الگوریتم Freshness گوگل

 معرفی الگوریتم Freshness گوگل

اگر موضوع محتوای سایت شما چیزی است که با گذشت زمان تغییر می کند یا اغلب نیاز به به روز رسانی دارد و می تواند بر عملکرد سایت شما در طول زمان تأثیر بگذارد، محتوا نه تنها برای بهینه سازی جستجو، بلکه تقریباً برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال ضروری است. به همین دلیل بازاریابی مدرن هنوز ادعا می کند که محتوا پادشاه است. در واقع تعیین عملکرد محتوای تازه SEO شما یکی از دلایل اهمیت بازاریابی محتوا است. الگوریتم Freshness گوگل به شما کمک می کند تا با Fresh کردن محتوا همیشه در معرض دید باشید.

الگوریتم Freshness گوگل چیست؟

الگوریتم Freshness گوگل چیست؟

هدف الگوریتم Freshness این است که محتوای تازه تر نتیجه بهتری در رتبه بندی نتایج سرچ داشته باشد، به ویژه برای محتوایی که تازه بودن آن مهم است. سرچ پرسش هایی مانند نتایج نظرسنجی انتخابات یا چه کسی در بازی فوتبال یکشنبه برنده شد یا کدام مارک لپ تاپ ارزان ترین است به اطلاعاتی متکی است که می تواند هر روزه تغییر کنند و به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه متفاوت باشد.

یکی از روش‌هایی که الگوریتم Freshness گوگل با آن کار می‌کند، اندازه‌گیری جدید نسبی یک صفحه خاص در رابطه با حجم محتوای جدید مربوط به آن موضوع است. اهمیت تازگی برای برخی از جستجوها بیشتر از سایر موارد است و گوگل می‌تواند با یادآوری فراوانی محتوای ایجادشده برای برخی موضوعات، این موضوع را تعیین کند. به‌عنوان‌مثال، هرچه وب سایت‌ها یا وبلاگ نویسان در مورد موضوعات خاصی بیشتر بنویسند، ممکن است در آن موضوعات تغییراتی انجام شود که به روز رسانی آن لازم است.

چه سایت هایی تحت تأثیر الگوریتم Freshness گوگل قرار می گیرند؟

هنگامی که گوگل به روز رسانی تازه را ارائه کرد تا 35 درصد از کل نتایج جستجو را تحت تأثیر قرارداد. این همچنین بدان معنی است که برای SEO، محتوای تازه در حال حاضر یک نیاز مهم است. بازاریابان، مدیران وب و تولیدکنندگان محتوا باید در نظر بگیرند که موضوع آن‌ها چقدر همیشه سبز است و چه مدت قبل ایجاد شده است. گوگل سایت هایی مانند سایت‌های خبری، سایت‌های پخش، پورتال‌های ویدئویی و بسیاری از سایت های تجاری را بیشتر به روز رسانی میکند. این سایت‌ها که به‌طور مرتب محتوای تازه و نمره با CTR های بالاتر دارند.

SEO

تاکتیک های عملی برای بازیابی الگوریتم Freshness گوگل

پنج مورد از بهترین راه‌های بازیابی برای استفاده از الگوریتم Freshness عبارت‌اند از:

  1. بازبینی محتوای موجود

سال به سال عملکرد محتوای دوره قبل را بررسی کنید. صفحات، موضوعاتی را که قبلاً حجم زیادی از بازدیدها، ترافیک و رتبه‌بندی‌ها را به وب سایت منتقل کرده بود، شناسایی کنید و تجدید آن‌ها را در اولویت قرار دهید. ممکن است متوجه شوید که زمان و تاریخ محتویات منتشرشده در وبلاگ‌ها، اخبار و بخش رسانه‌ها، تغییر کرده است و همچنین افت قابل ‌توجهی در داده‌ها داشته است. ارزش به روزرسانی محتوای تاریخی را با استناد به منابع جدید، به روز رسانی آمار، از جمله نقل‌قول های فعلی بیشتر و افزودن عباراتی که آخرین پرسش های جستجو را منعکس می‌کنند، در نظر بگیرید.

  1. به اشتراک‌گذاری محتوا و تقویت محتوای اجتماعی

سیگنال‌های اجتماعی، سیگنال‌های پیوند جدید و خارجی مرتبط با محتوای شما می‌توانند به رتبه‌بندی‌های مرتبط با QDF و به روز رسانی الگوریتم‌های قبلی مانند به روز رسانی Freshness منجر شوند. ارزش اشتراک‌گذاری اجتماعی موفق و فعالیت‌های روابط عمومی که باعث کشف تعامل می‌شود، دست‌کم نگیرید.

  1. تجدیدنظر درباره فرکانس محتوا

اگر وب سایت شما اخبار تغییرات صنعت، رویدادهای کلیدی و هر اندازه از اخبار را پوشش می‌دهد، ممکن است لازم باشد به دفعاتی که به مخاطبان خود اطلاعات جدید می‌دهید و محتوایی به وب سایت خود اضافه کنید فکر کنید.

  1. استفاده از رویکرد طبقه‌ای برای ایجاد محتوا

با استفاده از صدا، ویدئو، تصاویر، واقعیت مجازی و مجموعه‌ای از انواع محتواها، به‌علاوه رویکردهای رایج درج وب سایت (وبلاگ‌ها، اخبار، رسانه‌ها، مرکزهای محتوا، میکرو سایت‌ها، موارد دیگر)، افزودن لایه های محتوا به ارائه دیجیتالی شما، دید وسیع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند. آمارهای مختلف جستجو در اختیار شما قرار می گیرد تا این‌ که آیا این به روز رسانی‌های الگوریتم Freshness گوگل منجر به افزودن عمق و ارزش محتوا به URL های فعلی شما می‌شوند سا خیر؟

  1. افزودن محتوای همیشه سبز را به ترکیب محتوای خود

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز محتویات عمیق‌تری دارد و می‌تواند ماه‌به‌ماه عملکرد خود را بهبود دهد و در رتبه‌بندی و ترافیک جستجو در طول ماه‌ها نقش داشته باشد. محتوای همیشه سبز منعکس‌کننده موارد زیر است:

  • تحقیقات موضعی کامل
  • بینش منحصربه فرد
  • کاربرد هدفمند تخصص در یک موضوع معین
  • محتوای تصفیه‌شده که هرچند ماه یک بار در صورت نیاز به تغییرات به‌روز می‌شود.
  • محتوای فرم طولانی‌تر (اغلب در معیارهای چندین هزار اثر)

نتیجه

الگوریتم Freshness گوگل به محتواهایی که نیاز به به روز رسانی‌های مکرر و دیده شدن دارند کمک می‌کند تا بیشتر دیده‌شده و اطلاعات جدیدتر در رتبه بالاتری در نتایج سرچ قرار بگیرند؛ بنابراین این الگوریتم Freshness هم برای مدیران وب سایت و وبلاگ‌ها و هم برای مخاطبان مفید است.

نظرات کاربران