تاثیر کرونا بر کسب و کار

تاثیر کرونا بر کسب و کار و تغییر رفتار مشتری

اثرات طولانی مدت COVID-19 ممکن است رفتار مصرف کننده را از راه معنادار و پایداری تغییر دهد، به ویژه در شرایطی که صاحبان کسب و کارهای کوچک در حالت عادی هم برای پابرجایی کسب و کارشان چالش دارند. بر این اساس، صرف نظر از اینکه اقتصاد با چه سرعتی آماده بهبود است، انتظار می رود که تاثیر کرونا بر کسب و کارها تاثیر متفاوتی باشد و برای هر کسب و کار روند متفاوتی در پیش بگیرد. در ادامه مطلب می بینید که تاثیر کرونا بر کسب و کارهای مختلف به چه صورت است و چه روندی در پیش می گیرد.

تاثیر کرونا بر کسب و کار

تاثیر کرونا بر کسب و کار کنسرت ، ورزش و رویدادهای زنده

انتظار می رود مخاطبان حداقل تا پایان سال 2020 از اجتماعات بزرگ (مثلاً نمایشگاه ها ، جشنواره ها و کنسرت ها) پرهیز کنند. طبق نظرسنجی سال 2020 از 1000 مصرف کننده آمریکایی توسط Performance Research ، پیش بینی می کنند که تقریباً 44٪ تعداد کمتر در برنامه زنده شرکت کنند، در حالی که 47٪ خاطرنشان می کنند که این کار را برای مدت طولانی ادامه می دهند. با وجود لیگ های بزرگ ورزشی، رویدادهای سرگرمی و اجتماعات اجتماعاتی که در حال حاضر در حال تعلیق است ، مقامات دولتی و متخصصان بهداشت پیش بینی می كنند كه صرف نظر از بازگشت اعتماد مصرف كننده، از سال 2021 برنامه های زنده به حالت قبل بازگردند.

تاثیر کرونا بر کسب و کار

تاثیر کرونا بر کسب و کار مرتبط با مسافرت، هتل و مهمان خانه ها

خبر خوب برای شرکت های فعال در فضای مسافرتی و مهمان نوازی: پس از هفته ها قرنطینه خیلی از کشورها و شهرها مجوزهای کنترل شده ای برای مسافرت ابلاغ کردند و اوضاع سفرها به راه است. یک نظرسنجی سراسری از 2000 مسافر در سال 2020 توسط اپراتور مسافرتی لوکس گروپ نشان می دهد که تقاضای روزافزونی برای هتل ها و استراحتگاه ها در میان مشتریان وجود دارد و 72٪ از مردم (که از کار در خانه خسته شده اند) در حال حاضر برای تعطیلات بعدی خود برنامه ریزی می کنند و این فرصت خوبی برای هتلها و مسافرخانه ها برای تولید محتوای گردشگری است.

تاثیر کرونا بر کسب و کار رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی

طبق نظرسنجی سال 2020 توسط Technomic ، تقریباً یک سوم بزرگسالان (32٪) پیش بینی می کنند که در آینده کمتر برای غذا خوردن در رستوران ها بیرون بروند. به همین ترتیب ، اماکن – که انتظار می رود کمتر غذا بخورند و فاصله بیشتری بین میزها ایجاد کنند – باید پیش بینی کنند که مراجعان در مورد غذا خوردن در خانه به طور مکرر برنامه ریزی می کنند. همچنین توجه داشته باشید: گرچه صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است، اما ترافیک اطراف برای فست فودهای زنجیره ای بطور قابل توجهی کاهش می یابد – شام وعده غذایی است که انتظار می رود خانواده ها به جای نهار سفارش دهند. از طرف دیگر، انتظار می رود که فروشگاه های مواد غذایی (که بیشتر آنها کسب و کار خود را از طریق کالاهای حاشیه ای و تحویل درب منزل رشد کرده اند) نیز دچار یک تحول اساسی شوند. با گزارش 2020 توسط Fabric که از 1000 مصرف کننده از سراسر کشور نظرسنجی کرده است ، اشاره شده است که تعداد بیشماری از خریداران که به سفارش آنلاین روی می آورند. به زودی این مراکز فروش از نقطه نظر کسب و کار، به طور فزاینده ای به کسب و کارهای اینترنتی تبدیل می شوند.

تاثیر کرونا بر کسب و کار

مراقبت های بهداشتی و سلامتی

از رفتن به مطب دکتر متنفرید؟ خب خوش به حالتان: یک نظرسنجی در سال 2020 توسط 500 پزشک توسط AbelsonTaylor نشان داد که درخواست مطالبات پزشکی از راه دور 106٪ و کنفرانس ویدئویی با متخصصان مراقبت های بهداشتی 159٪ افزایش یافته است. با افزایش تقاضا برای راه حلهای از راه دور و مجازی احتمالا شرکتهایی که از فناوری دیجیتال برای ارائه خدمات مراقبت و سلامتی استفاده می کنند، از رشد چشمگیری برخوردار شوند. البته، حدود نه نفر از هر ده پزشک متخصص پزشکی ، تماس صوتی را به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط بیشتر به ایمیل، پیام کوتاه یا مبادلات آنلاین ترجیح می دهند و به این ترتیب تاثیر کرونا بر کسب و کار پزشکی به این صورت چشمگیر خواهد بود و تولید محتوای پزشکی به موضوع مهمی تبدیل می شود.

خرید آنلاین

براساس گزارش های سال 2020 نیویورک تایمز، خرید آنلاین از ماه مارس با افزایش علاقه دو رقمی روبرو شده است. مطالعات تحلیلگران در شرکت تحقیقاتی سرمایه گذاری وال استریت UBS نشان می دهد که در نتیجه بیش از 100000 فروشنده آمریکایی ممکن است درهای خود را تا سال 2025 به طور دائمی ببندند. با ادامه توقف فروشگاه های فیزیکی، رشد سرسام آور کسب و کار آنلاین به نظر می رسد که فضای دیجیتال آماده فروش محصولات محلی مورد علاقه شما است. اما با وجود شهرت روزافزون خرید مشتری بصورت آنلاین و دور شدن روزافزون مصرف کنندگان از فروشگاه های حضوری، تعداد مراکز خرید بیشتری در دنیا نسبت به سال 1980 وجود دارد. با توجه به این نکته اگر فروشگاه آنلاین دارید، برای داشتن سایت و وبلاگ اقدام کنید و حتما برای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی دنبال یک استراتژی باشید.

کنفرانس ها، جلسات و نمایشگاه های تجاری

بر اساس نظرسنجی سال 2020 از 1777 عضو انجمن مدیریت کنوانسیون PCMA، از هر ده حرفه ای هفت نفر رویدادهای رو در رو یا به طور کامل یا جزئی به سیستم عامل های دیجیتال مهاجرت کرده اند و می گویند که گردهمایی های آنلاین مدتی پس از اثرات ویروس کرونا ویروس فروکش می کند. با این حال، بیشتر افراد آینده درخشانی برای رویدادهای ترکیبی در محل / آنلاین را پیش بینی می کنند، 62٪ پیش بینی می شود که در آینده جلسات حضوری همزمان با حضور مجازی وجود داشته باشد.

تاثیر کرونا بر کسب و کار

مد و لوازم جانبی

طبق نظرسنجی سال 2020 میلادی که توسط 4859 خریدار در ایالات متحده، کانادا و اروپای غربی توسط EY انجام شده است، بیشتر مصرف کنندگان در حال کاهش تولید هستند. با ادامه سختگیری خریداران در خریدهای اختیاری، باعث شده در ماه های اخیر فروش در دسته هایی مانند کفش، لباس کار، لباس رسمی و لوازم جانبی به شدت کاهش پیدا کند. در ایران شرایط اقتصادی و گران تر شدن کالاها مزید بر علت شده و این روند در ایران با تاثیر کرونا بر کسب و کار همراه شده و کاهش چشم گیرتری داشته است. متخصصان صنعت، كه انتظار دارند تاكید بیشتری به سمت رسانه های دیجیتال و اجتماعی و تولید محتوای مد شود، اما هنوز فضای رشد گسترده فروش آنلاین وجود دارد.

ماندگاری بسیاری از این تغییرات در رفتار مشتری و تاثیر کرونا بر کسب و کار چقدر خواهد بود؟ فقط زمان می تواند به این سوال جواب دهد. اما انتظار می رود که تعداد زیادی از این موارد تاثیر کرونا بر کسب و کار حداقل تا پایان سال دوام بیاورند، در حالی که این روند احتمالا در آینده تاثیر گسترده تری هم بر روی شرایط داشته باشد. شروع ویروس کرونا از کوچکترین کسب و کارهای محلی گرفته تا بزرگترین شرکتهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده و در این بین کسب و کارهایی به حیات ادامه می دهند که شرایط را به خوبی بشناسند و متناسب با واقعیات جامعه حرکت کنند.

نظرات کاربران