تبلیغات موفق

چگونگی به موفقیت رسیدن تبلیغات موفق

سرمایه گذاری های عظیم کسب و کار ها بر کمپین های تبلیغاتی بسیار بدیهی و عاقلانه است؛ زیرا برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش فروش روشی مطمئن به شمار می آید. البته این روش ها ایراداتی نیز دارند. تصور کنید مصرف کنندگان با شمار زیادی از آگهی های تبلیغاتی مواجه می شوند و می توانند آنچه را که حقیقتا با نیاز های شان سازگار است، انتخاب کنند. همین موضوع رقابت کسب و کار ها را دشوار تر و پیچیده تر می کند. علاوه بر این مصرف کنندگان نیز درمورد نوع انتخاب خود آگاه تر می شوند. در این زمان است که اهمیت سرمایه گذاری در کمپین تبلیغات موفق مشخص می شود. در ادامه ویژگی های این کمپین ها را با جزئیات مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلیغات موفق چگونه موفق شده اند؟

تبلیغات موفق
  • جلب توجه می کنند.

برند ها از تبلیغات برای رساندن پیام خود و آگاه کردن مخاطب بهره می برند. البته تنها هدف از تبلیغات تنها پیامرسانی نیست، بلکه درگیر کردن مخاطب است. کمپین تبلیغات موفق ، کمپینی است که بتواند به خوبی توجه مخاطب را جلب کند و بر احساسات او تاثیر بگذارد. برانگیختن هر احساسی اعم از شادی و غم در موثر بودن کمپین بسیار اثرگذار است. روش هایی از قبیل استراتژی های تولید محتوای تصویری و ویدئویی و نمایش دادن جزئیات محصول توجه مخاطب را به خوبی جلب می کند. با این حال آنچه در تمام کمپین های موفق مشترک است، استفاده از تصاویر و متن به شکلی جذاب است.

  • خلاقانه اند.

اگر تمایل دارید کمپین های تبلیغاتی تان در طولانی مدت اثرگذار باشند و از سایر کمپین ها متمایز شوند، باید خلاقانه عمل کنید. خلاقیت بالا تبلیغات موفق را از تبلیغات عادی جدا می سازد. اینکه انتظار داشته باشیم کمپین های قدیمی عملکرد موفقی را که در گذشته داشتند در حال حاضر نیز داشته باشند، انتظاری غیر منطقی است. بنابراین باید خلاقانه عمل کنید و پا از چارچوب فراتر بگذارید. در ارتباط با مخاطبان هدف و تاثیر بر احساسات آنان که در بخش پیشین به آن اشاره کردیم، خلاقیت حرف اول را می زند و باعث جذب مخاطب می شود.

عواطف مخاطبان
  • متقاعد کننده اند.

درگیر کردن عواطف مخاطبان برای تبدیل آن ها به مشتریان دائمی لازمه تبلیغات موفق است؛ اما کافی نیست. آنچه اهمیت دارد این است که با ایجاد احساسات خاصی، مردم را متقاعد کنند محصول یا خدمتی را بخرند. سوالی که مطرح می شود این است که چرا متقاعد کردن آنقدر اهمیت دارد؟ دلیل آن این است که برای فروش، احساساتی که مردم نسبت به محصول یا خدمات دارند اهمیت زیادی دارد. در صورتی که مردم نسبت به محصول یا خدمتی احساس خاصی دارند، احتمال اینکه برای به دست آوردن آن پول خرج کنند، بیشتر است. از این رو برای اینکه تبلیغات موفق و متقاعد کننده داشته باشید، روان شناسی مخاطب هدف را به خوبی درک کنید. این درک درست احتمال موفقیت کمپین را بالا تر می برد.

  • بر احساسات مخاطب تکیه می کنند.

انواع روش های تبلیغاتی مانند کمپین ها سعی می کنند بر جنبه منطقی بازاریابی تاکید کنند؛ در حالی که این دیدگاه همیشه عملی نمی شود و تاثیری بر موفق شدن برند نمی گذارد. همان گونه که تا کنون تاکید کردیم، تبلیغ کنندگان باید اول و بیشتر از هر کاری احساسات مخاطب را درگیر تبلیغات موفق خود کنند. این افراد باید احساسات مخاطب را هنگامی که تبلیغ را می بینند، در نظر آورند و در طراحی کمپین تبلیغاتی خود از آن ها بهره جویند. راهی که برای درک حال مخاطب به نظر می رسد، تحقیقات در بازار است. پس از تحقیقات لازم و درک صحیح احوال مخاطب است که کمپین موفق خواهد بود.

احوال مخاطب
  • آسان به خاطر سپرده می شوند.

در صورتی که درک تبلیغی برای مخاطب سخت و زمان بر باشد، در ذهن او نمی ماند و عملا هزینه ای که برای آن کرده اید، هدر می رود. در این صورت است که پول زیاد در ازای بازدهی خیلی کم از بین رفته است. در ادامه راه های ساده نگه داشتن کمپین های تبلیغاتی را ذکر می کنیم. در ایجاد آن از رنگ هایی بهره ببرید که تبلیغات را برجسته می کند. خصوصا زمانی که مخاطبان هدف شما کودکان و نوجوانان هستند. همچنین جذابیت عاطفی باعث می شود تبلیغ در ذهن مخاطبان ماندگار شود. هرچند هدف اصلی تبلیغات موفق ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش است، باید به آسانی قابل درک باشد و مخاطبان آن ها را به خوبی به خاطر بسپارند.

جمع بندی

همان گونه که می دانید اهمیت استفاده از کمپین تبلیغاتی در حال حاضر میان کسب و کار های گوناگون، امری ثابت شده است. آنچه مهم است، موفقیت این کمپین ها است. ایجاد یک کمپین تبلیغات موفق مستلزم رعایت شرایطی است که در این مقاله سعی کردیم به آن ها اشاره کنیم و درمورد هر یک توضیحاتی ارائه دهیم. کمپین های تبلیغاتی موثر و مفید جذاب هستند، احساسات مخاطب را درگیر می کنند، خلاقانه و متقاعد کننده اند و به آسانی در ذهن ماندگار می شوند.

نظرات کاربران