اسکرام بان چیست

اسکرام بان چیست و چه کمکی به کسب و کار ها می کند؟

اسکرام بان چیست ؟ این اصطلاح به یک چارچوب مدیریت پروژه اشاره می کند که ویژگی های مهم دو متد رایج اسکرام و کانبان را با هم ترکیب کرده است. چارچوب اسکرام بان ساختار و روال ‌های قابل پیش ‌بینی اسکرام را با انعطاف‌ پذیری کانبان ادغام می کند تا تیم‌ ها چابک ‌تر، کارآمد تر و سازنده‌ تر عمل کنند. اسکرام بان به کسب و کار ها کمک می کند تا روی وظایف استراتژیک صحیح تمرکز کنند و در عین حال عملکرد خود را بهبود بخشند.

چگونه اسکرام بان، اسکرام و کانبان را با هم ادغام می کند؟

برای درک بهتر اینکه اسکرام بان چیست و اسکرام و کانبان را چگونه ادغام می کند، ابتدا باید هر یک از این ها را درک کنید.

  • اسکرام یک چارچوب است که در توسعه نرم افزار استفاده می شود. به کمک اسکرام، تیم ها، خود را در نقش های خاص سازماندهی می کنند. تیم مدنظر حجم کاری خود را به بازه های زمانی کوتاهی به نام اسپرینت تقسیم می کند. در طول یک اسپرینت، توسعه‌ دهندگان فقط روی وظایفی تمرکز می ‌کنند که تیم درباره آن ها به توافق رسیده است. تیم ‌های اسکرام هر روز صبح برای استند آپ‌ های کوتاه دور هم جمع می ‌شوند تا درباره وظایف روز خود بحث کنند.
  • کانبان یک رویکرد بصری برای مدیریت حجم کاری یک تیم است. در این روش، تیم با ایجاد تابلوی کانبان گردش کار خود را به صورت بصری در ستون‌ هایی مانند «آماده برای شروع»، «در حال انجام»، «در حال بررسی» و «تکمیل‌ شده» به نمایش در می آورد.

حال که با اسکرام و کانبان آشنا شدید، وقت آن است که به پرسش اسکرام بان چیست پاسخ دهیم.

اسکرام بان چیست
  • گام اول: توسعه برد اسکرام بان را فراموش نکنید.

برد اسکرام بان شبیه به برد کانبان است. این برد به عنوان ابزار گردش کار اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد ستون های مورد نیاز تیم شما برای علامت گذاری هر مرحله به برد اسکرام بان اضافه می شود. باید حواستان باشد که ستون های زیادی ایجاد نکنید؛ زیرا تعداد زیاد ستون ها، تابلو را به هم ریخته نشان می دهد.

  • گام دوم: محدودیت های فعالیت خود را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که اسکرام برای هر سرعتی، محدودیت زمانی و محدودیت کار تعیین می کند. این در حالی است که کانبان بر گردش کار مداوم تمرکز دارد. شما باید محدودیتی برای میزان کاری که تیم شما می تواند انجام دهد تعیین کنید. برای اسکرام بان، این محدودیت تعداد کل کارت ‌های روی تخته در هر زمان خواهد بود. واقع بین باشید. یک حد واقع بینانه تعیین کنید تا تیم خود را از غرق شدن در ناامیدی دور نگه دارید.

  • گام سوم: اولویت های تیم را بررسی کنید.

تفاوت عمده اسکرام بان و دیگر رویکرد ها در اینجا مشخص می شود. با اسکرام برای هر اسپرینت، وظایفی را به افراد خاصی در گروه اختصاص خواهید داد. از سوی دیگر، به کمک اسکرام بان، تمرکز شما بر ایجاد ترتیب اولویت تمام پروژه ها خواهد بود. این اعضای تیم شما هستند که تصمیم خواهند گرفت کدام شخص، کدام وظایف را بر عهده بگیرد.

اولویت های تیم را بررسی کنید
  • گام چهارم: از محدودیت های زمانی راحت خواهید شد.

از آنجایی که هر اسپرینت محدودیت زمانی دقیقی دارد. تیم می‌ تواند تنها روی مجموعه ‌ای از پروژه ‌های از پیش تعریف‌ شده در طول هر اسپرینت تمرکز کند. در چنین حالتی، تیم اسکرام باید تخمین بزند که هر فعالیت چقدر طول می ‌کشد. در اسکرام بان آنچه اولویت است، کار مداوم است. کار مداوم محدود به زمان نیست؛ بنابراین تیم شما فقط بر اولویت بندی مهم ترین پروژه ها تمرکز خواهد کرد.

  • گام پنجم: جلسات روزانه خود را تنظیم کنید.

جلسات اسکرام بان می تواند شامل استند آپ های کوتاهی برای تیم باشد تا در مورد برنامه ها و چالش های خود صحبت کنند و آن ها را به محل بحث بگذارند. این استند آپ ها و جلسات کوتاه راه خوبی برای تشویق پیوند و انسجام تیمی است؛ زیرا افراد تیم، زمان زیادی را صرف کار های جداگانه و وظایف خود می کنند و در این صورت احتمالا زمان زیادی برای تعامل با یکدیگر، ندارند.

چه زمانی یک تیم باید از اسکرام بان استفاده کند؟

چه زمانی یک تیم باید از اسکرام بان استفاده کند

پس از آشنایی با پاسخ اسکرام بان چیست ؟ خوب است بدانید، یک تیم می تواند تحت شرایط مختلف از رویکرد اسکرام بان بهره مند شود. برخی از این شرایط عبارتند از:

  1.  نگهداری از پروژه های در حال اجرا

این پروژه ها می تواند شامل فعالیت هایی باشد که بر خلاف راه اندازی محصول جدید، تاریخ تکمیل قطعی کار مشخص نیست.

  1.  برای تیمی که با اسکرام مشکل دارد.

ممکن است به دلایل مختلف تیمی با اسکرام مشکل پیدا کند. به عنوان مثال، شرکت منابع کافی برای پشتیبانی از یک محیط اسکرام را نداشته باشد.

  1.  زمانی که یک شرکت می خواهد در تیم خود انعطاف بیشتری ایجاد کند.

با اسکرام، تیم اغلب وظایف خاصی را برای هر اسپرینت به افراد اختصاص می دهد؛ اما اسکرام بان فقط فهرست گسترده ‌ای از پروژه ‌ها را تنظیم می ‌کند و به خود تیم اجازه می ‌دهد تا تعیین کند که چگونه از منابع خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند. کار تیمی را افزایش می دهد و افراد را قادر می کند تا پروژه هایی را که به بهترین نحو با مهارت ها و علایق خود سازگارند را بیابند.

جمع بندی

در بررسی پاسخ پرسش اسکرام بان چیست باید بگوییم که یک چارچوب مدیریتی است که برای تیم ‌های مختلفی که اسکرام را به عنوان روش خود انتخاب می کنند کارآمد است. در روش اسکرام بان، روش کانبان برای بهبود روند فعالیت ها به کمک تیم ها می آید. در این مطلب از بیزون سعی کردیم تا شما را با اسکرام بان بیشتر آشنا کنیم.

نظرات کاربران