تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی که در اکثر اوقات با نام گوگل PPC نیز شناخته می شود، یک نوع تبلیغ است که در آن می توانید محتوای خود را به مخاطبان زیادی که در جست و جوی خدمات، محصول و یا اطلاعات هستند برسانید.

استفاده از روش تبلیغات کلیکی بسیار رایج است و میلیون ها وب سایت در سرتاسر جهان برای تبلیغ سایت خود از آن استفاده می کنند؛ زیرا این روش، یک راه قدرتمند و بسیار مقرون به صرفه است که باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود. با این کار ترافیک زیادی به سمت سایت شما هدایت خواهد شد و به همین خاطر شانس بیشتری برای فروش محصولات و یا خدمات خود پیدا خواهید کرد.

اما سوال بسیاری از افراد این است که فرآیند کار تبلیغات کلیکی چگونه است و چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شود. ما در این مقاله به این سوال پاسخ و درمورد آن توضیح داده ایم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

چرا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟

چرا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که چرا باید برای تبلیغات هزینه ای کنیم در حالی که می توانیم به راحتی، افراد را به سایت خود هدایت کنیم و ترافیک جذب کنیم؟

در واقع این طرز تفکر اشتباه است؛ زیرا جذب ترافیک به سایت خودتان آنقدر ها که فکر می کنید ساده نیست؛ زیرا الگوریتم گوگل به نحوه ای طراحی شده است که فقط به سایت های باکیفیت با رتبه بندی ارگانیگ توجه می کند و آن ها را در صدر لیست نتایج قرار می دهد. اگر شما در این شرایط قرار نداشته باشید و یا اگر رقیب شما نسبت به شما سئو قوی تری داشته باشد، احتمالا نتایج خوبی نیز دریافت نخواهید کرد. اما یک راه وجود دارد که با استفاده از آن می توانید ترافیک را به سمت سایت خود جذب کنید و آن هم راهی نیست جز استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل.

چرا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟

برای مثال اگر شما در کار خرید و فروش لوازم حیوانات خانگی هستید و از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده می کنید، نسبت به رقیب خود که فقط به سئو متکی است جایگاه بالاتری خواهید داشت؛ زیرا شخصی که به دنبال لوازم حیوانات خانگی است، وقتی در گوگل چیزی را جست و جو می کند، ناخودآگاه جذب تبلیغات کلیکی در سمت راست صفحه خواهد شد؛ زیرا این تبلیغ تصاویر و اطلاعات جذابی دارد که با دیگر لینک های موجود در صفحه متفاوت است.

به همین دلیل استفاده از تبلیغات کلیکی برای کسب و کار ها تجاری بسیار به صرفه و قدرتمند است؛ زیرا مردم وقتی که به دنبال خرید هستند فقط اطلاعاتی درباره آن محصول می خواهند. تمامی اطلاعاتی هم که آن ها نیاز خواهند داشت در گوگل PPC برای آن ها نشان داده خواهد شد. به همین خاطر آن ها پس از کلیک، مستقیما به صفحه خرید هدایت می شوند و احتمال فروش محصول بسیار افزایش خواهد یافت.

استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل یک معامله دو سر برد است؛ زیرا هم امکان فروش محصول شما بسیار بالا خواهد رفت و هم این که آگاهی مردم نسبت به برند شما بیشتر خواهد شد. در ضمن باید گفت که هزینه تبلیغی که شما در برابر سودی که از فروش محصول به دست آورده اید تقریبا ناچیز است.

 

شروع کار و چگونگی استفاده

شروع کار و چگونگی استفاده

بهترین راه استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل، استفاده از AdWords است. این پلتفرم تبلیغاتی یکی از اصلی ترین منابع درآمد گوگل است و در سرتاسر جهان نیز بسیاری از کسب و کار ها از آن برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند. به طور معمول تبلیغ کنندگان از Adwords برای پیشنهاد کلمات کلیدی ای که می خواهند تبلیغات را فعال کنند، استفاده می کنند. گوگل نیز برای نشان دادن این تبلیغات معیار های مختلفی را در نظر می گیرد و از آن ها استفاده می کند. دو تا از این معیار ها که نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارند شامل میزان مرتبط بودن تبلیغ به کلمه کلیدی و قیمت پیشنهادی تبلیغ کننده است. گوگل پس از مشخص شدن این معیار ها، تبلیغات کلیکی را برای سایت مورد نظر فعال می کند و یک موقعیت مناسب را برای تبلیغ انتخاب می کند. پرداخت ها نیز به نسبت کلیک های است که بر روی لینک زده می شود. این سیستم به نوعی شبیه سیستم حراجی کار می کند.

اما سوال این است که شما چگونه می توانید وارد این سیستم شوید و از آن استفاده کنید. شما باید در ابتدا برای استفاده از این روش، کلمات کلیدی ای که با کسب و کار شما مرتبط هستند را پیدا کنید. این امر نیز تنها با انجام تحقیق دقیق و فراوان بر روی کلمات کلیدی PPC یا استفاده از ابزار های کلیدواژه برای کشف عباراتی که مردم هنگام جست و جوی محصولات از آن ها استفاده می کنند به دست می آید.

تبلیغات کلیکی

مرحله بعدی برای وارد شدن به سیستم تبلیغات کلیکی، این است که کلمات کلیدی خود را در گروه های تبلیغاتی و کمپین ها سازماندهی کنید تا تبلیغات مربوط به آن را بنویسند تا شما بتوانید کاربران را از این طریق به کلیک بر روی لینک خود ترغیب کنید و احتمال فروش خود را بالا ببرید. البته این را هم در نظر داشته باشید که تبلیغی بهتر عمل خواهد کرد که بهتر سازماندهی شده باشد.

یک نکته مهم دیگر که در تبلیغات کلیکی گوگل وجود دارد این است که هر چه نرخ کلیک شما بالا برود، به این معنی است که کیفیت تبلیغ شما بالاتر است. به همین خاطر گوگل نیز آن را به عنوان یک تبلیغ خوب در نظر می گیرد و کیفیت تبلیغ شما را افزایش می دهد و کاری می کند که در ازای هر کلیک هزینه کمتری پرداخت کنید. به همین خاطر بسیار مهم است که برای تبلیغ خود وقت و دقت فراوان بگذارید تا بتوانید یک تبلیغ با کیفیت ایجاد کنید.

برای مثال یک تبلیغ خوب تبلیغی است که بتواند بهتر و سریع تر به سوالات مخاطب پاسخ دهد. یک تبلیغ خوب تمامی مزایا و ویژگی های منفی محصولات خود را معرفی می کند و هیچ چیزی را از مخاطب خود پنهان نمی کند.

جمع بندی

در این مقاله به طور کلی در مورد تبلیغات کلیکی گوگل یا همان PPC توضیح دادیم و در مورد آن صحبت کردیم. متوجه شدیم که یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت استفاده از همین روش است که می تواند به طور چشمگیری باعث رشد کسب و کار شود. این روش نسبت به دیگر روش های تبلیغات بسیار به صرفه تر است و استفاده از آن به شدت پیشنهاد می شود.

نظرات کاربران