تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت چیست؟ | بررسی 5 مرحله در تولید محتوا

آیا می دانید تولید محتوای با کیفیت چیست و چگونه باید آن را ایجاد کرد؟ آیا می دانید ویژگی یک محتوای عالی چیست و چگونه باید آن را تولید کرد؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت رعایت چه نکاتی باعث می شود، محتوای شما از کیفیت و رتبه مطلوبی برخوردار باشد.

برای انجام این کار شما به خلاقیت و مهارت‌ های نوشتاری احتیاج دارید. ولی اگر این مهارت‌ها را ندارید، نگران نباشید، با رعایت موارد گفته شده در این مقاله و تمرکز بر روی آن ها مطالبی خواهید نوشت که کاربران از مطالعه آن لذت ببرند.

 

تولید محتوای با کیفیت به چه معنی است؟

تولید محتوای با کیفیت

درک این سؤال و رسیدن به جواب آن می تواند شما را میلیاردر کند، زیرا اگر بدانید چطور محتوای خوب تولید کنید، می توانید بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری را جذب کنید. اما چه چیزی تعیین کننده کیفیت محتوای تولیدی شما است؟ پاسخ این سؤال بسیار آسان است، کاربران شما تعیین کنندگان اصلی کیفیت کار شما هستند و همین مورد، تولید محتوای با کیفیت را دشوارتر می کند. زیرا علایق هر کاربر با دیگری متفاوت است. آن ها خود می دانند چه می خواهند ولی ممکن است شما از علایق و خواسته های آن ها اطلاعی نداشته باشید.

درست است که در نهایت کیفیت کار توسط کاربران تعیین می شود اما نگران نباشید، با رعایت چند نکته ساده ولی درست می توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو جذاب تر کنید و به این ترتیب نظر کاربران را نیز جلب کنید. شاید طی کردن این مسیر کمی طولانی باشد ولی به ما اعتماد کنید، نتیحه کار عالی می شود.

 

چطور محتوای با کیفیت تولید کنیم ؟

چطور محتوای با کیفیت تولید کنیم ؟

برای انجام این کار، حتماً نکات گفته شده برای تولید محتوا را به درستی و کامل اجرا کنید.

 

1. برای خوانندگان خود بنویسید، نه برای خودتان

در صورتی که صاحب یک تجارت الکترونیک باشید، تمایل دارید کاربران از محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید، مطلع شوند. در صورتی که یک وبلاگ نویس هستید دوست دارید کاربران موضوعات مورد علاقه شما را بشناسند و با خصوصیات اخلاقی شما بیشتر آشنا شوند. موارد گفته شده، علایق شما هستند، اما مخاطبین شما به چه چیزهایی علاقه دارند؟ آن ها چه رویداد یا اخباری را دنبال می کنند که می توانید به کسب و کار خود مرتبط کنید؟ با مطالب خود چه مشکلاتی از آن ها را می توانید حل کنید؟

 اولین قدم در تولید محتوای با کیفیت از نظر کاربران، این است که مطمئن شوید، مطالب شما حاوی اطلاعات مورد نیاز آن ها باشد. می توانید با تحقیقات در مورد کلمات کلیدی به علایق خوانندگان پی ببرید.

 

2. محتوای خود را خوانا و جذاب بنویسید

ساختار متن و کلمات انتخابی شما باید به گونه ای باشد که کاربران تا انتهای متن را به راحتی بخوانند. متن های طولانی، بدون پاراگراف و بدون عنوان آن ها را می ترساند. استفاده از چند پاراگراف که عنوان های جذابی دارند، حس خواننده را نسبت به نوشته خوب می کند.

برای یک تولید محتوای با کیفیت در طول متن خود از کلمات ساده، روان و قابل فهم استفاده کنید. جمله های شما باید کوتاه و معنی دار باشد، تا درک مطالب برای کاربران راحت تر شود.

از نوشتن لذت ببرید و مطمئن شوید با تنوع نوشتاری متن خود را جذاب کرده اید. یک سبک نوشتاری شخصی برای خود بسازید و با این کار در بین رقبا محتوای متفاوت تولید کنید. کاربران این تفاوت را به خوبی متوجه می شوند و شما را با سبک نوشتاری خاصی می شناسند.

 

3. قابل اعتماد باشید   

زمانی که افراد وارد سایت شما می شوند، سعی کنید در آن ها حس اعتماد ایجاد کنید. برای این کار بهتر است از تصاویر موجود در اینترنت برای سایت خود استفاده نکنید، در عوض خودتان خالق تصاویر ناب باشید. عکس های واقعی قابل اعتمادتر هستند. به عنوان مثال استفاده از عکس خود و همکارانتان برای قسمت “درباره ما” سایت و وبلاگ در بیننده حس اعتماد بیشتری ایجاد می کند.

همچنین از راهکارهای سئو و افزایش رتبه گوگل در صفحات خود استفاده کنید. توجه به این مورد کمک می کند کاربران بفهمند سایت شما متعلق به یک شخص واقعی و قابل اعتماد است و با خیال راحت آن را بازدید می کنند.

تولید محتوای با کیفیت

4. مطالب خود را به روز نگه دارید

یکی دیگر از عناصر کلیدی در تولید محتوای با کیفیت اطمینان از جدید بودن آن ها است. به این معنی که هر چند وقت یکبار باید محتوای خود را به روز کنید تا مطمئن شوید افراد قادر به یافتن اطلاعات جدید و مناسب در صفحات شما هستند.

به روز بودن برای کاربران بسیار مهم است، زیرا نشان می دهد شما در جریان پیشرفت های اخیر هستید و همیشه می توانید اطلاعات دقیقی را در اختیار آن ها قرار دهید. این مورد باعث ایجاد اعتماد و برگشت دوباره کاربران به سایت شما می شود. همچنین رعایت این نکته برای سئو سایت نیز اهمیت دارد، زیرا بازنویسی محتوا به گوگل ثابت می کند، سایت شما “زنده” و پویا است.

 

5.در مورد هدف جستجو و هدف خود فکر کنید

سعی کنید با فکر کردن به علت جستجوی انجام شده از سوی کاربر، به نیاز آن ها پی ببرید. آیا می خواهد چیزی بخرد و یا به دنبال جواب سؤال خود است؟ آیا محتوای شما نیاز او را برطرف می کند؟

در صورتی که نوشته های شما با خواسته کاربران مطابقت داشته باشند آن ها مدت بیشتری در سایت شما می مانند در غیر این صورت به سرعت صفحه را ترک می کنند.

بنابراین در زمان تولید محتوای با کیفیت برای یک صفحه خاص، هدف جستجو در این صفحه را نیز در نظر بگیرید.

در مورد هدف جستجو و هدف خود فکر کنید

سخن آخر

پنج مرحله ای که در مورد آن ها صحبت کردیم به شما کمک می کند تولید محتوای با کیفیت داشته باشید و مطالبی بنویسید که خوانا و مورد پسند کاربران باشد. اما مورد مهم تری که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند محتوای با کیفیت شما را پیدا کنند، ساختار سایت و نحوه سازماندهی محتوا در صفحات سایت است. زمانی که سایت خود را با ساختار درستی ایجاد کنید، موتورهای جستجو می توانند آدرس های اینترنتی شما را بهتر فهرست بندی کرده و کاربران نیز راحت تر به محتوای شما دسترسی پیدا می کنند.

نظرات کاربران