بازاریابی مستقیم

با فواید بازاریابی مستقیم آشنا شوید

با پیشرفت دانش در حوزه های بازاریابی و سئو سایت، روش های آن ها نیز روز به روز پیشرفت می کنند، روش هایی که تاکنون دانسته اید، قدیمی تلقی می شوند و دیگر کاربرد های لازم را ندارد. ممکن است تصور کنید که تخفیف دادن، همیشه راه سودمندی در این حوزه محسوب می شود؛ اما این چنین نیست و استفاده از این روش، شرایط خاصی را می طلبد. یکی از این شیوه ها، بازاریابی مستقیم است. در این مقاله سعی می کنیم این موضوع را روشن کنیم که این نوع بازاریابی به چه معناست و چه تاثیراتی بر کسب و کار شما می گذارد.

بازاریابی مستقیم به چه نوع بازاریابی ای گفته می شود؟

بازاریابی مستقیم

به نوعی از تبلیغ کسب و کار که در آن بخشی از مصرف کنندگان را تحریک می کنند تا کاری خاص انجام دهند یا پاسخی به خصوص بدهند، بازاریابی مستقیم گفته می شود. در این بازاریابی درمورد نام تجاری، محصول یا خدماتی خاص به گروهی از مصرف کنندگان، اطلاعاتی داده می شود. این مصرف کنندگان دسته ای هستند که احتمال پاسخ دادنشان زیاد است.

 بازاریابی مستقیم بر جذب مشتری جدید و نهایی متمرکز می شود و روش هایی را به کار می گیرد که آن ها را قانع کند که در نهایت به گرفتن محتوای سفارشی و شخصی تمایل نشان دهند. این نوع بازاریابی زیرمجموعه هایی دارد که از میان آن ها می توانیم انواع آنلاین و آفلاین را نام ببریم. نوع آنلاین، ایمیل یا تبلیغات هدفمند را در بر می گیرد و نوع آفلاین آن شامل بازاریابی تلفنی و ایمیل های پستی می شود.

فواید استفاده از بازاریابی مستقیم

فواید بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم همچنان جزو کارآمد ترین روش ها محسوب می شود و تاثیر گذاری خود را از دست نداده است. برخی از فواید آن را در این بخش ارزیابی می کنیم:

  • کمک به دستیابی به مشتری

این کمپین ها قادراند به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند و برای این کار لازم نیست به مرتب کردن بیش از اندازه داده ها بپردازند. استفاده از روش های آنلاین در این مورد تاثیر بیشتری در رسیدن به هدف دارد و می تواند کسب و کار ها را با سرعت زیادی به مشتریان برساند. این روش ها عبارت اند از ایمیل و پیامک.

  • آسان تر کردن سفارشی سازی (کاستومایز)

در بازاریابی مستقیم شما می توانید با بهره مندی از اطلاعات مشتری، پیام های خود را سفارشی سازی یا شخصی سازی کنید. این پیام ها برای مشتری تجربه ای تازه و یک به یک به شمار می روند. با خواندن آن ها احساس خوشایندی به او دست می دهد و تصور می کند که شما در هنگام نوشتن پیام مخصوصا به او فکر می کردید.

  • افزایش فروش به مشتریان کنونی

اگر سعی کنید کاملا بفهمید که نیاز های مشتریانتان در چه زمینه هایی است و دانسته های خود را در محتوای بازاریابی مستقیم خود منعکس کنید، می توانید رابطه مستمر و پی در پی با آن ها ایجاد کنید. اگر این اتفاق بیفتد، آن ها به خرید های بیشتر علاقه مند می شوند. روش دیگر برای افزایش فروش، این است که اطلاعات خرید های گذشته مشتریان خود را نگه دارید. در این صورت می توانید محتوای خود را به همراه پیشنهادات جدید بسیار بهتر و موثر تر در اختیارشان قرار دهید.

افزایش فروش به مشتریان کنونی

  • افزایش میزان وفاداری مشتری

در بازاریابی مستقیم، پیام ها شخصی سازی می شوند و همین موضوع، وفاداری مشتری و معتبر تر شدن برند کسب و کارتان را در پی دارد. برای ایجاد حس منحصر به فرد بودن کسب و کارتان، می توانید کار های مختلفی انجام دهید؛ برای مثال می توانید کد تخفیف در اختیار مشتری ها قرار دهید. ارائه اطلاع قبلی از فروش و رویداد ها، نوعی کارت عضویت و یا وفاداری که از آن می شود برای استفاده از نسخه آزمایشی رایگان استفاده کرد و سایر تخفیف ها و مزایای دیگر نیز می تواند در این زمینه مفید واقع شود.

  • احیاء روابط از دست رفته با مشتریان

شما می توانید با استفاده از شیوه های بازاریابی مستقیم، با مشتریان پیشین خود که برای مدت ها از شما بی خبر بوده اند و با شما تعاملی نداشته اند، مجددا ارتباط برقرار کنید. در این روش باید هدف شما این باشد که به آن ها ثابت کنید که هرچند آن ها را از دست داده اید، همچنان آن ها را مشتریان خود می دانید. می توانید برای این کار، پیشنهاد ویژه ای به آن ها بدهید و گذشته را برایشان یادآور شوید. درمجموع برقراری ارتباط مجدد، تلاش فراوان شما را می طلبد.

جمع بندی

رشد کسب و کار دشوار نیست اگر به برخی از شیوه های بازاریابی مستقیم مسلط باشید. این نوع بازاریابی به شما در دریافت پاسخی خاص یا اقدامی متفاوت از گروهی از مشتریان، کمک می کند. در این مقاله علاوه بر توضیح درباب این بازاریابی، تلاش کردیم شما را با برخی از فواید آن آشنا کنیم که عبارت اند از: کمک به دستیابی مشتری، آسان تر کردن فرآیند سفارشی سازی، افزایش فروش به مشتریان فعلی، افزایش میزان وفاداری مشتری و احیاء روابط از دست رفته با مشتریان.

 

 

نظرات کاربران