی توانید انتظار داشته باشید که اینفلوئنسرها و سایر کسب و کارها پست های شما را به اشتراک بگذارند.

 

5 مزیت استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

افزایش شناخت برند کانال های شبکه های اجتماعی فرصت های جدیدی برای به اشتراک گذاشتن نام تجاری شما هستند. برای مشتریان جدید بیشتر در دسترس خواهید بود و برای مشتریان موجود بیشتر آشنا خواهید بود زیرا آنها بیشتر با مارک شما تعامل خواهند داشت.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتری.

هر تعاملی که از طریق شبکه های اجتماعی دارید فرصتی برای تغییر مشتری است. شبکه های اجتماعی به شما امکان دسترسی بیشتر به مشتریان گذشته و اخیر خود را می دهند تا در ذهن خود باقی بمانند ، بنابراین آنها دوباره با شما خرید می کنند. همچنین به مشتریان بالقوه دسترسی خواهید داشت که در غیر این صورت به آنها دسترسی نخواهید داشت.

  • اقتدار بالاتر.

با تعامل منظم با بازار هدف خود ، در صنعت خود به یک مقام تبدیل خواهید شد و مشتریان بالقوه وقتی آماده خرید هستند ، ابتدا به شما فکر می کنند.

  • فرصت های بیشتر برای دسترسی به مخاطبان جدید.

از آنجا که شبکه های اجتماعی به گوش افراد مختلف در سراسر دنیا می رسد ، افرادی که قبلاً در مورد تجارت شما چیزی نشنیده اند می توانند شما را از طریق گروه ها ، دوستان خود برای به اشتراک گذاشتن پست های شما یا تبلیغات پولی که به فیسبوک خبری آنها می رسد ، پیدا کنند.

  • درک بهتر مشتری.

با شرکت در مکالمات بازار هدفتان، خواهید فهمید که چه چیزی برای آنها مهم است. شما می توانید علایق آنها را هدف قرار دهید و محتوا و محصولات مرتبط را تولید کنید. این مضوع دو سر برد است، هم برای مخاطب هم برای شما.

 

 

نظرات کاربران