تولید محتوای مد

تولید محتوای مد

چطور یک وبلاگ مد موفق داشته باشیم

مد و فشن تبدیل به صنعتی پیشرفته شده که هر روز ابعاد وسیعتری به خودش می گیرد. اگر به حوزه مد و فشن علاقه دارید یا به هر دلیلی دنبال تولید محتوای مد و فشن هستید، این مطلب را با ما دنبال کنید.

اگر می خواهید وارد حوزه تولید محتوای مد شوید ابتدا باید عناصر اصلی نگارش یک وبلاگ مد و فشن موفق را یاد بگیرید. با هم یک برنامه گام به گام در مورد تولید محتوای مد را دنبال می کنیم:

تولید محتوای مد

با انتخاب حوزه تخصصی خودتان شروع کنید

“مد” و “فشن” اصطلاحات گسترده ای هستند که برای توصیف بسیاری از انواع لباس و اکسسوری و تزئینات به کار می رود. قبل از شروع تولید محتوا، حوزه تخصصی مرتبط با خودتان را حتما باید انتخاب کنید. موضوعی که برای تولید محتوای مد انتخاب می کنید با اینکه باید برای همه طیف ها جذاب باشد و زن و مرد و کودک و پیر را به خودش مجذوب کند، باید جزئیات بیشتری داشته باشد. در کل یعنی شما دقیقا باید بدانید روی چه حوزه­ای از مد قصد دارید فعالیت کنید. اگر این جامعه هدف خود را انتخاب کنید بستر سایت، استاراتژی  بازاریابی، اسم و سایر موراد را می توانید بر این اساس بچینید.

برای مثال از موراد زیر می توانید انتخاب کنید:

 

مادرانی که دوست دارند در عین شیک بودن، لباس راحتی بپوشند.

زنان بالای 40 سالی که می خواهند به روزترین مدل ها را بپوشند.

خرید به صرفه و با قیمت مناسب لباس و ..

آخرین ترند و مدهای لباس و طراحی ها و کارهای طراحان.

ترفندهای دستکاری در لباسها

تلفیق مد سنتی با مدرن.

بوتیک های محلی و نکات خرید.

اکسسوری های خاص – می توانید روی یک اکسسوری خاص مثل جواهرات ، کفش یا کیف دستی تمرکز کنید و یا از این بین چند اکسسوری را انتخاب کنید.

زنانی که در طول روز باید رسمی و محجبه بپوشند، اما می خواهند شب ها لباس راحت تری انتخاب کنند.

لباس و اکسسوری فیلم ها، ورزشکاران و سوپراستارها مانند ابرقهرمانان یا و بازیکنان مطرح فوتبال.

 

این مواردی که گفتیم فقط چند تا ایده است که شما را به مسیر درست هدایت کند. فقط مطمئن شوید که حوزه تخصصی ای که انتخاب می کنید باب میلتان باشد و شما را سر ذوق بیاورد چون قرار است مدت زیادی در موردش بنویسید.

 

نام تک و خاصی را انتخاب کنید

بعد از اینکه حوزه تخصصی خودتان را انتخاب کردید، وقتش رسیده است که یک URL وب سایت بی رقیب اما به یاد ماندنی را انتخاب کنید. در حالی که برخی از وبلاگ ها تصمیم می گیرند URL خود را با کلمات کلیدی مرتبط پر کنند، شما زیاد نگران این مساله نباشید. حتما کلمه کلیدی مرتبطی پیدا می کنید و اینکه کلمات مربوط به فشن پیشینه ای طولانی دارد و به اندازه این قدمت جا دارد که کلمه کلیدی پیدا کنید.

روی اسمی تمرکز کنید که جالب، بی نظیر و به یاد ماندنی باشد. یک سری اسم و کلمه انتخاب کنید که به راحتی در یادها بماند و املای سختی هم نداشته باشد. حتی می توانید اسم خود را کلمه ای که به نظرتان جالب است تلفیق کید و ترکیب منحصر به فردی تولید کنید.

 

کاری کنید وبلاگتان تک و خاص باشد

قبل از شروع به تولید محتوای مد باید چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید و در ادامه کار این لیستی که در نظر گرفتید باید باعث شود جلوه و ظاهر کارتان شگفت انگیز به نظر برسد. مد کاملا در مورد جلوه و ظاهر یک چیز است ، بنابراین ضروری است که وبلاگ خود را خیلی زیبا و خاص جلوه دهید. چه این الگو و قالب را از وردپرس انتخاب کنید چه وب سایتتان را خودتان طراحی کنید، به هر حال باید ظاهری تمیز، واضح، مدرن و شیک داشته باشد. علاوه بر اینها حواستان باشد که وبلاگ و سایتتان برای گوشی و تبلت و … چینش درستی داشته باشد و به هم نریزد.

گذشته از طراحی گرافیک وبلاگ، خیلی دقت کنید که روش درست و تصاویر درستی را انتخاب می کنید. درست است که میتوانید از تصاویر و عکسهایی که اینترنت را پر کرده استفاده کنید، ولی سعی کنید عکسهای تولید محتوای مد خودتان را تولید کنید. در این صورت هم کپی رایت را رعایت کردید و هم عکسهای منحصر به فردی گرفتید.

تولید محتوای مد

استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید

مانند هر تجارت و کسب و کار دیگری، مشخص کردن استراتژی بازاریابی خیلی ضروری است. روشهای زیادی وجود دارد که به واسطه این روشها می توانید بلاگ مد و فشن خود را به بازار عرضه کنید، بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که چه روشهایی را خودتان مدیریت خواهید کرد و کدام یک از این مسئولیتها را برون سپاری خواهید کرد. در حالی که هدف اصلی شما شاید فقط تولید محتوای مد و فشن باشد، ولی موضوع دیگری هم برای ساییتان در نظر بگیرید که به این واسطه بتوانید سایت را بالا بکشید و ترافیک را به سمت سایتتان روانه کنید.

 

مثال:

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی موبایل

بازاریابی ایمیلی

خبرنامه های ماهانه مد

کمپین کلیک

وبلاگ نویسی مهمان در مورد وبلاگ های مرتبط در جوی رقابتی

تبلیغات پولی در سایت ها  و مجلات آنلاین

تبلیغات بنری

بهینه سازی و بالا بردن وب سایت

اینها فقط چند مثال از استراتژی­های بازاریابی است که باید در نظر بگیرید. حواستان باشد در رسانه های اجتماعی حضور موثری داشته باشید.

قبل از راه اندازی وبلاگتان، یک استراتژی قابل اطمینان داشته باشید و بر اساس این استراتژی و راههای موجود، یک جدول زمانی دقیق تهیه کنید.

 

چگونه تولید محتوای مد خود را به سمت موفقیت راهی کنید

اگر وبلاگتان را بتوانید درست و حسابی بالا بیاورید، بالاخره راهی برای سودآوری مالی پیدا می کنید. قاعده کلی این است که هرچه میزان ترافیک مخاطب به وب سایت شما بیشتر شود، سودآوری بیشتری خواهد داشت – اما اینکه چطور وبلاگتان را سودآور خواهید کرد هم گزینه مهمی است. برای کسب درآمد از وب سایتتان، به روش های زیر در نظر بگیرید:

 

به طراحان و بوتیک ها اجازه دهید تبلیغات پولی کسب و کارشان را در وبلاگ شما قرار دهند.

از طراحان و بوتیک ها را برای وبلاگ نویسی در مورد لباس و لوازم جانبی در وبلاگتان هزینه ماهیانه دریافت کنید.

با طراحان و بوتیک ها در فروش مواردی که از طریق وبلاگ شما فروخته می شوند، شریک شوید و پورسانت بگیرید.

Google AdSense یا مواردی از این دست اضافه کنید.

 

در حالت کلی حواستان باشد که یک وبلاگ مد موفق، وبلاگی است که تولید محتوای فشنبصورت پایدار دارد و برای کارش هم مصمم و دارای استراتژی است. مطمئن شوید که وبلاگتان بطور افراطی فقط فروشگاه نشود، بلکه در عوض سرگرم کننده ، آموزنده و البته مدبر باشد.

 

یک نمونه موفق در تولید محتوای مد

از نمونه های موفق خارجی در زمینه مد می توان به Elle Fashion Blog اشاره کرد. این سایت به دلیل تر و تمیز بودن، ظاهر مینیمالیستی و مدلهای متنوعی که دارد، راه پیشرفت را در پیش گرفتند. بصورت روزانه مطلبی در مورد مد منتشر می کنند و همچنین مطالب متنوعی برای دوست داران مد دارد.

 

 

 

نظرات کاربران