بیزینس اکانت اینستاگرام

بررسی ویژگی های بیزینس اکانت اینستاگرام

یکی از بهترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای شروع یک کسب و کار جدید برنامه اینستاگرام است که در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد. همچنین پس از این که شرکت متا API پیام رسان خود را به اینستاگرام انتقال داد، کسب و کار های بسیار بیشتری برای استفاده از آن به منظور گسترش کسب و کارشان و پشتیبانی از مشتری، به استفاده از اینستاگرام تمایل پیدا کردند. برای شروع و فعالیت حرفه ای کسب و کار خود ابتدا لازم است که یک بیزینس اکانت اینستاگرام داشته باشید. در این مقاله درمورد تمامی نکات مرتبط با این موضوع توضیح داده شده است.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟

حساب تجاری اینستاگرام در واقع یک نوع حساب ویژه است که برند ها و شرکت های مختلف می توانند از آن برای ارتباط بهتر با مشتریان خود استفاده کنند. نخستین بار حساب های تجاری اینستاگرام در سال 2016 با مجموعه ای از ویژگی های انحصاری معرفی شدند و در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفتند.

ویژگی های حساب تجاری اینستاگرام

بیزینس اکانت اینستاگرام
  • دسترسی به اطلاعات بیشتر

اینستاگرام برای کاربر شخصی و درمورد متریک ها و اطلاعات، عملکرد های زیادی ارائه نمی دهد. با این حال با بیزینس اکانت اینستاگرام ، شما می توانید به تحلیل و بررسی میزان رشد و نحوه عملکردی که داشته اید، دسترسی پیدا کنید. همچنین با حساب تجاری آنالیز پست هایتان نیز به راحتی امکان پذیر است. این کار به شما برای تولید محتوا، ایجاد کمپین هایی که در آن ها برای مخاطبان هدف خود کار می کنید و آنچه را که باید بهبود ببخشید، ایده هایی می دهد. با آنالیز اینستاگرام، می توانید تعداد فالوور ها، نمایش ها، دسترسی ها، نمایش پروفایل، میزان بازدید از صفحه و کلیک های ایمیل یا تماسی را که در یک هفته دریافت کرده اید، ارزیابی کنید.

  • اضافه کردن دکمه های تماس به پروفایل اینستاگرام

قابلیت اضافه کردن دکمه تماس به بیزینس اکانت اینستاگرام یک ابزار مفید برای حساب های کاربری بیزینس است. وقتی کسی دکمه را فشار می دهد، می توانید او را به ارسال ایمیل، تماس تلفنی یا موقعیت مکانی کسب و کار خود هدایت کنید. همچنین می توانید اطلاعات تماس عمومی خود را با صفحه فیسبوک خود همگام سازید. این به معنای این است که هر کسی که قادر به ویرایش صفحه فیسبوک شما باشد و تغییراتی در حساب فیسبوک اعمال کند، این تغییرات در همان لحظه به صورت همگام سازی شده در اکانت اینستاگرام شما نیز اعمال خواهد شد.

 همچنین می توانید دکمه های فراخوانی به اقدام را به پروفایل خود اضافه کنید. این دکمه ها علاوه بر گزینه های تلفنی یا ایمیل، به مشتریان اجازه می دهند تا به طور مستقیم با کسب و کار شما از طریق حساب اینستاگرام خود تعامل داشته باشند. به عنوان مثال شما با بیزینس اکانت اینستاگرام خود می توانید کاری کنید که مشتریان تنها با یک حرکت بتوانند از طریق اکانت اینستاگرام شما بلیط بخرند، اتاق رزرو کنند یا محصولی سفارش دهند.

بهبود بخش بیو اینستاگرام
  • بهبود بخش بیو اینستاگرام

حساب ‌های کسب ‌و کار در اینستاگرام با حساب‌ های شخصی متفاوت هستند. شما می‌ توانید در حساب‌ های کسب ‌و کار، برچسب هایی را درباره این که در چه حوزه ای مشغول به کار هستید؛ مانند حوزه پوشاک، رستوران، بهداشت، زیبایی و… اضافه کنید. همچنین در متن خود می‌ توانید توضیح کوتاهی درباره خدمات و محصولات خود ذکر کنید و لینک وبسایت خود را نیز به آن اضافه کنید.

زمانی که برای اولین بار صفحه فیسبوک راه اندازی می کنید، از شما پرسیده می شود که در چه حوزه ای مشغول به کار هستید. پس از انتخاب آن اگر بیزینس اکانت اینستاگرام خود را با فیس بوک پیوند دهید، بیوگرافی شما در هر دو حساب نشان داده می شود.

  • قرار دادن لینک در استوری

طبق مطالعات انجام شده حدود 75 درصد کاربران اینستاگرام بعد از مشاهده پست یا استوری از وبسایت شما دیدن می کنند؛ از این رو  قرار دادن یک لینک در استوری های اینستاگرام شما می تواند بسیار موثر واقع شود.

از دیدگاه بازاریابی اینترنتی، یکی از مهم‌ ترین مشکلات حساب ‌های شخصی اینستاگرام این است که شما نمی‌ توانید از لینک‌ های قابل کلیک استفاده کنید و تنها لینکی که می‌ توانید در پروفایل خود نشان دهید، در بیو شما قرار دارد. اما با بیزینس اکانت اینستاگرام تنها کافی است روی آیکون جیف در بالای قسمت استوری خود (آیکون وسط) کلیک کنید. سپس روی آیکون زنجیر برای لینک وب کلیک کنید و آدرس اینترنتی را اضافه نمایید. پس از کلیک بر روی گزینه «انجام شد»، کار شما به پایان می رسد.

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

  • راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

برای راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرام، نیاز است که کاتالوگ محصولات شما با پروفایل اینستاگرامتان هماهنگ شود. با این کار، مشتریان شما برای خرید به تعامل با کانال دیگر نیازی پیدا نخواهند کرد. محصولات شما را می ‌توان در پست‌ های اینستاگرام با برچسب‌ های به خصوصی مشخص کرد تا هنگامی که مشتری بر روی آن ‌ها کلیک می ‌کند، به فروشگاه اینستاگرام شما منتقل ‌شود و بتواند سفارش خود را ثبت کند.

برای راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرام بر اساس این مراحل پیش بروید:

  • وارد پروفایل بیزینس خود شوید.
  • روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید.
  •  در بخش تنظیمات، کسب و کار و فروش را انتخاب کنید.
  •  کاتالوگ محصولاتی را که می‌خواهید به حساب خود وصل شود، انتخاب کنید.
  • پس از انجام مراحل، فروشگاه اینستاگرام شما آماده فعالیت خواهد بود.

جمع بندی

اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگ ترین شبکه ‌های اجتماعی جهان، فضای فوق‌ العاده کارآمدی را برای بسیاری از تجارت ‌ها فراهم کرده است. با استفاده از اینستاگرام، کسب و کار ها می ‌توانند با مشتریان خود در ارتباط باشند، محصولات و خدماتشان را به نمایش بگذارند و با استفاده از امکانات تبلیغاتی و فروش، به سود بیشتر دست یابند. شرکت متا برای راحتی هر چه بیشتر صاحبان کسب و کار حساب های مخصوصی را تحت عنوان بیزینس اکانت اینستاگرام از سال 2016 معرفی کرده است که ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با آن درمورد ویژگی ها و مزایای استفاده از آن مطالبی را گردآوری کردیم.

نظرات کاربران