اشتباه مدیریتی

چگونه از 5 اشتباه رایج مدیریتی دست برداریم؟

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک ، کارمندان شما به عنوان یک راهنما و مدیر به شما نگاه می کنند. انتظار می رود که به آنها انگیزه دهید و به آنها کمک کنید تا موفق شوند. اگر به مدیریت یک تیم عادت ندارید، افتادن در برخی از تله های معمولی و اشتباه مدیریتی اتفاقی دور از ذهن نیست. این پنج اشتباه رایج مدیریتی و چگونگی اجتناب از آنها را بررسی کنید.

اشتباه مدیریتی

5 اشتباه مدیریتی

  1. مثل یک همه چیز دان رفتار نکنید

اگر جواب سوالی را نمی دانید ممکن است خجالت بکشید که ان موضوع را اعلام کنید و ندانستن جواب را به عنوان ضعف بشناسید. احتمالا اگر کسی سوالی از شما پرسید که جوابش را نمی دانید، صادق باشید. پاسخ را از طرف تیم خود یا منبع دیگری پیدا کنید و به جای حدس زدن، اطلاعات صحیحی به کارمندتان بدهید. این نه تنها نشان می دهد که فروتن هستید، بلکه همچنین نشان می دهد که به تیم خود اعتماد دارید و روی آنها حساب می کنید تا به شما در اداره و رشد کسب و کارتان کمک کنند.

اشتباه مدیریتی

  1. کار را به کاردانش بسپارید

از آنجا که کسب و کار کوچک شما وسیله امرار معاش و همچنین سرچشمه امید و انگیزه شماست، می توان به راحتی حدس زد که احتمالا چنین تفکری پس زمینه ذهنتان دارید: “اگر می خواهم کاری درست انجام شود، حتما باید خودم آن را انجام دهم.” این تفکر می تواند باعث پسرفت و شکست شما شود. چرا که بار تمام مسئولیت ها را گردن می گیرید و از مسائل مدیریتی جا می مانید و این یک اشتباه مدیریتی است. وقتی کارمندان خود را به طور خرد مدیریت می کنید، به آنها نشان می دهید که برای انجام کاری که برای آنها استخدام کرده اید به آنها اعتماد ندارید.

در عوض ، به یاد داشته باشید که هر کارمندی را به یک دلیل استخدام کرده اید و آنها تجربیات و مهارت های خاص خود را به شرکت می آورند. به کارمندان خود اعتماد کنید و این اطمینان را نشان دهید که تیم شما کارهای خود را به موقع انجام می دهد.

اصلا لازم نیست یکریز در دست و پای کارمندان باشید و میزان کارشان را متر کنید. حمایت خود را از تیم نشان دهید و برای پاسخ به سوالات آنها و تأمین منابع در دسترس باشید. می توانید بدون ایستادن بالای سرشان مسائل را مدیریت کنید و با این کار اعتماد بیشتری را هم در تیم ایجاد کنید.

اشتباه مدیریتی

Paper craft art of a red X

  1. از گفتگوهای ناخوشایند خودداری کنید

اگر یکی از اعضای تیم شما دارای مشکلات عملکردی است یا کارش را درست انجام نمی دهد، احتمالاً باید در باره این موارد با آنها صحبت کنید. هیچ کس بحث ئ مجادله را دوست ندارد، بنابراین می توان مشکل را نادیده گرفت و امیدوار بود که خودش برطرف شود. متأسفانه ، نادیده گرفتن یک مشکل فقط آن را بدتر می کند. همانطور که برخود تند یک اشتباه مدیریتی است، همان طور نادیده گرفتن و شل گرفتن اوضاع هم یک اشتباه مدیریتی است.

درعوض ، درمورد موضوع با کارمند گفتگوی خصوصی داشته باشید. آنها حتی ممکن است متوجه نشده باشند که مرتکب کار اشتباهی شده اند. یک مکالمه صادقانه می تواند تأثیر زیادی بگذارد و اغلب راه حلی برای مسئله ارائه می دهد.

 

  1. انگیزه کارمندان خود را اشتباه درک نکنید

مسلما کارمندان شما انتظار دارند که حقوقشان را سر موعد دریافت کنند. اما فقط پول خواسته کارمندان شما نیست و مسائل دیگری هم وجود دارد که به کارمندان انگیزه می دهد. این که قدر کارشان را بدانید یکی از مهم ترین جنبه های کاری است.

با خصوصیات کارمندان خود آشنا شوید و ببینید چه چیزی باعث بهبود رویکرد و چرخ کاری می شود. اگر بدانید چه مسائلی حالشان را بهتر می کند می توانید از این موارد استفاده کنید.

 

  1. روی یک چیز اشتباه تمرکز نکنید

شما می خواهید کسب و کار کوچکتان به موفقیت برسد، این موضوع ممکن است به این معنی باشد که می خواهید تا آنجا که ممکن است درآمد کسب کند. اما ، اگر فقط به رشد درآمد بپردازید، خطر سلامتی و خوشبختی تیم خود را به خطر می اندازید، که می تواند منجر به نارضایتی کارمندان شود.

در عوض ، تمرکزتان روی کارمندان باشد و روزانه در کنار آنها باشید. وقتی روی تیم خود و کار آنها تمرکز می کنید ، احتمالاً کارمندان شادتر و سرگرم تر خواهند شد. سعی کنید رضایت کارمندان را جلب کنید. کارمندان خوشحال تمایل به بهره وری بالاتری دارند که می تواند منجر به درآمد بیشتر شود. این در آمد بیشتر صرفا با کار بیشتر اتفاق نمی افتد. این اشتباه مدیریتی را نکنید و به جای پرتکه انداختن روی ثانیه های کار کارمند،سعی کنید کیفیت را بالا ببرید و جوری رفتار کنید .ه کارمندتان خودش را جزوی از سیستم ببیند.

نظرات کاربران