فشار کاری

چگونه کنترل فشار کاری را در دست بگیرید؟

توانایی کنار آمدن با فشار کاری یکی از پر چالش ترین نوع مهارت ها است و بسیاری از افراد دائما در جست و جوی یادگیری آن هستند. در صورتی که فشار کاری بخشی از زندگی روزمره شما است این خبر خوش را داشته باشید که فعالیت هایی وجود دارد که فشار کاری شما را کم می کند. با چند راهکار حتی می توانید به دیگران ثابت کنید که می توان این فشار را به طور موثری کنترل کرد.

در این مطلب بیزون پیشنهاداتی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا به خوبی از پس فشار کاری بر بیایید و به راحتی مسیر رشد را طی کنید.

فشار کاری

  • همیشه آرامشتان را حفظ کنید

بدون توجه به اینکه چه اتفاقی افتاده است، همیشه آرامشتان را حفظ کنید. کسب توانایی حفظ آرامش نیازمند تمرین است؛ هرچه بیشتر تمرین کنید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. آرامش داشتن نشان می دهد که شما توانایی این را دارید که حتی در شرایط دشوار و تحت فشار کاری هم مسائل را پیش ببرید و مسئولیت های خود را انجام دهید.

 

  • روی چیزی که باید انجام شود، تمرکز کنید.

حتی اگر در روز پر تنشی قرار دارید ذهن خود را روی انجام مسئولیت های خود به شکلی منظم متمرکز کنید و اجازه ی عقب ماندن از برنامه را به خود ندهید.

 

  • به دیگران در انجام کارهایشان کمک کنید.

اگر دیدید که همکاران شما در حال انجام وظایف خود هستند، به آنها کمک کنید کار خود را تمام کنند و به رهبری که می دانید هستید تبدیل شوید!

 

  • امواج منفی را کنار بگذارید و مثبت بمانید.

فشار کاری ممکن است موجب ایجاد اختلاف نظر با همکارانتان شود؛ از درگیری و مخالفت با آنان بپرهیزید؛ سرگرم خودتان باشید تا بتوانید افکار خود را مثبت و متمرکز نگه دارید. همه ی ما به طور دوره ای درگیر امواج منفی می شویم هنگامی که درگیر این مشکل شدید توقف کنید، نفس عمیق بکشید، یک قدم به عقب بروید و با ذهنی مثبت و با آرامش ادامه دهید.

 

  • درصورت نیاز از دیگران کمک بگیرید.

بخشی از کار شما به عنوان کارمند پاسخگویی به کارفرماست. درصورتی که موردی خارج از دایره اطلاعات شما بود بلافاصله از کمک دیگران استفاده کنید؛ ارزیابی شرایط و رسیدگی فوری به مسائل نشان می دهد که شما می توانید تحت فشارکاری به درستی فکر کنید.

 

  • از مصرف کافئین زیاد خودداری کنید.

قهوه اگرچه محرکی خوبی است و می تواند مقدار اندکی به شما کمک کند اما در مقابل مصرف زیاد آن در روزهای پر فشار کاری می تواند باعث افزایش استرس و تنش شود. مصرف نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید. شکلات نیز یک محرک مناسب است بنابراین در طول روز با خیال راحت میان وعده های شکلاتی بخورید.

 

  • استراحت کنید.

استراحت های کوتاه باعث می شود تا استرس پنهان روزهایی که فشار کاری دو چندان است از بین برود. وقفه های کوتاه درواقع باعث میشود تا ذهنتان باز شود و بهره وری شما را افزایش می دهد. تا سرویس بهداشتی قدم بزنید و یا تنها بلند شوید در فضای کار کمی قدم بزنید و ذهنتان را رها کنید.

 

  • از مرخصی های خود هوشمندانه استفاده کنید.

مرخصی ها و استراحت های خود را در زمان هایی که فشار کاری کمتر است برنامه ریزی کنید؛ حضور داشتن سر کار در ساعات و روزهای پرمشغله و شلوغ، حسن نیت و توجه ویژه ی شما نسبت به کارتان را به کارفرمایتان نشان می دهد.

 

  • در پروژه های بزرگ همکاری کنید.

هر از گاهی ممکن است شرکت شما در مواجهه با یک پروژه بزرگ یا پیچیده به کمک نیاز داشته باشد. با کمال میل مسئولیت را بر عهده بگیرید. به خرج دادن انعطاف کاری و بهره گیری از توانایی هایتان در پروژه های پیچیده نشان می دهد که شما تمایل دارید از دایره ی امن خود خارج شوید، آماده ی یادگیری بیشترهستید و همچنین توانایی کنترل فشار کاری اضافی را نیز دارید.

 

  • حتی اگر احساس استرس می کنید اجازه ندهید بروز پیدا کند.

مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، مسئولیت های خود را ادامه دهید. کنترل ذهن و آگانه بازگرداندن آن بر سر فعالیت هایی که در حال انجام آن هستید به شما کمک می کند تا استرس و نگرانی را کنار بگذارید.

 

مثبت ماندن و متمرکز ماندن روی مسئولیتتان صرف نظر از شرایطی که موجود است، نشان از توانایی فوق العاده شما در کنترل فشار کاری دارد. کارفرماها بعد از استخدام کامندان خود و در مرحله ی ارتقای آنان به دنبال چنین ویژگی هایی می گردند. توانایی کنار آمدن با فشار کاری مهارت مهمی است که می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند.

از نکاتی که در این متن اشاره شد استفاده کنید و به طور مستمر آنها را تمرین کنید و شاهد پیشرفت و بهتر شدن شرایط کاری باشید و برای بدست آورن مهارت دست و پنجه نرم کردن با فشار کاری آماده باشید و بهترین نسخه از خودتان را به دیگران نشان دهید.

نظرات کاربران