تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام در چه قالب هایی امکان پذیر است ؟

اگر به بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود فکر می کنید و بودجه کافی در اختیار دارید، تبلیغات در اینستاگرام انتخاب ایده آلی است. هر ماه حدود 96.2 درصد از کاربران فعال این پلتفرم محبوب یعنی تقریبا دو میلیارد مشتری بالقوه نظاره گر تبلیغات هستند. این رقم همچنان در حال تغییر و رو به افزایش است. بر اساس آنچه که از داده های متا به دست آمده، علی رغم تغییراتی که در سال گذشته در رپورتاژ آگهی ایجاد شده است، دسترسی اینستاگرام به تبلیغات 21 درصد بیشتر شده است. در نوشته پیش رو می کوشیم شما را با ماهیت و انواع تبلیغات در اینستاگرام آشنا کنیم.

تبلیغات در اینستاگرام به چه تبلیغاتی گفته می شود؟

تبلیغات در اینستاگرام شامل پست هایی می شود که صاحبان مشاغل برای ارائه آن ها به گروه های هدف خاص، منتشر و برای آن هزینه ای پرداخت می کنند. این گونه تبلیغات در فید های کاربران، استوری ها و صفحات اکسپلور به همان شیوه که پست شده اند به نمایش در می آیند. تفاوتی که این پست ها با پست های عادی دارند این است که در گوشه بالا سمت راست آن ها یک برچسب Sponsored دیده می شود که نشان می دهد این پست ها به منظور تبلیغ محصول یا خدماتی ایجاد شده اند. پست های تبلیغاتی معمولا بیشتر ویژگی های پست های معمولی را مانند لینک ها، دکمه های CTA و تگ های محصول دارند.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام

این اپلیکیشن گزینه های زیادی را برای تبلیغ یک کسب و کار یا یک محصول شما در اختیارتان قرار می دهد. شما نیز می توانید فراخور نیاز هایتان هر کدام را که تمایل دارید انتخاب کنید.

  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات در استوری
  • تبلیغات در اکسپلور
  • تبلیغات در ریلز

و …

دامنه گسترده تبلیغات این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که با توجه به اهداف مختلف تجاری تان دست به انتخاب بزنید. در ادامه برخی از این تبلیغات را توضیح بیشتری می دهیم.

  • تبلیغات تصویری

صاحبان مشاغل گوناگون می توانند از تصاویر تکی برای تبلیغ برند، محصولات یا خدمات خود بهره ببرند. تبلیغات تصویری در اینستاگرام برای کمپین هایی مناسب است که محصولشان در محتوا های بصری جذاب گنجانده می شود و از این راه می توانند توجه و علاقه مخاطب را جلب کنند. شما می توانید با عکاسی، طراحی یا تصویر سازی با کیفیت بالا این تصاویر را ایجاد کنید. ممکن است تصور کنید که با افزودن متن های بلند بالا به این تصاویر، جذابیتشان را افزایش می دهید؛ در حالی که اینستاگرام پیشنهاد می دهد برای گرفتن بهترین نتیجه متن های افزوده را تا حد امکان کوتاه کنید.

تبلیغات تصویری

  • تبلیغات ویدیویی

یکی از پر بازده ترین راه تبلیغ تهیه ویدیو های مختلف از محصول یا برند است. شما می توانید ویدیویی تولید کنید و در آن نحوه کار با محصولتان را آموزش دهید، ویژگی هایش را برجسته سازید و یا با بیانی ساده برند و کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید. تبلیغات ویدیویی در فید می توانند تا 60 دقیقه نیز به طول بیانجامند؛ اما اینستاگرام پیشنهاد می دهد که این ویدیو ها را کوتاه کنید. ویدیو های کوتاه حوصله سر بر نیستند و تاثیر بیشتری بر مخاطبان می گذارند.

  • تبلیغات در استوری

تبلیغات در استوری تبلیغات تمام صفحه ای هستند که به صورت عکس یا فیلم در میان استوری های نشان داده می شوند. بر اساس اطلاعات به دست آمده روزانه 500 میلیون کاربر در اینستاگرام استوری ها را تماشا می کنند. استوری های اینستاگرام تعامل میان تبلیغ کنندگان و مشتریان بالقوه را بهتر پیش می برند؛ زیرا این تبلیغات تمام صفحه نمایش موبایل آن ها را پوشش می دهند و از این نظر بسیار فراگیر تر از تبلیغات درون فید به شمار می آیند.

یکی دیگر از برتری های استوری این است که مانند دیگر استوری های عادی به نظر می رسد و احساس تبلیغات را به مخاطب القا نمی کند. شما می توانید هنگام طراحی استوری های تبلیغاتی خود از تمام امکاناتی که اینستاگرام در این بخش ارائه می دهد مانند فیلتر، متن، گیف و استیکر های تعاملی بهره ببرید.

تبلیغات در استوری

  • تبلیغات در اکسپلور

 این نوع از تبلیغات در اینستاگرام هم به صورت عکس و هم به صورت ویدیو نمایش داده می شود. همان گونه که می دانید اکسپلور ناحیه ای از پلتفرم است که در آن محتوا ها و اکانت های جدیدی هستند و بر اساس عادات و علاقه مندی های مخاطب نشان داده می شوند. تبلیغات در اکسپلور در کانال خاصی قابل مشاهده نیست و تنها زمانی ظاهر می شود که مخاطب بر روی آن کلیک کند. این صفحه ها مدام در حال تغییر اند و صاحبان کسب و کار می توانند پست های تبلیغاتی خود را در خلال آن ها بگنجانند.

جمع بندی

در میان شبکه های اجتماعی تبلیغات در اینستاگرام امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و صاحبان مشاغل بسیاری برای گرفتن نتیجه بهتر به آن روی آورده اند. دلیل این اقبال عمومی آن است که روزانه حدود 2 میلیارد کاربر فعال در این پلتفرم به تماشای پست ها و استوری های مختلف می نشینند. در این مقاله پس از ذکر توضیحاتی درمورد تبلیغات در اینستاگرام ، به بررسی انواع آن پرداختیم.

نظرات کاربران