اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونگی بازاریابی موثر توسط این افراد

در حال حاضر در تمام دنیا ، شکل اصلی بازاریابی آنلاین ، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. این عبارت تقریبا زمان زیادی است که به یک کلمه رایج در اینترنت تبدیل شده است و تمامی رسانه ها مرتبا به آن اشاره می کنند. اما با این حال هنوز هم بسیاری از افراد مفهوم و معنی این کلمه را نمی دانند. بسیاری از آن ها نیز هنگام مواجه شدن با این کلمه از خود می پرسند که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

به همین خاطر ما در این مقاله به طور کامل قصد داریم تا معنی و مفهوم این کلمه را توضیح دهیم تا شما بهتر آن را درک کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع به ترکیب ابزار های قدیمی و جدید بازاریابی گفته می شود. در این راه مانند روش های قدیمی از سلبریتی ها هم برای تبلیغ استفاده می شود اما با کمک آن ها از روش های مدرن بازاریابی هم بهره می برند. وجه اصلی این نوع بازاریابی این است که نتایج کمپین ها و همکاری بین دیگر برند ها نیز بر آن تاثیر می گذارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع استفاده از یک فرد مشهور یا مورد اعتماد در اینترنت برای یک تبلیغ هدفمند است. استفاده از افراد مشهور در سطح اینترنت به شما کمک می کند تا بهتر محصولات خود را معرفی کنید و آگاهی مردم نسبت به برند خود را افزایش دهید.

اولین نمونه استفاده از این روش ، کمک گرفتن از یوتیوبر و استریمر مشهور پیودی پای بود که در این تبلیغ سازندگان یک فیلم ترسناک از محبوبیت پیودی پای برای تبلیغ خود استفاده کردند. در این تبلیغ که پیودی پای در دخمه های ترسناک فرانسه قرار داشت چالش های مشابه فیلم را تجربه کرد و از روی آن ها ویدیویی تبلیغاتی ساخت. در این فیلم به نوعی اشاره به فیلم مورد نظر می شود. این ویدیو تبلیغاتی بسیار موفق شد و تقریبا دو برابر تریلر خود فیلم بازدید خورد که برای هر دو طرف سود فراوانی داشت.

این مثال برای اینفلوئنسر مارکتینگ ، یک مثال ساده بود. تصور این که یک سلبریتی با یک شرکت همکاری کند و تبلیغ بسازد بسیار ساده است. برای مثال این تبلیغ می تواند یک تبلیغ 30 ثانیه ای در تلویزیون باشد یا مجموعه ای از ویدیو های حداکثر 10 دقیقه ای در شبکه های اجتماعی.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر ها بر خلاف دیگر افراد مشهور ، بیشتر در دسترس هستند و راحت تر می توان با آن ها تبلیغ کرد.آن ها می توانند هر کسی باشند. چیزی که آن ها را مهم و خاص می کند، فالوور های بالای آن ها در وب و شبکه های اجتماعی است. یک اینفلوئنسر می تواند یک عکاس مد محبوب در اینستاگرام، یک وبلاگ نویس در زمینه امنیت سایبری یا حتی یک مدیر بازاریابی معتبر و محبوب در لینکدین باشد. مهم این است که استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ راحت است. زیرا در هر صنعت افراد مهم و با نفوذی وجود دارند که می توان از آن ها برای تبلیغ استفاده کرد. این افراد ممکن صد ها هزار یا میلیون ها دنبال کننده داشته باشند. اینفلوئنسر ها افرادی هستند که به سوالات مردم در زمینه کاری که می کنند پاسخ می دهند و جذاب ترین پست های شبکه های اجتماعی را درست می کنند. این افراد بهترین تصاویر را به اشتراک می گذارند، سرگرم کننده ترین ویدیو ها را می سازند و یا بهترین ویدیو های آموزشی را برای کاربران تولید می کنند.

 

چگونه از اینفلوئنسر ها استفاده کنیم؟

چگونه از اینفلوئنسر ها استفاده کنیم؟

استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ چندان هم راحت نیست، زیرا در این روش فقط نمی توانید فردی را پیدا کنید و به او پول بدهید تا از برند شما تعریف کند و تبلیغ برند شما را کند. اینفلوئنسر ها افرادی هستند که زمان زیادی را برای ساخت محتوای خود صرف کرده اند و تلاش زیادی کرده اند تا مخاطبان را به سمت خود جذب کنند. آن ها همیشه برای مخاطبان خود احترام قائل می شوند و برای حفظ اطمنیان مخاطبان خود همواره تلاش می کنند. آن ها همیشه با صبر و حوصله محتوای مفیدی را تولید می کنند و این را می دانند که مردم به فردی اطمینان خواهند کرد که فقط به دنبال پول نباشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ نیز همین طور است، باید با صبر و حوصله پیش بروید، باید برند خود را برندی معتبر به مردم نشان دهید و اعتماد اینفلوئنسر را به خود جلب کنید. نباید انتظار داشته باشید که همه چیز فورا با پول حل شود. ارتباط با اینفلوئنسر ها کمی طول می کشد و جلب اعتماد آن ها کمی سخت است. زیرا آن ها نمی توانند سریع تبلیغ برند شما را در شبکه های اجتماعی خود کنند و انتظار داشته باشند که مخاطبان فورا به برند شما جذب شوند.

 

نکات مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ

در اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز نیست تا با چند اینفلونسر کار کنید تا بهتر جواب بگیرید. گاهی اوقات همکاری پیوسته و مداوم با یک یا دو اینفلوئنسر کافی است. به همین خاطر نیاز است تا قبل از درخواست برای تبلیغ به خوبی فکر کنید.

سطحی نگاه نکنید. نفوذ بالا تنها به معنای محبوبیت نیست. این را به یاد داشته باشید که شما باید مخاطبان را به سمت خود جذب کنید. فکر نکنید اینفلوئنسری که بیشترین فالوور را دارد از بقیه محبوب تر است و همکاری با او جواب خواهد داد.

نکات مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتنیگ، بازاریابی برای اینفلوئنسر ها!

اینفلوئنسر مارکتینگ در حقیقت به ما می گوید که به جای این که کورکورانه برای جذب مخاطب تلاش کنیم، می توانیم برای بازاریابی از افراد با نفوذ استفاده کنیم. همیشه سعی کنید از اینفلوئنسرهایی کمک بگیرید که حوزه کاری آن ها با حوزه کاری شما مرتبط است.

شما می توانید با تعامل مثبت و سازنده در صفحات اجتماعی با اینفلوئنسر ها، به راحتی فالوور های زیادی را به سمت خود جذب کنید. لازم نیست که حتما برای تبلیغ چیزی از آن ها کمک بگیرید. بلکه با ایجاد تعامل با آن ها می توانید خود را عضوی از جامعه آنها نشان دهید و اعتبار برند خود را به راحتی افزایش دهید.

مزایای دیگر ارتباط و تعامل با اینفلوئنسر ها این است که هنگامی که برای تبلیغ چیزی با آن ها تماس می گیرید، آن ها شما را از قبل می شناسند و می دانند که شما به دنبال چه چیزی هستید. با این کار آن ها می توانند محتوا و تبلیغ بهتری را برای کسب و کار شما تولید کنند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ و خود اینفلوئنسر به طور کامل توضیح دادیم و نکاتی که در رابطه با آن وجود داشت را بیان کردیم.

نظرات کاربران