وفاداری مشتری

راهکار هایی برای موفقیت و وفاداری مشتری

احتمالاً 80٪ از درآمد كسب و كار شما، بخاطر 20٪ مشتريان ثابت است. اگر به دنبال راه هایی برای افزایش خرید مشتری و درآمد خود هستید، یکی از راه های عالی برای شروع این سود، افزایش رضایت مشتری ثابت شما است. یک برنامه وفاداری مشتری می تواند به شما در انجام چنین کاری کمک کند. اگر فکر می کنید برنامه وفاداری مشتری فقط برای کسب و کارهای بزرگ است، ادامه این مطلب را بخوانید تا سه نکته اساسی در این مورد را ببنید.

وفاداری مشتری

 

3 نکته برای موفقیت و وفاداری مشتری

  1. هدف تعیین کنید

اولین قدم برای ساختن یک برنامه وفاداری مشتری، تعیین هدف است. هدف شما در تعیین نوع برنامه پیاده سازی و میزان پاداش به مشتریان، کمکتان می کند.

هدف شما ممکن است افزایش مقدار پولی باشد که هر مشتری هنگام خرید از شما هزینه می کند، بنابراین ممکن است از یک برنامه مبتنی بر امتیاز استفاده کنید. یا شاید بخواهید مشتری تان هر چند وقت یکبار باز از شما خرید کند، به همین دلیل شاید کد تخفیفی برای مشتری در نظر بگیرید. اگر می خواهید کسب و کارتان تبلیغ شود،با این هدف  اگر کسی را به فروشگاه شما معرفی کنند یا کسب و کارتان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، می توانید به خریداران یک سری امتیاز بدهید.

وقتی اهداف برنامه وفاداری مشتری جدید خود را تعیین می کنید، مطمئن شوید که آنها هم به کسب و کار کوچک شما کمک می کنند تا به اهداف کلی خودشان برسد.

وفاداری مشتری

  1. ارزش افزوده ایجاد کنید

بعد از اینکه هدف خود را تعیین کردید، به تمام راه هایی فکر کنید که می توانید به مشتریان خود بخاطر پیوستن و استفاده از این برنامه امتیازهایی بدهید.

به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید از یک برنامه مبتنی بر امتیاز استفاده کنید، ممکن است به هر خریدار 1 امتیاز به ازای هر 40 هزار تومن خرید بدهید. یا پیشنهاد کنید که دویست هزار تومن خرید کنند تا 8 امتیاز بگیرند. اگر از بن های تخفیف استفاده می کنید، ممکن است هر بار که کارت را پر می کنید ، 10٪ تخفیف به مشتریان خود بدهید. یا اصلا به ازای هر بار خرید جدید یک مشتری وفادار، 15٪ خرید بعدی را تخفیف دهید.

ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان این تخفیفها جذابیت داشته باشند اما بعد از رسیدن به تعداد مشخصی از امتیازات، مثل بالا رفتن زیاد امتیازها، باید پیشنهادهای بهتری رو کنید. می توانید ارسال رایگان یا خرید خارج از نوبت را برای مشتری های وفادار در نظر بگیرید. این راه ها را اگر درست طی کنید مشتری جدید هم راغب می شود تبدیل به مشتری وفاداری برایتان شود.

وفاداری مشتری

  1. ثبت نام را آسان کنید

هنگامی که آماده راه اندازی کسب وکار جدید خود هستید و می خواهید وفاداری مشتری ها را بالا ببرید، اول مطمئن شوید که روند آسانی برای ثبت نام دارید. بگذارید مشتریان در حالی که در حال بررسی هستند به سرعت ثبت نام کنند، یک لینک ثبت نام را در دسترسشان قرار دهید، یا فرم ثبت نام را در وب سایت خود داشته باشید. اگر پیش فرض ها را انتخاب کردید و ثبت نام آن را آسان کردید ، مشتریان از پیوستن به مجموعه وفاداری مشتری و ادامه خرید با شما هیجان زده می شوند. نگهداری مشتری موجود نسبت به جذب مشتری جدید هزینه کمتری دارد و با بالا بردن راهکارهای وفاداری مشتری به ازای هزینه کمتر، درآمد بیشتری به دست خواهید آورد. به همین دلایل سعی کنید مشتری ناراضی را رها نکنید و مشتری مداری را تمرین کنید تا مشتری های وفادار خود را از دست ندهید.

وفاداری مشتری

نظرات کاربران