مهارت کسب و کار

مهارت های ضروری برای کسب و کار

برای راه اندازی کسب و کار و استارت آپ به یک سری مهارت احتیاج است که در دایره مهارت کارآفرینی و مهارت رهبری قرار می گیرد. اگر این مهارت ها را به اندازه کافی نداشته باشید، اداره یک کسب و کار برایتان سخت می شود و مسیر رشد برای شما تبدیل به مسیری سخت و پرچالش می شود. علاوه بر اداره کسب و کار، این مهارت ها در کار و زندگی روزمره هم به کمک انسان می آیند و مدیریت زندگی را راحت تر می کنند.

بعضی از مهارت های کسب و کار ، درونی هستند و باید زمینه این موارد را در خودتان داشته باشید، ولی عموما می توانید این مهارت ها را آموزش ببینید و در خودتان تقویت کنید. برای اینکه ببینید کدام مهارت نیاز به تمرین دارد اول از همه باید به شناخت درستی برسید و ببینید اساسا چه مهارت هایی هستند و کدام نیاز به بهبود و کدام نیاز به تقویت بیشتری دارد تا در کارهای روزمره خودتان موفق باشید.

 

چند مهارت کسب و کار لازم

مدیریت مالی

توانایی مدیریت موثر امور مالی یک مهارت کسب و کار و یک مهارت زندگی بسیار مهم است. شما باید بتوانید جریان نقدینگی و فروش خود را پیش بینی کنید و همچنین سود و زیان خود را کنترل کنید. این مساله علاوه بر مدیریت کسب و کار، باعث می شوند روند سود و زیان را در دست داشته باشید.

داشتن توانایی مدیریت مالی مناسب به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را با سوددهی اداره کنید و از سرمایه گذاری مالی خود محافظت کنید. وقتی حساب دخل و خرج دستتان باشد با خیال راحت تری دست به توسعه می زنید یا برای جذب سرمایه گذار اقدام می کنید.

 

 

بازاریابی، فروش و خدمات به مشتری

نکته اساسی و مهمی است که بتوانید محصولات یا خدمات خود را به طور موثر تبلیغ کنید. ارائه خدمات مناسب به مشتری و در دست داشتن استراتژی بازاریابی به شما در ایجاد فروش کمک می کند. در عصر دیجیتال ، زندگی و کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن پیش رفته اند و رقابت در این حیطه هر روز سخت تر از دیروز می شود. باید متناسب با زمان و تکنولوژی تووانایی تعیین استراتژی فروش داشته باشید و بتوانید با تولید محتوا و سئو محصولات خود را به نمایش بگذارید. همین که به اهمیت این مسائل آگاه باشید و بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید یک مهارت مهم برای کسب و کار است.

 

مهارت کسب و کار

 

مهارت ارتباط و مذاکره کسب و کار

شما باید با تامین کنندگان ، سرمایه گذاران بالقوه ، مشتریان و کارمندان خود ارتباط برقرار کرده و مذاکره کنید. داشتن مهارت های ارتباطی کتبی و کلامی موثر به شما کمک می کند تا روابط کاری خوبی برقرار کنید. در هر ارتباطی باید تصویری را که می خواهید ارائه دهید، منعکس کند. اگر تاثیر خوبی روی مخاطب، مشتری یا کارمند خود بگذارید می توانید شرایط را بهتر مدیریت کنید.

 

 

رهبری و لیدرشیپ

اگر صاحب کسب و کاری هستید که چند کارمند دارید ، مهارت رهبری یک ویژگی اصلی برای کسب و کارتان خواهد بود. شما باید بتوانید به کارمندان خود انگیزه دهید تا بهترین نتیجه را از آنها بگیرید و بهره وری را بهبود ببخشید. زمانی را برای راهنمایی و رضایت کارمندان خود اختصاص دهید. باید در هنگام استخدام نیروی جدید هم از این لیدرشیپ و رهبری برای کسب و کار برخوردار باید.

 

 

مدیریت و برنامه ریزی پروژه

شروع کار به این معناست که شما مجبور خواهید بود طیف وسیعی از پروژه ها را از جمله راه اندازی وب سایت ، تنظیم فضای مناسب برای محوطه خود و تدوین طیف وسیعی از سیاست ها و رویه ها را مدیریت کنید. اینکه بلد باشید چطور منابع خود را به طور موثر مدیریت کنید ، از جمله وقت ، هزینه و کارکنان ، به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. به همین دلیل مدیریت و برنامه ریزی پروژه یک مهارت کسب و کار مهم است.

 

برون سپاری و مدیریت زمان

برون سپاری نکردن کارها، دامی است که بسیاری از صاحبان مشاغل در آن افتاده اند، چرا که آنها تمایلی به از دست دادن کنترل اوضاع ندارند. مدیریت وقت شما به طور موثر ممکن است به معنای واگذاری مسئولیت به شخص دیگری در کسب  و کار یا برون سپاری باشد. شناسایی افرادی که می توانید وظایف را به آنها تحویل دهید، به شما امکان می دهد تا روی آن دسته از کارهایی که درآمدزایی دارند تمرکز کنید.

 

حل مسئله به عنوان یک مهارت کسب و کار

هر چقدر که برنامه ریزی کنید، در کسب و کار خود با مشکل روبرو خواهید شد. این موضوع به این معناست که شما باید قادر باشید تصمیمات خوبی بگیرید ، گاهی تحت فشار. باید بتوانید مدیریت فشار کاری را در دست داشته باشید و در لحظات حساس بهترین تصمیم را برای کسب و کارتان بگیرید.

 

شبکه سازی

ایجاد روابط خوب از طریق شبکه سازی به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را رونق بخشیده و پشتیبانی مورد نیاز خود را به شما ارائه دهد. عضویت در کنفرانس ها یا انجمن کاری را برای رشد شبکه سازی خود در نظر بگیرید.

 

دانش و مهارت کسب و کار خود را بیشتر کنید

اگر در مورد توانایی ها و مهارت های خود مطمئن نیستید، به دنبال جذب کمک باشید. توسعه مهارت های لازم زمینه های محکمی برای کسب و کار شما فراهم می کند.

نظرات کاربران