تبلیغات بومی چیست

تبلیغات بومی چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات نقش بسیار مهمی در کسب و کار ها دارند. تبلیغات می تواند به شیوه های مختلفی انجام شود. یکی از شیوه هایی که احتمالا به گوشتان خورده است، تبلیغات بومی است. اگر نمی دانید که تبلیغات بومی چیست،ما به طور کامل در این مقاله در مورد تبلیغات بومی و تمامی نکاتی که لازم است در رابطه با آن بدانید توضیح داده ایم.

تبلیغات بومی چیست ؟

تبلیغات بومی به تبلیغاتی گفته می شود که مشابه با هدف سایت و محتوا های آن است و امکان تشخیص آن از محتوا های معمولی به سادگی امکان پذیر نیست. برای مثال در اینستاگرام برخی از برند ها برای کمپین های تبلیغاتی خود با اینفلوئنسر ها کار می کنند تا در کنار بررسی یک محصول به نوعی آن را تبلیغ کنند.

تبلیغات بومی معمولا بازخورد های بهتری دارند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می کنند.

تبلیغ بومی چگونه است؟

تبلیغات بومی چیست

تبلیغات بومی درست مانند تبلیغات معمولی است و افراد خاصی را مورد هدف قرار می دهد. اما برای این که بدانید تبلیغات بومی چیست باید گفت که این مدل تبلیغ یک فرق اساسی با تبلیغ های معمولی دارد. تبلیغ های بومی به تجربه و رفتار مشتری و مخاطب بستگی دارد. پلتفرم های تبلیغاتی از یک سری الگوریتم های خاص برای تعیین زمان نمایش آگهی به مشتری استفاده می کنند. به همین دلیل تبلیغاتی که شما انجام می دهید در زمان مناسبی برای مخاطب نشان داده می شود.

امروزه اکثر کسب و کار ها سعی دارند تجارت خود را به صورت آنلاین اداره کنند. به همین دلیل است که تبلیغات بومی می تواند به آن ها در ایجاد آگاهی از برند، هدایت ترافیک سایت و در نهایت افزایش فروش کمک شایانی کند.

تبلیغات بومی در مقابل تبلیغات نمایشی

برای این که بهتر درک کنید تبلیغات بومی چیست، بهتر است که تفاوت های آن با تبلیغات نمایشی را بدانید. زیرا تبلیغات بومی معمولا با تبلیغات نمایشی اشتباه گرفته می شود. در حالی که بین این دو تفاوت های بسیار زیادی است.

تبلیغ های نمایشی درواقع به همان روش سنتی تبلیغات دیجیتال گفته می شود. این مدل تبلیغات در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند. رایج ترین راه برای استفاده از این نوع تبلیغ، تبلیغات بنری و تبلیغات نوار کناری سایت هاست.

در پاسخ به این سوال که تبلیغات بومی چیست و چه تفاوتی با تبلیغات نمایشی دارد باید گفت که تبلیغات نمایشی درست بر خلاف تبلیغات بومی به صورت آشکار نمایش داده می شوند و به راحتی می توان تشخیص داد که تبلیغاتی برای جذب مشتری هستند. این تبلیغات تا حد امکان جذاب طراحی می شوند تا احتمال بازدید از آن ها بالا برود. این تبلیغات برای جلب توجه معمولا به رنگ ها وابسته هستند؛ اما شیوه کار تبلیغات بومی کاملا فرق دارد. تشخیص دادن تبلیغات بومی به سادگی تبلیغات نمایشی نیست. از این مدل برای افزایش آگاهی از برند و گرفتن سرنخ برای افزایش مشتری استفاده می شود.

مزایای تبلیغات بومی چیست؟

مزایای تبلیغات بومی

برای دانستن اینکه تبلیغات بومی چیست و چه مزایایی دارد باید بگوییم که تبلیغات بومی تاثیر بهتری روی مخاطبان می گذارد؛ زیرا در حال حاضر مخاطبان نسبت به تبلیغاتی که می بینند بسیار متفاوت رفتار می کنند. در حال حاضر اکثر افراد می توانند یک تبلیغ را تشخیص دهند. به همین دلیل ترجیح می دهند سایت ها و صفحاتی که تبلیغات بسیار زیادی را نشان می دهند باز نکنند.

تبلیغات بومی برای این که بتواند مخاطبان را به سمت خود جذب کند، سعی می کند کمی متفاوت تر عمل می کند. یک تبلیغ بومی بیشتر به مسائل شخصی می پردازد و با فرهنگ و مفهوم سایت یا فضایی که در آن تبلیغ شده است همخوانی دارد. حتی در بعضی موارد افرادی که نمی دانند تبلیغات بومی چیست ممکن است حتی متوجه تبلیغاتی بودن محتوای مورد نظر نشوند. برخی از مهم ترین مزایای تبلیغاتی بومی شامل موارد زیر می شود:

  • نرخ کلیک بالاتر: برخلاف تبلیغات نمایشی تبلیغات بومی در محتوای ارگانیگ ظاهر می شوند و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کنند.
  • کاربر پسند تر: تبلیغات بومی بیشتر با نیاز های کاربران همخوانی دارد و مانند تبلیغات نمایشی آن ها را آزار نمی دهد. به همین دلیل امکان این که کاربر روی آن کلیک کند و درمورد برند شما اطلاعات کسب کند بسیار بیشتر است.
  • دسترسی بیشتر: تبلیغات بومی می توانند به صورت خودکار و به راحتی با دستگاهی که نمایش می دهند سازگار شوند. برای مثال تبلیغات بومی شما در موبایل ها که صفحه نمایش کوچکی دارند به راحتی نمایش داده می شوند.

جمع بندی

تبلیغات بخشی حیاتی از هر نوع کسب و کاری است و هیچ برندی نمی تواند بدون تبلیغ دوام بیاورد. به همین دلیل برای این کار بسیار مهم شیوه های بسیار مختلفی هست که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. یکی از راه های بسیار خوب برای تبلیغات استفاده از روش تبلیغات بومی است. برای این که بهتر بدانید تبلیغات بومی چیست، در این مقاله درمورد این شیوه تبلیغات و ویژگی های آن توضیح دادیم.

نظرات کاربران