اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی در کسب و کار دارد

برای درک بهتر باید اول از همه ببینیم معنی کلمه اینفوگرافیک چیست. اینفوگرافیک ترکیبی کوتاه شده از “اطلاعات info” و “گرافیک” است که شامل نمایش تصویری گرافیکی اطلاعات، داده ها یا دانش با هدف ارائه سریع و واضح اطلاعات است.

اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک ابزاری قدرتمند برای نمایش داده ها، توضیح مفاهیم ، ساده سازی ارائه ها ، نقشه برداری از روابط ، نمایش روندها و ارائه بینش های اساسی است. ادامه این مطلب را بخوانید تا بهتر ببینیم اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی برای کسب و کار دارد.

استفاده از اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک ها می توانند با استفاده از گرافیک، شناخت سیستم را بهبود ببخشند. اینفوگرافیک شامل تجسم اطلاعات، تجسم داده ها، گرافیک آماری، طراحی اطلاعات یا معماری اطلاعات است.

اگر بخواهیم بدانیم درون مایه اینفوگرافیک چیست‌ باید به این موارد اشاره کنیم :

  • بهترین و بدترین مقادیر را در یک مجموعه داده نشان دهید
  • تغییرات و روندها را در طول زمان نشان دهید
  • برای نشان دادن اجزای مختلف، موضوع مورد نظر را تحلیل می‌کند
  • توزیع داده ها را نشان می دهد
  • رابطه بین مقادیر مختلف را نشان می‌دهد

اینفوگرافیک چیست

دلیل استفاده از اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک ها برای جمع آوری بسیاری از داده ها در یک قالب قابل پیگیری مناسب است که هم زیبا به نظر می رسد و هم متقاعد کننده است. حجم جستجو برای اینفوگرافیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، نه تنها از نظر بصری اینفوگرافی جذاب و سرگرم کننده است ، بلکه از نظر سئو و بازاریابی بسیار موثر است.

متوسط ​​زمان توجه انسان هشت ثانیه است و بنابراین بازاریابان برای ارتباط با مخاطبان هدف خود باید بلافاصله تأثیر معناداری بگذارند. علاوه بر این موضوع، مغز ما برای هضم محتوای بصری راحت‌تر عمل می‌کند.

در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که 90٪ اطلاعات منتقل شده به مغز بصری است. اینفوگرافیک ها این وسایل نقلیه بصری را به صورت طراحی گرافیکی فراهم می کنند تا محتوای پیچیده تر را ساده و روشن کنند. اینها تنها برخی از دلایل ارزش و متنوع بودن اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا است. با این وجود اینفوگرافیک ها برای برقراری ارتباط موثر باید بیش از تصاویر زیبا باشند. آنها برای تأثیرگذاری در بازاریابی محتوا به محتوای با کیفیت بالا نیاز دارند.

تاریخچه اینفوگرافی چیست

اینفوگرافیک ها برای اولین بار در سال 2008 ظاهر شدند و به سرعت محبوب و فراگیر شدند. ارزش آنها در نحوه ساده سازی داده ها و جزئیات پیچیده به روش جذاب و واضح است. طبق تحقیقات ، اگر محتوای آن دارای تصاویر رنگی باشد، افراد 80 درصد بیشتر مطالعه می کنند. بازاریابان بارها و بارها از اینفوگرافیک ها برای تولید محتوا استفاده می‌کنند.

مزایای بی شماری برای استفاده از اینفوگرافیک برای زندگی روزمره ما وجود دارد که در اینجا فقط تعدادی از آنها ذکر شده است:

  • حداقل متن با حداکثر تاثیرگذاری
  • اینفوگرافیک مفاهیم یا ایده های پیچیده را ساده می کند.
  • به راحتی در شبکه های اجتماعی قابل اشتراک است
  • برای ایجاد محتوای منحصر به فرد که با برندینگ شما مطابقت دارد، ساده است
  • دانش را افزایش می دهد.
  • همخوان با سئو است

 

توصیه هایی برای ایجاد اینفوگرافیک عالی

اگرچه رنگ های روشن و اشکال برجسته ممکن است مورد توجه قرار گیرند، اما مهم تر از هرچیزی محتوای با کیفیتی است که می تواند توجه را به خود جلب می کند. به همین دلیل است که اطلاعات اینفوگرافیک باید محتوایی با کیفیت بالا و مبتنی بر اطلاعات جالب ، تحقیقات قابل اعتماد ، تجزیه و تحلیل دقیق ، شوخ طبعی مرتبط و احساسات صمیمانه پشتیبانی شود.

 

برای ایجاد موثرترین و جذاب ترین اینفوگرافیک ها ، از این موارد پیروی کنید:

 

یک جریان معقول و آسان برای دنبال کردن اطلاعات ایجاد کنید

از یک پالت سه رنگ با کنتراست استفاده کنید

سبک ها و نسبت های مشابه را انتخاب کنید

متن را مختصر و خوانا نگه دارید

با استفاده از فضای منفی تعادل ایجاد کنید

حواستان باشد که همیشه منابع خود را ذکر کنید

با دقت به این موارد می‌توانید ببینید که دلیل محبوبیت اینفوگرافیک چیست. اینفوگرافیک در بازاریابی مسیر خودش را پیدا کرده است و بخشی جدایی ناپذیر تبدیل شده است. اینفوگرافیک ها با داشتن محتوای با کیفیت و طراحی هوشمند،  می توانند به کسب و کارها و بازاریاب ها در برقراری ارتباط ممشتری با محتوای خود کمک کنند. به واسطه اینفوگرافیک ها خیالتان جمع باشد که مخاطب محتوای شما را درک می‌کند.

 

 

نظرات کاربران