بوم کسب و کار اینستاگرام

بوم کسب و کار اینستاگرام

سوالی که برای خیلی از کاربران اینستاگرام به وجود می آید این است که بوم کسب و کار اینستاگرام چیست و پلتفرم اینستاگرام چگونه درآمد کسب می کند؟ اینستاگرام در اکتبر 2010 به وسیله فیسبوک راه اندازی شد. هدف از راه اندازی اینستاگرام، راه اندازی یک سرویس شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. محیط اینستاگرام به نحوی است که کاربران می توانند در آن به راحتی عکس ها و ویدئو هایی که می خواهند را با فیلتر های مختلف ویرایش کنند و سپس به کمک برچسب ها، جزئیات مکان و غیره آن ها را سازماندهی و شخصی سازی کنند.

در این مقاله قصد داریم به بوم کسب و کار اینستاگرام و نحوه فعالیت تجاری این پلتفرم بپردازیم تا به طور کامل بررسی کنیم که این پلتفرم رسانه اجتماعی چگونه به صورت روز افزون مخاطبان خود را افزایش می دهد و در دنیای بازاریابی و تبلیغات آنلاین پیشرفت می کند.

انواع بوم کسب و کار اینستاگرام

انواع بوم کسب و کار اینستاگرام

بوم کسب و کار اینستاگرام و نحوه کسب درآمد آن بر اساس تعداد ابزار ها و ویژگی هایی است که این پلتفرم شبکه اجتماعی به مخاطبان و کاربران خود ارائه می دهد. در زیر به بررسی بعضی از این ویژگی ها پرداخته ایم:

  • عکس ها

اصلی ترین ویژگی پلتفرم اینستاگرام، کلیک کردن روی عکس ها و اشتراک گذاری آن ها در چندین پلتفرم است. افراد همچنین می توانند از فیلتر ها و سایر ویژگی های بهبود عکس برای بهبود تصاویر خود استفاده کنند.

  • فیلم ها

اینستاگرام زمانی که شروع به کار کرد؛ تنها یک پلتفرم برای اشتراک گذاری عکس بود. در واقع، کاربران اینستاگرام به جز آن که عکس های خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذراند و متنی زیر عکس ها بنویسند؛ نمی توانستند کار دیگری انجام دهند. البته هدف اصلی اینستاگرام هم اشتراک گذاری لحظات هر مخاطب با استفاده از قدرت عکس ها بود.

فیلم ها

اما به مرور که محبوبیت این پلتفرم به شکل چشمگیری افزایش یافت؛ اینستاگرام قابلیت اشتراک گذاری ویدئو را نیز به پلتفرم خود اضافه کرد. پلتفرم اینستاگرام بعدا این امکان را در اختیار کاربران گذاشت که ویدئو های مورد نظر خود را تا 60 ثانیه به اشتراک بگذارند. برند ها نیز از این ویژگی اینستاگرام بهترین استفاده را کردند و ویدئو های تبلیغاتی مختلفی را در حساب کاربری خود با دیگر کاربران به اشتراک گذاشتند.

  • استوری ها

اینستاگرام همزمان با رشد کاربرانش، ویژگی های جدیدی را به نرم افزار خود اضافه کرد. پس از اضافه شدن قابلیت اشتراک گذاری ویدئو در اینستاگرام، نوبت به ویژگی جدیدی به نام «استوری» رسید. استوری این امکان را در اختیار کاربران قرار می داد که به مدت 24 ساعت فیلم یا عکس مورد نظر خود را با کاربران خود به اشتراک بگذارند. در واقع، استوری ها همان هدف اولیه اینستاگرام که اشتراک گذاری هر لحظه از زندگی کاربران است را دنبال می کنند.

  • دایرکت اینستاگرام

اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت دایرکت به ویژگی های خود، ارتباط و تعامل با مخاطبان خود را افزایش داد و به مخاطبان خود اجازه داد که با یکدیگر چت کنند. دایرکت اینستاگرام تحول زیادی در حوزه کسب و کار در اینستاگرام رقم زد. زمانی که ویژگی دایرکت به اینستاگرام اضافه شد؛ تعامل بین مشتریان یک کسب و کار با صاحبان آن ها افزایش یافت.

  • تب اکسپلور

با استفاده از این قابلیت، کاربران اینستاگرام می توانند همه چیز را پیدا کنند. آن ها می توانند از هشتگ ها و نام های کاربری برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند؛ استفاده کنند. آن ها همچنین می توانند فعالیت های اخیر افرادی که دنبال می کنند را ببینند.

اینستاگرام چگونه کسب درآمد می کند؟

اینستاگرام چگونه کسب درآمد می کند؟

برای بررسی بوم کسب و کار اینستاگرام، ابتدا ویژگی های اینستاگرام را بررسی کردیم. حال در این بخش قصد داریم بررسی کنیم که اینستاگرام چگونه با استفاده از این ویژگی ها برای خود کسب درآمد می کند.

  • تبلیغات تصویری

تبلیغ ‌کنندگان می ‌توانند با انتشار تصاویر در اینستاگرام، محصولات خود را تبلیغ کنند. این تصاویر معمولا دکمه Call to Action (CTA) دارند که کاربر را به صفحه مناسب در وب سایت تجاری مربوطه می برد.

  • تبلیغات ویدئویی

تبلیغ کنندگان می توانند از ویدئو ها برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند. بسیاری از بازاریابان از انیمیشن و گرافیک و قدرت تدوین برای جذاب کردن ویدئو های خود استفاده می کنند. ویدئو ها هم همانند تصاویر دکمه کال تو اکشن دارند تا کاربر را به صفحه مربوطه وب سایت تبلیغ کننده هدایت کنند.

تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات در استوری

این ها تبلیغات تمام صفحه ای هستند که وقتی کاربر در حال مشاهده استوری های کاربرانی است که دنبال می کند؛ ظاهر می شوند. یک دکمه Call to Action (CTA) در این استوری ها نیز وجود دارد.

نظرات کاربران