الگوریتمHilltop چیست؟

الگوریتم Hilltop چیست؟

الگوریتم Hilltop ، یکی از فناوری های مهم گوگل، جهت شناسایی صفحات معتبر و به دنبال آن رتبه بندی دیگر صفحات موجود است. با وجود این که بعد از معرفی این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ توسط دانشگاه تورنتو، چندین نمونه ابزار دیگر جهت شناسایی و کیفیت سنجی سایت های مختلف رو نمایی شد اما باز هم الگوریتم Hilltop را می توانیم در بالای این موارد ببینیم. در ادامه مطلب به سوال الگوریتم Hilltop چیست، نحوه کار آن و تفاوت آن با الگوریتم های دیگر خواهیم پرداخت.

نحوه کار الگوریتم Hilltop چگونه است؟

نحوه کار الگوریتم Hilltop چگونه است؟

این نمونه نیز مانند الگوریتم های قبلی، بر پایه لینک هایی که سایت های مختلف به یک وبسایت داده اند (بک لینک)، ارزیابی خود را انجام‌ می دهد اما تفاوتی که الگوریتم Hilltop با دیگر نمونه ها دارد در نحوه پیدا کردن این لینک ها است. این کار به صورت رندوم انجام نمی شود بلکه هدف اصلی این مدل، در ابتدا پیدا کردن صفحات تخصصی می باشد ( صفحاتی که به مردم، در مورد یک زمینه خاص و مشخص اطلاعات مفید و دقیقی می دهند که توسط وبسایت های فراوانی به آن ها لینک داده شده است.)

بعد از پیدا کردن این صفحات تخصصی و در مرحله دوم با توجه به سایت های تخصصی و لینک های موجود در آن ها، گوگل می تواند رتبه بندی خود را آغاز کند و انواع سایت های با کیفیت بالا را توسط الگوریتمHilltop  شناسایی کند.

عملکرد الگوریتم Hilltop در گذشته

در گذشته تنها دریافت کردن لینک از سایت های معتبری که دارای پسوند  edu. و About.com بودند، جهت بهبود رتبه یک سایت کافی بود اما با گذشت زمان و پنهان کردن رابطه مالکیت هر سایت توسط لینک دهنده، الگوریتم Hilltop با مشکل جدی رو به رو شد زیرا وبسایت ها با ساختن IP های جدید، سعی در پنهان کردن رابطه مالکیت (مالک یکسان) میان سایت ها داشتند. امروزه این کار ممنوع است و در صورت شناسایی چنین موردی، صفحه شما از جست و جوی گوگل حذف خواهد شد.

تفاوت میان الگوریتم Hilltop و الگوریتم  page rank

        تفاوت میان الگوریتم Hilltop و الگوریتم  page rank

با ارائه الگوریتم  page rank که کارش بررسی و رتبه بندی صفحات از طریق لینک های ورودی بود، بسیاری از صفحات مبنای کار خود را بر روی تعداد لینک های ورودی قرار دادند اما این الگوریتم کارش ناقص بود و تنها به تعداد و قدرت لینک های ورودی می پرداخت و هیچ کاری با محتوا و کیفیت وبسایت ها نداشت. برای کامل کردن این الگوریتم، گوگل از الگوریتم Hilltop بهره گرفت تا با توجه به صفحات معتبر، سایت ها را رتبه بندی کند. در ادامه تکمیل این پروسه الگوریتم های دیگری مانند Hub and Authorities  و Trust Rank، جهت تعیین توانایی سایت ها به وسیله لینک های خارجی آن ها و تشخیص وبسایت های نا معتبر که توسط صفحات معتبر به آن ها لینک داده شده است می پردازد.

به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، الگوریتم page rank تمام وب را جهت رتبه بندی صفحات، کند و کاو می کند اما الگوریتم Hilltop  با یافتن صفحات تخصصی و بررسی لینک های آن صفحه، رتبه بندی خود را انجام می دهد.

نحوه بهبود سئو در وبسایتتان با توجه به الگوریتم  Hilltop

نحوه بهبود سئو در وبسایتتان با توجه به الگوریتم Hilltop

1) از صفحات غیر واقعی پرهیز کنید

با بررسی افراد و کمپانی های واقعی، سعی در افزایش لینک دهی خود داشته باشید. می توانید درباره محصولات و خدمات وبسایت های مختلف نظر دهید و این ارتباط واقعی را با لینک دهی آغاز کنید تا صفحه خود شما نیز به طور مرتب از آن ها لینک دریافت کند.

2) لینک دهی به صفحات متفاوت

اگر تمام لینک های خروجی صفحه شما به سایت های معتبر باشد، این کار مورد مناسبی جهت شناسایی گوگل و پایین رفتن رتبه شما خواهد بود. جهت عادی جلوه دادن، نیاز است تا با همه سایت های مختلف ارتباط برقرار کنید زیرا اگر تنها به سایت های معتبر لینک دهی را آغاز کنید، بسیار آسیب زننده خواهد بود.

3) یافتن وبسایت های معتبر و مرتبط

می توانید با یافتن وبسایت های معتبر و لینک دهی به آن ها کار خود را آغاز کنید اما حواستان باشد که مطالب و محتوا های مرتبط با صفحه خود را شناسایی کنید و جهت ایجاد پیوند اقدام کنید زیرا صفحاتی که به شما مرتبط نیستند برای گوگل بسیار شک برانگیز خواهد بود.

4) بررسی لینک های صفحات دیگر

این کار را بهتر است بر روی وبسایت هایی که محتوای مرتبط با شما دارند انجام دهید. لینک های دریافتی آن ها را به خوبی شناسایی کنید و صفحات هدف را انتخاب کنید و در نهایت شما نیز برای ایجاد پیوند با آن صفحات، اقدام کنید.

نکاتی در رابطه با صفحات معتبر

نکاتی در رابطه با صفحات معتبر

وبسایت شما زمانی از طریق الگوریتم Hilltop شناسایی می شود که حداقل توسط دو سایت معتبر و مستقل لینک دریافت کرده باشد. منظور از سایت معتبر و مستقل چیست؟

  • سه قسمت اولیه آدرس آن ها دارای IP یکسان نباشد.
  • بین صفحاتی که به شما لینک داده اند، ارتباطی نباشد و کاملا مستقل از یکدیگر باشند.

حرف آخر

با توجه به تولید الگوریتم های متفاوت در طول زمان، نیاز است تا بر روی محتوا و دریافت پیوند های مختلف از طریق سایت های معتبر و مستقل تمرکز کنید تا با ورود هر گونه الگوریتمی نظم، رتبه و بازدید صفحه شما مختل نشود. امیدواریم با استفاده از مطالب بالا با الگوریتم Hilltop آشنایی لازم را پیدا کرده باشید.

نظرات کاربران