اسپرینت چیست

اسپرینت چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از استراتژی های که بسیاری از کسب و کار های بزرگ و کوچک برای پروژه های عظیم خود به کار می برند، استراتژی اسکرام است. در واقع استراتژی اسکرام به کسب و کار ها کمک می کند تا برنامه ریزی خود را به نحو موثرتری انجام دهند. اسپرینت بخشی از اسکرام را تشکیل می دهد که به کمک آن وظایف پیچیده و بزرگ به وظایفی تقسیم می شوند که نیروی کاری می تواند آن ها را در بازه های زمانی کوتاه تری انجام دهد. با تقسیم وظایف بزرگ و پیچیده به وظایف کوچک تر و ساده تر می توان کیفیت کار را افزایش و پروژه ها را در زمان کوتاه تری تحویل داد. در این مقاله درمورد اینکه اسپرینت چیست، توضیح داده خواهد شد.

اسپرینت چیست ؟

اسپرینت یک دوره کوتاه با زمان مشخص برای انجام میزان مشخصی از وظایف است. در واقع در اسپرینت، اسکرام مستر همراه با دیگر اعضای پروژه، کار ها و پروژه های پیچیده را با استفاده از چارچوب اسکرام به قسمت های ساده تر، کوچک تر و قابل مدیریت به نام اسپرینت تقسیم می کند. با استفاده از استراتژی اسکرام تیم ها می توانند به راحتی با تغییرات سازگار شوند. حال که می دانید اسپرینت چیست، باید اشاره کنیم که اسپرینت انفرادی می تواند حداکثر تا چهار هفته طول بکشد. اما به طور معمول رایج ترین بازه زمانی آن دو هفته است.

مزایای استفاده از اسپرینت

اسپرینت چیست

به کارگیری اسپرینت به کسب و کار ها این امکان را می دهد که پروژه های بزرگ و پیچیده را به طور موثر تری انجام دهند. اما به غیر از این به کارگیری اسپرینت می تواند مزایای بسیار زیاد دیگری نیز داشته باشد. برخی از مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

  1. افزایش کیفیت پروژه ها

برای آشنایی بیشتر با اینکه اسپرینت چیست، بهتر است با مزایای آن آشنا شوید. یکی از مهم ترین و بهترین مزایای اسپرینت کنترل و افزایش کیفیت پروژه هاست. با تقسیم کار به قسمت های کوچک تر می توان نگاهی کلی به پیشرفت پروژه داشت و از نظرات دیگران نیز در پیشبرد اهداف استفاده کرد. جمع بندی و ارزیابی کار های پیشین در اسپرینت این امکان را به اعضای تیم می دهد تا در جلسات برگزار شده نتایج به دست آمده را بررسی کنند، کار هایی را که باعث پیشرفت می شوند شناسایی کنند و آن ها را در مراحل بعدی به کار بگیرند. به همین دلیل است که گفته می شود اسپرینت می تواند کیفیت پروژه ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

  1. افزایش بهره وری

یکی دیگر از مزایای مهم اسپرینت افزایش بهره وری است؛ زیرا اسپرینت باعث می شود تمامی افراد حاضر در یک تیم در یک زمان مشخص روی یک کار مشخص تمرکز داشته باشند. چنین چیزی باعث بهبود مستمر عملکرد تیم می شود و به طور کلی بهره وری تیم را بالا می برد.

افزایش بهره وری
  1. کاهش هزینه ها

برای پاسخ به سوال اسپرینت چیست، بهتر است بیشتر با مزایای آن آشنا شوید. می توان گفت که یکی دیگر از مزایای خوب اسپرینت، کاهش هزینه هاست. همانطور که می دانید پروژه های بزرگ به منابع زیادی نیاز دارند و انجام آن ها نیز به نسبت زمان زیادی را می طلبد. همچنین در این مدت زمان ممکن است نظر مشتری درمورد برخی از قسمت ها تغییر کند و در پروژه اصلی تغییراتی به وجود بیاید. هر تغییر در پروژه ممکن است منجر به تاخیر زمان تحویل پروژه و افزایش هزینه ها شود.

استفاده از اسپرینت می تواند این روند را تغییر دهد. درمورد اینکه اسپرینت چیست توضیح داده شد که یکی از ویژگی های اسپرینت این است که تیم می تواند راحت تر با تغییر ها سازگار شود. در زمانی که پروژه به وظایف مشخص و کوتاه مدت تقسیم می شود، سازگاری با تغییرات بیشتر می شود. همین می تواند احتمال به تاخیر افتادن پروژه و افزایش هزینه برای آن را کاهش دهد.

  1. بهبود کار تیمی

برای اینکه محصول با کیفیتی داشته باشید، مجبور خواهید بود که همکاری تیمی خوبی نیز در شرکت خود داشته باشید. کار تیمی و خود مدیریتی یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی چابک و اسپرینت است. اسپرینت اعضای تیم را تشویق می کند تا با یکدیگر به صورت تیمی کار کنند و اهداف و پروژه ها را پیش ببرند. در واقع اسپرینت موقعیتی را برای اعضای تیم فراهم می کند تا از یکدیگر یاد بگیرند و عملکرد کلی تیم را بهبود دهند.

بهبود کار تیمی

جمع بندی

استراتژی اسپرینت که بخشی از پروژه اسکرام است، یکی از استراتژی های شناخته شده است بین شرکت های موفق بزرگ و کوچک از محبوبیت زیادی برخوردار است. انجام پروژه ها به صورت اسپرینت به شما کمک می کند تا کیفیت و سرعت کار خود را افزایش دهید و روحیه کار تیمی را بین کارکنان خود تقویت کنید. در هنگام اجرای اسپرینت لازم است در ابتدا برنامه ریزی کنید و یک چک لیست درست کنید. سپس بر میزان پیشرفت پروژه نظارت داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با اسپرینت، در این مقاله درمورد اینکه اسپرینت چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد، توضیح داده شد.

نظرات کاربران