ایموجی در جستجوی گوگل

با استفاده از ایموجی در جستجوی گوگل ، توجه ها را به خود جلب کنید😎

هر چیزی که توجه دیگران را جلب کند، احتمالا نرخ کلیک سایت شما را بالا می برد. کاراکتر های خاص و ایموجی ها یکی از مواردی هستند که توجه هر کاربر را جلب می کنند. البته باید ببینیم که این موضوع از نظر موتور های جستجوی مختلف مانند گوگل قابل قبول است یا نه. ما در این مقاله توضیح داده ایم که ایموجی در جستجوی گوگل نمایش داده می شود یا نه، چگونه می توانید در محتوای خود و نتایج جستجوی سایت خود ایموجی بگذارید و چرا باید از ایموجی ها استفاده کنید.

آیا گوگل ایموجی ها را در نتایج جستجو نشان می دهد؟

ایموجی در جستجوی گوگل

همانطور که می دانید، ایموجی ها برای نشان دادن احساسات و جذاب تر کردن متن کاربرد دارند و امروزه بسیار فراگیر شده اند. گوگل دستورالعمل ثابتی برای نمایش ایموجی ها در نتایج جستجو ندارد. اما به طور کلی باید بگوییم:

  • شما می توانید از کاراکتر های ویژه در عنوان و ایموجی در جستجوی گوگل و اسنیپت خود استفاده کنید.
  • هر چه یک ایموجی بیشتر جلب توجه کند، احتمال اینکه گوگل آن را نمایش دهد کمتر است.
  • نمایش ایموجی ها به طور ویژه ای به زمینه و تم نوشته شما و هدف جستجوی کاربر بستگی دارد. برای مثال اگر شما در یک نوشته کاملا رسمی از ایموجی حیوانات استفاده کنید، گوگل ایموجی را غیر مرتبط تشخیص می دهد و آن را نشان نخواهد داد.
  • توجه کنید که ایموجی ها به طور قابل توجهی بیشتر در اسنیپت استفاده می شوند تا در عنوان. این به این دلیل است که گوگل استاندارد های بالاتری را برای عنوان به کار می برد. پس بهتر است در ابتدا ایموجی را در اسنیپت و توضیحات متا قرار دهید و بعد از ایموجی در عنوان استفاده کنید.
  • از ایموجی های زیادی استفاده نکنید. گوگل ایموجی های زیاد را اسپم تشخیص می دهد و آن ها را نمایش نمی دهد.
  • اگر کاربر ایموجی موردنظر شما را نداشته باشد، احتمالا یک مستطیل خالی به جای ایموجی به آن ها نشان داده خواهد شد.
  • ممکن است ایموجی در مرورگر دسکتاپ نمایش داده نشود .
  • اگر گوگل تصمیم بگیرد که ایموجی را در نتایج جستجو نشان ندهد، به جای ایموجی کد آن را نشان خواهد داد. البته در بسیاری از موارد، گوگل فقط کد و ایموجی را با هم حذف می کند.

چرا از ایموجی ها و کاراکتر های خاص استفاده کنیم؟

چرا از ایموجی ها و کاراکتر های خاص استفاده کنیم

هدف شما از سئو چیست؟احتمالا می خواهید که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه های بالا باشد و بازدیدکنندگان علاقه مند به سایت شما بیایند. موفقیت شما در سئو سایت به این بستگی دارد که کلمات کلیدی شما چند بار جستجو می شوند و چه تعدادی از کاربران بر روی سایت شما کلیک می کنند. برای رتبه بهتر در گوگل می توانید از دو اهرم استفاده کنید. یا برای دستیابی به رتبه بهتر تلاش کنید یا توجه بازدیدکنندگان را به سایت خود جلب کنید. یکی از کار هایی که برای جلب توجه کاربران انجام می شود، استفاده از ایموجی در جستجوی گوگل، عنوان و اسنیپت سایت است. البته باید توجه کنید که این تنها راه برای بهبود سئو سایت نیست. نرخ کلیک یکی از عواملی است که در آپدیت الگوریتم گوگل تاثیر دارد. عوامل زیاد دیگری در بهبود رتبه سایت شما اثر دارد.

چگونه ایموجی را به عنوان و توضیحات متا اضافه کنیم؟

چگونه ایموجی را به عنوان و توضیحات متا اضافه کنیم
  1. ایموجی موردنظر خود را پیدا کنید

می توانید از سایت هایی مانند amp یا emojipedia و iemoji ایموجی خود را پیدا کنید. سپس باید کد ایموجی را دریافت کنید. روی ایموجی مورد نظر خود کلیک کنید. وقتی این کار را انجام دهید، یک نسخه بزرگ شده از ایموجی خود مشاهده می کنید که کد و توضیح ایموجی در زیر آن است. در بعضی سایت ها کد html ایموجی وارد شده است و در بعضی کد css. به این نکته توجه کنید.

  1. کد ایموجی را در تگ عنوان یا توضیحات متا قرار دهید

شما باید در قسمت وردپرس خود، در قسمت تگ عنوان و توضیحات متا کد ایموجی را قرار دهید.

  1. از افزونه یاست استفاده کنید

افزونه یاست یکی از افزونه های سئو وردپرس است که محبوبیت زیادی دارد و می توانید از آن برای قرار دادن ایموجی در جستجوی گوگل استفاده کنید. افزونه یاست رایگان است و استفاده از آن بسیار ساده است.

جمع بندی

ایموجی ها یک عامل مستقیم در سئو نیست؛ اما مزایای زیادی دارد که به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی سایت شما در SERP تاثیر می گذارد. در نتیجه ایموجی برای سئو خوب است. ما در این مقاله بررسی کردیم که ایموجی در جستجوی گوگل چگونه بر سئو سایت شما تاثیر می گذارد، آیا گوگل ایموجی ها را نمایش می دهد یا خیر و در پایان راه های افزودن ایموجی به توضیحات متا و عنوان را بررسی کردیم.

نظرات کاربران