تولید محتوای گردشگری

تولید محتوای گردشگری و 10 نکته مهم آن

 

10 نکته برای تولید محتوای گردشگری

 

محتوا اساس همه کارهاست. شاه ­کلید امور دست همین محتوا است و مشاغل غالبا به دلیل مشغله، محدودیت زمانی و مالی از این موضوع غافل می ­مانند. کافی است کمی دیدگاه خلاقانه داشته باشید و افسار امور محتوایی را به دست بگیرید. با مشخص کردن استراتژی و تولید محتوا خاص، برندسازی کنید و مشتری مخصوصتان را بدون صرف بودجه ­ای عظیم به خودتان پایبند کنید.

 

تولید محتوای گردشگری

 

 

برای تولید محتوای گردشگری به این موارد دقت کنید:

 

  1. برنامه ریزی کنید 

 

محتوای عالی فقط به طور تصادفی به دست نمی ­آید. برنامه ریزی و جذب اطلاعات مربوط به کسب و کار طول می ­کشد تا به محتوایی مفید تبدیل شود. همچنین باید کاملا واقف باشید که مخاطبانتان چه کسانی هستند و چه احساسی را در این مخاطب قصد دارید به وجود بیاورید.

نقل قول از سوین بیركیر، مدیر ارتباطات تبلیغات ایسلند که در مورد تولید محتوا این دیدگاه را دارد: ‘شناخت مخاطبانتان و شناساندن نام کسب و کار­تان بسیار مهم است. نام تجاری شما چیست؟ چه پیامی را به طور مداوم ارائه می­ دهد و چه برندینگ و شخصیتی از شما ایجاد می­کند؟ مخاطبتان از شما چه انتظاری دارد؟ این همان چیزی است که باعث ایجاد اعتماد بین شما و مخاطبان شما می شود و به شما امکان می دهد تقریباً هر ایده را به یک مطالب عالی تبدیل کنید. چرا که در اکثر اوقات، موفقیت به ایده نیست بلکه به اجرای این ایده ­هاست.’

 

  1. به سمت اهدافتان حرکت کنید

 

اول از همه باید مطمئن باشید که برای مطالب مورد نظرتان هدف مشخصی دارید، اما از بداهه سازی و خلاقیت در طی این مراحل نترسید. گاهی اوقات بهترین ایده ها وقتی از دستورالعمل های خود خارج می شوید اتفاق می افتد. از روند کار لذت ببرید، ببینید چه اتفاقی می افتد و آنچه را که فکر می کنید برای کاربران شما مناسب است استفاده کنید.

 

  1. ضمینه محتوا را حفظ کنید

 

محتوای گردشگری به دلیل وجودی نیاز دارد. اول باید ایده را پیدا کنید و دقیقا متناسب با ایده 5 موضوع را در نظر بگیرید و همین موضوع ­ها را پیش ببرید. برای محتوای گردشگری می ­توانید در مورد نوع سفرها، تجربیات افراد و مقاصد گردشگری حرف بزنید.

 

آدام کلیرلی، رئیس بازاریابی نیوجرسی در مورد این موضوع چنین نقل قولی دارد: “ما از یک روش خیلی ساده استفاده می­کنیم.” ‘همه مطالب ما باید دارای 3 عنصر اصلی باشد. یک حس قوی از “مکان” – ما سعی می کنیم شخصیت منحصر به فرد مناطق مختلف مقصد را ترسیم کنیم. حس “مردم” – مردم . احساسشان واقعاً مهم هستند، ما از افراد واقعی استفاده می کنیم، استفاده از افراد واقعی که مدل نیستند، ماجرا را اصیل تر و جذاب تر می ­کند. در نهایت، “قابلیت دسترسی” – ما همیشه تجربه ای را که برای بازدید کننده در دسترس باشد ، انتخاب می کنیم. ”

 

  1. از مشارکت کاربران استفاده کنید

 

محتوای تولید شده توسط کاربر یا همان (UGC) تولید محتوایی بر اساس استفاده از نظرات و دیدگاه های مختلف است که راهی عالی برای نشان دادن اصالت محتواست. مطالعات نشان می دهد كه مشاركت مردمی هنگامی كه حود مصرف­ کنندگان ایجادش می کنند، 28٪ افزایش می یابد. بسیاری از شبکه­ های بازاریابی محتوا در حال حاضر برای ایجاد UGC با کیفیت بالا و خلاق کار می کنند. چرا یک قدم جلوتر نمی روید و با بازدید کنندگان روزانه خود ارتباط برقرار نمی­ کنید؟.

بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا از سفرهایی که رفته ­اند خاطره تعریف کنند، عکس به اشتراک بگذارند، ویدیو تولید کنند و هر محتوایی که باعث می­ شود به تولید محتوای گردشگری شما کمک کند.

 

  1. شور و اشتیاق ایجاد کنید

گاهی برای تولید محتوا یک راه ساده و جالب وجود دارد و همین شرکت کردن داخل یک چالش است. چالش­هایی که در طول روزهای خاصی ترند می­شود یا کارهایی که باعث ایجاد شور و هیجان در صفحه­تان می­شود. برای ایجاد این شور همگانی یک عالمه راهکار و خلاقیت دارید. از این موضوع هیجان­انگیز غاغل نشوید.

 

  1. دست به اقدام بزنید

هر چقدرم ایده­ های بزرگ و به ظاهر موفقی داشته باشید تا زمانی که دست به عمل نزنید صرفا یک ایده روی کاغذ است. برای اینکه به ایده­تان جامه عمل بپوشانید باید یک تصور روشن ایجاد کنید و شروع به عملی کردن تصورتان بکنید. تمام جوانب را در نظر بگیرید، تغییرات لازم رو اعمال کنید و روی اهداف و نام تجاری­تان متمرکز شوید تا بتوانید تولید محتوای گردشگری را در بهترین حالتش به دست بیاورید.

 

  1. استقبال کنید.

محتوای گردشگری ارتباطی مستقیم با مخاطب دارد. پس این ارتباط را زنده نگه دارید و از نظرات مخاطبان خود استقبال کنید. با این روش علاوه بر اینکه حس مثبتی در مخاطبتان ایجاد می­کنید باعث گسترده شدن دایره خلاقیت کسب و کارتان می­شوید. تعامل رسانه­ای داشته باشید و به صورت مستقیم با مخاطبهای خودتان ارتباط بگیرید. اگر مشکلی در روند کارتان باشد که خودتان بی­خبر مانده­اید این نظرات به شما گوشزد می-کند و راه پیشرفت را برای شما هموار می­کند.

 

سیمون لوئیس از راه حل مفهوم مسافرتی می­گوید: “به آنچه مخاطبنان از آن لذت خواهند برد و با موضوع درگیر خواهید بود، فکر کنید.” ” نظرات مخاطبان می­تواند به شما در ساختن مطالب بهتر کمک کنند و از بازخورد لذت ببرند.”

 

تولید محتوای گردشگری

 

  1. با رسیدن به اهداف کوچک بی­ خیال موضوع نشوید

 

زیبایی محتوای دیجیتالی کاملا مرتبط با این دو موضع “فوریت” و “رها نکردن موضوع” است. باید محتوایی را تولید کنید که متناسب و انعطاف­پذیر باشد. خودتان را مجبور به انجام یک پروژه نکنید و تحت فشار نباشید. اگر با داشتن زمان کیفیت بهتری به محتوای گردشگر­تان می­توانید بدهید پس زمان بخرید. با فوری و فوتی انجام دادن از کیفیت کار کم نکنید. اگر زمان یا کیفیت نیروی بیشتری احتیاج دارید، تصمیم بگیرید و بر این اساس روند ویرایش را متعادل کنید.

 

  1. به صورت اجتماعی فکر کنید.

 

جسیکا ریچ ، کارشناس DTTT و مشاور رسانه های اجتماعی می­گوید: “جذب محتوا اغلب درمورد متن موضوع است.” ‘شما متن محتوای خود را برای چه کسانی ایجاد کرده­اید، این افراد کجا هستند و چه فعالیت­هایی دارند؟ روزانه به فیدهایی که قرار است ببینند و نیازهایی که واسطه پستهای شما مرتفع می­شود، فکر کنید.  اگر مخاطبتان و نیازهای اجتماعی این افراد را در نظر بگیرید تولید محتوای گردشگری برای شما هدفمندتر می­شود.

 

  1. به روز باشید

همراه با جریان آب حرکت کنید. به مطالب عمده و مفیدی که مطرح می­شود دقت کنید. عموما همین گزینه­ها راهکار خوبی برای تولید محتوای گردشگری هستند.  روندهای جدید را هم در نظر بگیرید چرا که می­تواند شما را منحصر به فرد کنید و در مقایسه با رقبا کم­نظیرتر باشید. لازم نیست خیلی تغییر روش بدهید. فقط کافیست رویکردهای جدید را زیر نظر داشته باشید و با تلفیق خلاقیتتان راه خودتان را پیدا کنید.

 

مطالب کاربردی :

تولید محتوای متنی

تولید محتوای پزشکی

نظرات کاربران