تبلیغات محتوایی

مزایا و معایب تبلیغات محتوایی

بازاریابی اینترنتی یکی از صنایعی است که روند رشد خیلی سریعی دارد. ابزار ها، برنامه و فناوری هایی که تا چند سال گذشته هم ضروری تلقی می شدند، در حال حاضر دیگر کارایی خود را از دست داده اند و بازاریابان روز به روز دنبال روش های جدیدی برای جذب مخاطبان هستند. یکی از مواردی که برای متخصصان این حوزه دردسر ایجاد کرده است و در عین حال راه های تازه و کارآمدی را پیش رویشان می گذارد، اصطلاحات دشوار و گاه پیچیده ای است که هر روز به تعدادشان افزوده می شود. یکی از این اصطلاحات گیج کننده اما مفید، تبلیغات محتوایی است. ممکن است این اصطلاح به گوش شما نیز خورده باشد. در این نوشته مطالبی را در این خصوص گردآوری کرده ایم و امیدواریم در حوزه تبلیغات آنلاین به شما کمک کنند.

تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی

توضیح دقیق و کامل این نوعه تبلیغات اندکی سخت است. بسیاری از افراد تبلیغات محتوایی را با بازاریابی محتوا اشتباه می گیرند و در نتیجه تصور می کنند که مفهوم آن را دریافته اند. این دو مفهوم یکسان نیستند. مفهوم تبلیغات محتوایی مفهوم نسبتا جدیدی است؛ با این حال آن را این گونه تعریف می کنیم: تبلیغات محتوا به فرایند تولید محتوا با هدف تبلیغ از طریق کانال های توزیع پولی است. این کانال ها شامل کمپین های PPC، اجتماعی پولی، مکان های حمایت شده و هر نوع فرصت تبلیغاتی پولی دیگر می شوند.

شما می توانید تولید هر قالب محتوایی را بخشی از یک کمپین تبلیغاتی محتوا در نظر بگیرید. برای مثال زمانی که یک وایت پیپر را با تمرکز بر مشکل رایج گروهی از مشتریان بالقوه در صنعت خود ایجاد و آن را به وسیله تبلیغات اجتماعی پولی تبلیغ کنید، وارد حوزه تبلیغات محتوایی شده اید. به طور کلی محتوای تولید شده شما زمانی از این نوع تبلیغات محسوب می شود که از راه توزیع پولی تبلیغ شده باشد.

تبلیغات محتوایی چه مزایایی دارد؟

مزایای تبلیغات محتوایی

مهم ترین مزیتی که تبلیغات محتوایی نسبت به سایر روش های بازاریابی سنتی دارد این است که خوشبختانه به هیچ عنوان به جست و جو وابسته نیست. شما زمانی که برای تبلیغ محتوا هزینه ای را پرداخت می کنید، دیگر نیازی نیست که نگران جذب مخاطبان گسترده تر باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخاطبان خود را بیابید و از هر کانال توزیعی ای که تصور می کنید به بهترین شیوه با نیاز های شما هماهنگی دارد، برای تبلیغ محتوای خود بهره ببرید.

مزیتی که این جنبه از تبلیغات محتوایی دارد این است که شما می توانیدمشکلاتی را که احتمالا مشتریانتان به آن ها دچار می شوند، پیدا کنید و محتوای خود را طوری تنظیم کنید که آن ها را در حل این مشکلات یاری دهد. به این صورت نام کسب و کار شما به خوبی در ذهن آن ها ماندگار می شود. اگر می خواهید تبلیغات خود را در سطح وسیعی گسترده کنید، می توانید از کمپین های PPC بهره ببرید. اما اگر بودجه کافی در اختیار ندارید یا به هر دلیل دیگری تبلیغاتتان در حوزه های کوچک تر هم جواب می دهد، سراغ کمپین های اجتماعی پولی کوچک تر بروید.

تبلیغات محتوایی چه معایبی دارد؟

معایب تبلیغات محتوایی

هر روش بازاریابی معایب خاص خود را دارد و تبلیغات محتوایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این نوع تبلیغ شما در وهله اول با چالش عظیم تولید محتوا باکیفیت مواجه می شوید. بیشتر افراد به حوزه تخصصی کسب و کار خود به قدر کافی مسلط هستند؛ با این حال انجام پی در پی این کار زمان زیادی را از شما می گیرد. در صورتی که بخواهید برای کاهش حجم آن متخصصان محتوا استخدام کنید نیز باید هزینه های زیادی بپردازید. این موضوع می تواند برای افرادی که به تازگی قصد دارند وارد حیطه تبلیغات آنلاین شوند، از نظر مالی دردسر هایی را ایجاد کند.

پروژه های تبلیغاتی محتوا ذاتا انعطاف پذیر هستند و شما می توانید از انواع گوناگون آن ها با توجه به پولی که در اختیار دارید، استفاده کنید. برخی از تبلیغات اجتماعی پولی مانند تبلیغات فیسبوک برای کسانی که بودجه کمتری دارند بازگشت سرمایه فوق العاده ای را در پی دارد. اما همچنان ممکن است با توجه به اهداف تجاری ای که دارید، هزینه ای که می کنید و غیبت مشتریان که گاه طولانی می شود، به نتایج مورد انتظار خود دست نیابید. از سوی دیگر در قدم های اول ممکن است موضوعات بسیار خاصی که برای مخاطبان هدف خود در نظر می گیرد، آن طور که باید و مورد انتظار شماست بازده نداشته باشند.

جمع بندی

یکی از روش های تبلیغات بازاریابی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، تبلیغات محتوایی است. شما می توانید با هر بودجه ای که دارید از انواع گوناگون این تبلیغات برای گسترش مخاطبانتان بهره ببرید. البته تبلیغات محتوا نیز مانند هر روش بازاریابی دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مقاله کوشیدیم درمورد آن ها توضیحاتی بدهیم.

نظرات کاربران