الگوریتم پروداکت رویو و تاثیر آن بر سئو سایت
همان طور که می دانید گوگل همواره الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند تا مطمئن شود کاربران بهترین نتایج موجود را دریافت می کنند. از به روز رسانی الگوریتم پاندا در سال 2011 گرفته تا به روز رسانی های اصلی دیگر، موتور جست و جوی گوگل دائما در حال ایجاد تغییراتی است تا مطمئن شود همواره مفید ترین محتوا ها در صفحه اول قرار می گیرد. در راستای این سیاست گوگل یک به روز رسانی جدید با عنوان الگوریتم پروداکت رویو ایجاد کرد که بر بررسی محصولات تمرکز دارد. تمام افرادی که فروش آنلاین دارند، می دانند که بررسی محصول اهمیت بسیاری دارد. بنابراین اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید باید با نحوه عملکرد این الگوریتم آشنایی کامل داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای تکمیل اطلاعات خود تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
الگوریتم پروداکت رویو چیست؟
الگوریتم پروداکت رویو یکی از ابزار های مفید گوگل است که این امکان را فراهم می کند تا کاربران به جای جست و جو در بین صد ها بررسی محصول بی کیفیت، مستقیما نظرات آموزنده، خاص و دقیق را مطالعه کنند و تصمیم درستی برای خرید یا عدم خرید یک محصول بگیرند.
ایده اصلی این تصمیم اطمینان از انتقال توصیه های قابل اعتماد به کاربران بود. در واقع انگیزه اصلی سازندگان پروداکت رویو این است که مطمئن شوند بهترین محتوای باکیفیت و دقیق موجود در وب، پیرامون تحقیق در مورد خرید یک محصول، در اختیار کاربر قرار می گیرد.
به روز رسانی جدید الگوریتم پروداکت رویو چگونه است؟
همان طور که گفته شد به روز رسانی الگوریتم پروداکت رویو آخرین بار در سال 2021 در وبلاگ جست و جوی مرکزی گوگل اعلام شد و هدف اصلی آن پاداش دادن به کاربرانی بود که نظرات مفید مثبت و منفی خود را منتشر می کنند. طبق گفته سازندگان این الگوریتم، هدف اصلی به روز رسانی جدید، چک کردن محتوای بررسی آنلاین محصولات است. این الگوریتم به شما کمک می کند بهترین و مفید ترین نظرات موجود را در نتایج جست و جو نشان دهید یا به دست آورید.
به طور خلاصه، این یعنی گوگل بررسی ها و نظراتی را که عمیق و آموزنده باشند در بالای نتایج جستج و و خود نشان می دهد. به عنوان مثال محتوایی که محصولی را بررسی می کند، بر معرفی مشخصات محصول تمرکز دارد، در مورد نحوه کارکرد آن بحث می کند و مزایا و معایب محصول را توضیح می هد، نسبت به محتوایی که تنها در مورد خوب یا بد بودن محصول صحبت می کند، اولویت بیشتری دارد. البته این به روز رسانی تنها بر روی رتبه بندی محتوا و مطالب خاصی تاثیر می گذارد؛ بنابراین کسب و کار ها و برند هایی که اجازه نقد و بررسی محصولات خود را نمی دهند و نظرات کاربران را منتشر نمی کنند تحت تاثیر این به روز رسانی نیز قرار نخواهند گرفت.
چگونه باید محتوای خود را برای الگوریتم پروداکت رویو بهینه کرد؟
خوشبختانه امروزه گوگل راهنمایی های خوبی برای دارندگان کسب و کارهای اینترنتی، بازاریابان و نویسندگان محتوا ارائه می کند. همان طور که می دانید هیچ اطلاع دقیقی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم پروداکت رویو در سطح فنی و نوع رتبه بندی سئو صفحات در دسترس نیست؛ اما مطمئنا استراتژی های شناخته شده ای همچون بررسی کلمات کلیدی، بهینه سازی متا و سئو فنی صفحات سایت، همچنان اهمیت بسیاری دارند. علاوه بر این برای نزدیک شدن به این به روز رسانی، بهتر است مطمئن شوید که محتوا مورد نظر در درجه اول مختص کاربران نوشته شده است. خاطرتان باشد هدف اصلی گوگل تجزیه و تحلیل هوشمندانه و کارشناسانه محتوا ها و قرار دادن آن ها در بالای نتایج جست و جو است. این یعنی گوگل به دنبال ترویج تحقیقات اصلی و محتوا های نوشته شده توسط متخصصان و علاقه مندان است.
نکات مهم نوشتن محتوا برای الگوریتم پروداکت رویو
بعد از به روز رسانی الگوریتم پروداکت رویو، گوگل 9 نکته مهم برای نوشتن محتوا ارائه کرد که رعایت آن ها به افزایش رتبه محتوای بررسی محصولات شما کمک می کند. این نکات به شرح زیر است:
- در صورت امکان در مورد دانش تخصصی محصولات صحبت کنید.
- در مورد چگونگی بررسی یک محصول در دسته های مختلف صحبت کنید.
- در مورد مزایا و معایب بر اساس تحقیقات انجام شده و واقعی صحبت کنید.
- اگر محصولی با محصول مورد نظر قابلیت مقایسه را دارد این کار را انجام دهید.
- نحوه طراحی محصول و تاثیر آن بر کاربران را فراتر از آنچه سازنده توضیح داده است، شرح دهید.
- در مورد این موضوع که چه چیزی محصول مورد نظر را از سایر رقبا متمایز می کند صحبت کنید.
- با نوشتن یک محتوای منحصر به فرد کامل تر از چیزی که سازنده ارائه کرده، به مخاطب نشان دهید که محصول از نظر فیزیکی چه ویژگی هایی دارد و چگونه کار می کند.
- نحوه تکامل محصول نسبت به نسخه های قبلی خود را توضیح دهید و بهبود های ایجاد شده را بررسی کنید.
- سعی کنید عوامل کلیدی تصمیم گیری برای دسته بندی محصول و نحوه عملکرد آن در زمینه های مختلف را شناسایی کنید.
پیشنهاد می کنیم برای بهینه سازی بهتر محتوا برای الگوریتم پروداکت رویو، این نکات را رعایت کنید تا مطمئن شوید مطلب نوشته شده به طور کامل نیازهای کاربران را برآورده می کند. هر چند این به روز رسانی در حال حاضر تنها برای بررسی های انگلیسی زبان ارائه شده، ولی به زودی برای سایر زبان ها نیز ارائه خواهد شد. بنابراین اگر در صنعت تجارت الکترونیک هستید، بهتر است از الان خود را برای استفاده از این الگوریتم آماده کنید.
جمع بندی
همان طور که در طول مقاله گفته شد هدف کلی الگوریتم پروداکت رویو ارائه محتوایی مفید به کاربرانی است که به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق محصولاتی هستند که معمولا توسط متخصصان یا علاقه مندان آن نوشته شده است. خاطرتان باشد این یک به روزرسانی الگوریتم اصلی نیست، به این معنی که بر رتبه بندی صفحات شما در فهرست جست و جوی گوگل تأثیر چندانی نمی گذارد؛ اما به هر حال پیشنهاد می کنیم با در نظر گرفتن این موضوع که پروداکت رویو موجب بهبود سئو سایت شما می شود، بلافاصله شروع به بهینه سازی صفحات وب خود، براساس این الگوریتم کنید. پیشنهادات ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کند محتوای خوبی برای معرفی محصولات خود ایجاد کنید.
نظرات کاربران