بازاریابی cpa

نحوه ساختن بازاریابی cpa

تمام بازاریابان و صاحبان مشاغل تمایل دارند که محصولات و صنعت خود را هر چه بیشتر در معرض نمایش و دید عموم قرار دهند تا به افزایش فروش دست پیدا کنند و در حرفه خود روز به روز موفق تر شوند. دانستن نکات ظریفی آن ها را در این امر یاری می کند. نکاتی که ممکن است رقبایشان از آن ها مطلع نباشند. بازاریابی cpa  یکی از مواردی است که در این امر به شما بسیار کمک می کند. در این مقاله درباره این نوع از بازاریابی، نحوه ساختن آن و نحوه پیدا کردن چشم اندازی برای آن توضیحات مبسوطی ارائه کرده ایم.

 بازاریابی cpa به چه معناست؟

بازاریابی cpa

تصور کنید حالتی را که شما محصولات یا خدمات خود را به یک شرکت وابسته یا یک اینفلوئنسر می سپارید تا برایتان تبلیغ کند. شما فقط در شرایطی به آن ها پول پرداخت می کنید که خوانندگان مورد نظرتان آن تبلیغ را دیده یا خوانده باشند. یعنی با هر بار عمل خواننده یا مخاطب، شما هزینه ای پرداخت می کنید. این امر به بازاریابی cpa (cost per action)  مشهور است.

بسیاری از افراد این امر را بسیار مقرون به صرفه می دانند زیرا شما تنها زمانی مجبور به پرداخت هزینه هستید که مخاطبان شما، شما را به هدف خودتان برسانند. این هدف می تواند هر چیزی باشد، اشتراک گذاری یک فیلم، پر کردن یک فرم، بازدید از یک وبسایت مشخص و … .

نحوه ساختن بازاریابی cpa شخصی

نحوه ساختن بازاریابی cpa شخصی
  • مشخص کنید که دقیقا چه چیز را می خواهید تبلیغ کنید.

بازاریابی cpa  شما باید به مخاطبان و مشتریان اطلاعات تبلیغ کسب و کار مورد نظرتان را به طور جامع و کامل بدهد. برای مثال باید برندتان، محصول جدیدتان، اتفاقات تازه، تخفیف جدید و … را برای آن ها به طور واضح مشخص کنید. شما با آنچه که تبلیغ می کنید در اصل دارید مهارت و خلاقیت خود را در معرض دید شرکای وابسته قرار می دهید.

  • مشخص کنید که چه کسی باید تبلیغ شما را ببیند.

این عامل در بازاریابی cpa  از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا شما تمایل دارید تنها کسانی تبلیغ شما را ببینند که احتمال می دهید به آن علاقه زیادی نشان دهند. یکی دیگر از فواید هدف قرار دادن مخاطب آن است که در پیدا کردن مناسب ترین و بهترین شریک وابسته و شبکه برای تبلیغات، شما را یاری می دهد.

  • مشخص کنید که چگونه می خواهید تبلیغ کنید.

در این بخش چندین سوال مطرح می شود. باید ببینید که با توجه به مقدار پولی که می خواهید برای این کار هزینه کنید، بهترین شرکت و اینفلوئنسر برای تبلیغ مورد نظرتان کدام است؟ آیا قادر به پرداخت هزینه آن هستید؟ می خواهید که تبلیغتان در کجا نشان داده شود؟ پاسخ به این سوالات در بازاریابی cpa  بسیار مهم است.

نحوه یافتن چشم انداز برای بازاریابی cpa

نحوه یافتن چشم انداز برای بازاریابی cpa

پس از آنکه با چگونگی تبلیغات و آنچه را که می خواهید تبلیغ کنید آشنا شدید، زمان آن فرا می رسد که به پیدا کردن استراتژی های چشم انداز بازاریابی cpa بپردازید.

  • رقبای خود را بیابید

در بیشتر موارد، خوانندگان و مخاطبان شما با رقبایتان مشترک اند. اینکه بدانید رقبای شما در حال حاضر چه مقدار سهم از بازار را در اختیار خود قرار داده اند و صنعت شما در آن چه جایگاهی دارد، بسیار مهم است. Market Explorer’s Overview در پیدا کردن رقبای تازه و مهم و جمعیت شناسی مخاطب به شما کمک می کند. اگر می خواهید که از وضعیت رقبای خود اطلاع حاصل کنید، به قسمت ربع رشد مرور کلی بروید (Overview report’s Growth Quadrant). شما می توانید در بهترین حالت از درآمد ترافیک ارجاعی بیست رقیب خود از این طریق آگاهی یابید.

  • شرکای خود را بیابید

زمانی که به دنبال بازاریابی شرکت های وابسته و اینفلوئنسر ها برای محصولات و صنعت مورد نظر خود هستید، می توانید از شرکت های وابسته رقیبانتان استفاده کنید و دیگر مجبور نباشید که جستجو را از ابتدا انجام دهید. این کار شما را مطمئن می سازد که شرکای شما تجربه لازم و کافی را دارند و در وقت تان هم صرفه جویی می شود.

ممکن است این فکر به سراغتان آمده باشد که در این صورت استراتژی های بازاریابی شما با رقیبانتان یکسان به نظر می رسد، در حالی که اینطور نمی شود زیرا رقبا بیشتر اوقات فرصت های مناسب را از دست می دهند. شما باید هشیار و آماده باشید تا با شرکت های وابسته ای کار کنید که رقبایتان با آن ها کار نمی کنند.

  • شبکه های وابسته را بیابید

شبکه وابسته یک پلتفرم آنلاین است که بازاریابان وابسته و برند هایی را که می خواهند استخدام کنند، دور هم جمع می کند. این شبکه یکی از بهترین و محبوب ترین راه ها برای پیدا کردن شرکت های وابسته است. این شبکه ها فواید زیادی دارند:

  • شبکه های وابسته تعداد زیادی از شرکت های وابسته را در یک مکان با هم جمع می کنند.
  • این شبکه ها مدیران حساب را به بازرگانان ارائه می دهند؛ بنابراین شما می توانید از راهنمایی های افراد مجرب در کنار خود بهره مند شوید.
  • بعد از آموزش ابتدایی، حرکت شبکه های وابسته راحت تر می شود.

جمع بندی

زمانی که متوجه شدید که بازاریابی cpa به چه معناست، احتمال دارد که تشویق شده باشید برای خود آن را تهیه کنید و برای تهیه آن لازم است از پیدا کردن چشم انداز های این بازاریابی اینترنتی آگاهی یابید. ما در این مقاله درباره تمام این موارد توضیحاتی در اختیار شما قرار دادیم.

نظرات کاربران