امنیت کسب و کار

امنیت کسب و کار در حین دورکاری

به سوابق ، اسناد قانونی ، داده های بازاریابی و تمام اطلاعاتی که برای کسب و کار شما حیاتی هستند فکر کنید. آیا به اندازه کافی ایمن هستند؟ در شرایط دورکار چطور؟ امنیت کسب و کار شما برقرار است؟

موارد زیر را در نظر بگیرید تا امنیت کسب و کار خود را مخصوصا در زمان دورکاری، تامین کنید.

 

تلفن هوشمند خود را ایمن کنید

هر بار که از تلفنتان استفاده می کنید ، انباری از اطلاعات شخصی وکاری خود را جابجا می کنید. کمپانی های ساخت گوشی در کنار ارتقا طراحی و کیفیت گوشی ها، همچنین برخی از خطرات امنیتی را برای ما به ارمغان آورده اند. گوشی های هوشمند ما می توانند دزدیده شوند ، هک شوند و تمام اطلاعات شما را نابود کنند.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، این وظیفه شماست که نه تنها از اطلاعات خود بلکه از هرگونه اطلاعات حساس متعلق به کارمندان و مشتریان محافظت کنید. با اطلاع از امنیت سایبری و نصب روشهای امنیتی در کل کسب و کار شما ، می توانید امنیت کسب و کار خود را بالا ببرید.هر جای دنیا که باشید، وقتی دورکار هستید باید حواستان باشد که کلاهبرداران همیشه در جستجوی راه های جدید برای دسترسی به اطلاعات شما هستند.

 امنیت کسب و کار

حواستان به فیشینگ باشد

فیشینگ عبارت است از تلاش کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات شخصی ، کارت اعتباری و جزئیات بانکی یا رمزهای عبور شما. فیشینگ در واقع با ظاهرسازی سایت های معتبر، شما را به آدرس اشتباهی هدایت می کند و اطلاعات شما به این ترتیب به سرقت می رود. عموما از طریق لینک ها و ایمیل هایی که می فرستند و حاوی بدافزارهای هک کننده است، فیشینگ صورت می گیرد. تشخیص تفاوت بین سایت اصلی و جعلی ممکن است دشوار باشد ، بنابراین اگر منتظر ایمیل و لینکی نیستید، احتیاط کنید.

در طی بیماری همه گیر کرونا COVID-19 ، حملات فیشینگ افزایش یافته است ، جایی که هکرها وانمود می کنند آژانس های دولتی هستند که برای تست کرونا از سمت مراکز بهداشتی آمده اند و شما را قانع می کنند که بدافزارشان را نصب کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از فیشینگ این است که خود و افرادی که به آنها اهمیت می دهید را مطلع نگه دارید.

 

از رمزهای عبور منحصر به فرد و احراز هویت دو مرحله ای و امنیت کسب و کار استفاده کنید

مجرمان اینترنتی می توانند رمز عبور شما را از بسیاری جهات بدزدند. استفاده از رمز قوی و منحصر به فرد برای هر خدماتی که برای شما مهم است، کاملا ضروری است. وقتی رمزی قوی دارید خیالتان از خیلی جهات راحت می شود و هک سیستم وسایتهای شما سخت و غیر ممکن می شود. می توانید از سیستم های مدیریت رمز استفاده کنید.

 

احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید و در این صورت با ارسال یک کد تایید به آدرس ایمیل و شماره تلفن شما، اوضاع تحت کنترل در می آید. فعال کردن این گزینه مخصوصا در حساب های ایمیل شما بسیار مهم است ، چرا که می توان از ایمیلتان برای تنظیم مجدد گذرواژه های شما برای سایر سرویس ها استفاده کرد. اگر شخصی به ایمیل شما شما دسترسی داشته باشد ، به طور بالقوه می تواند کنترل هر حساب آنلاین مرتبط را بدست آورد.

امنیت کسب و کار

 

برای حفظ امنیت کسب و کار از استفاده از اتصالات wifi باز خودداری کنید

ارتباطات وای فای باز یا عمومی به راحتی توسط مجرمان اینترنتی هک می شود. وقتی وای فای بدون رمزی دیدید وسوسه نشوید و به چنین درگاهی متصل نشوید. این درگاه ها امن نیستند و اگر به هر یک از اینها متصل شوید، می توانند تمام داده هایی را که مشاهده یا به اشتراک می گذارید مشاهده کنند.

 

اگر به یک شبکه معتبر دسترسی ندارید ، سعی کنید به جای آن از هات اسپات تلفن همراه یا یک شبکه خصوصی مجازی استفاده کنید که معمولاً به عنوان VPN شناخته می شود. VPN نرم افزاری است که همه اتصالات را رمزگذاری می کند ، به این معنی که مجرم اینترنتی نمی داند از کدام وب سایت ها بازدید می کنید.

 

بررسی کنید که آیا همه نرم افزارها به روز هستند

مجرمان سایبری در کمین نشسته اند تا از هر گونه باگ و اشکال در نرم افزار سو استفاده کنند. اکثر کسب و کارها در نظارت و رفع این اشکالات تبحر دارند ، اما تا زمانی که رایانه خود را به روز نکنید مشکل حل نمی شود.

مطمئن شوید که شما و کارمندانتان از نرم افزارهای ویروس کش و ضد بدافزار مطمئنی در دستگاه هایی استفاده می کنید که برای اهداف کاری استفاده می شوند. مرتباً به روز بودن نرم افزار را بررسی کنید. این بررسی شامل سیستم عامل هایی مانند ویندوز و همچنین هرگونه آنتی ویروس یا نرم افزار کاربردی است. اگر گزینه به روز رسانی خودکار دارید ، این گزینه را فعال کنید تا بصورت خودکار آنتی ویروس شما آپدیت شود و امنیت کسب و کار شما را تضمین کند.

 امنیت کسب و کار

امنیت کارمندانی که دیگر با شما همکاری نمی کنند.

علاوه بر اینکه باید به فکر امنیت کارمندان حال حاضرتان باشید، باید حتما به فکر امن ترین راه خروج کارمندان هم باشید. وقتی کارمندی با شما قطع همکاری کرد، مطمئن شوید که برای خاتمه دسترسی وی به همه ابزارهای کاری خود، روشی در نظر گرفته اید. همچنین حواستان باشد که هرگونه رمز ورود به سیستم حساب های ایمیل مشترک را تغییر بدهید تا امنیت کسب و کار شما مخدوش نشود.

 

هر خطری را گزارش کنید

اگر به شک افتادید یا مورد مشکوکی مشاهده کردید ، نگرانی خود را با تیم IT و پشتیبانی مطرح کنید. اگر تیم IT ندارید ، چندین آژانس دولتی وجود دارد که بسته به مکان شما می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

نظرات کاربران