تنظیمات افزونه یواست

تنظیمات افزونه یواست

هر زمان که به سئو وردپرس و افزونه هایی که می توانند به شما در بهبود سئو و رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل کمک کنند فکر کنید، بدون شک افزونه یواست سئو یکی از اولین افزونه هایی است که به ذهن شما خطور می کند. البته در سال های اخیر، افزونه یواست سئو به دلیل تغییرات اندکی که در بخش های مختلف خود ایجاد کرده است، کمی در رقابت با دیگر افزونه هایی که برای سئو وردپرس کاربرد دارند، عقب افتاده است و آن تسلط همیشگی بر بازار افزونه های وردپرس را از دست داده است. اما با این وجود، باز هم یکی از محبوب ترین افزونه های موجود در وردپرس برای سئو وب سایت است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با تنظیمات افزونه یواست سئو آشنا کنیم.

بهینه سازی و سئو وب سایت ها همیشه در حال پیشرفت و به روز رسانی است و در همین راستا هم افزونه یواست سئو تلاش می کند. اگر برای سئوی وب سایت خود اهمیت بالایی قائل هستید و می خواهید وب سایت شما رتبه قابل قبولی را در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل یا SERP به دست آورد، بهتر است که از افزونه یواست سئو استفاده کنید. حتی اگر دانش پایینی در زمینه سئو و نحوه بهبود رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل دارید، باز هم لازم نیست نگران باشید، زیرا رابط کاربری افزونه یواست سئو بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی با تنظیمات افزونه یواست سئو آشنا شوید.

در ادامه مقاله، علاوه به بررسی تنظیمات افزونه یواست سئو، به مزایا و معایب و ویژگی های افزونه یواست سئو و این که چرا لازم است که برای بهبود سئو وب سایت خود از این افزونه استفاده کنید، می پردازیم.

 

چرا باید از افزونه یواست سئو استفاده کنیم؟

تنظیمات افزونه یواست

خیلی از افرادی که وب سایتی را ایجاد می کنند، فکر می کنند که زمان گذاشتن بر روی بهینه سازی و سئو سایت اتلاف وقت است و درک ناقصی از اهمیت سئو سایت دارند. هر کسی که از دانشی متوسط در این حوزه برخوردار باشد از این موضوع آگاه است که سئو مسئله ای نیست که بشود به سادگی از آن عبور کرد. مخصوصا وقتی که افزایش ترافیک و بازدید وب سایت برای شما مسئله مهمی است، باید برای سئو وب سایت خود اهمیت قائل شوید. اکثر وب سایت ها حداقل به نوعی از ترافیک برای ادامه فعالیت نیاز دارند. و برخی از شرکت ها تقریباً به طور کامل به موتورهای جستجو برای تقویت تجارت خود متکی هستند.

تیم افزونه یواست سئو دیدگاهی جامع از سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو دارند و این بدان معنی است که آن ها اعتقاد دارند که سئو باید در تمام جنبه های بازاریابی آنلاین شما نفوذ کند و شما در تمامی بخش هایی که به بازاریابی کسب و کار خود اختصاص داده اید،‌ به مفهوم سئو دقت کنید و استراتژی های خود را با پیروی از سئو پیاده کنید. به همین دلیل افزونه یواست سئو بسیار گسترده است و تنظیمات افزونه یواست گزینه های سفارشی سازی زیادی را به شما ارائه می دهد.

اگر در حال حاضر هر گونه کمپین سئوی خارج از سایت را اجرا می کنید و می خواهید بیشترین بهره را از تلاش های خود به دست آورید، باید سایت خود را به صورت کامل بهینه کنید. افزونه یواست سئو یک افزونه عالی است که به شما کمک می کند در کمترین زمان ممکن و با کمترین دانش فنی، وب سایت خود را از نظر سئو بهینه کنید.

 

ویژگی های افزونه یواست سئو

ویژگی های افزونه یواست سئو

قبل از آن که تنظیمات افزونه یواست سئو را بررسی کنیم، بهتر است شما را با برخی از ویژگی های افزونه یواست سئو آشنا کنیم. در زیر لیستی از این ویژگی ها برای شما تهیه کرده ایم:

  • توانایی ایجاد نقشه سایت با فرمت XML
  • می توانید فایل های .htaccess و txt خود را ویرایش کنید
  • کنترل پیوند دائمی وب سایت
  • می توانید تنظیمات و داده ها را از سایر افزونه های سئو وارد کنید
  • می توانید عنوان و توضیحات متا خود را بر اساس پست و صفحه تغییر دهید
  • امکان ایندکس یا ایندکس نکردن بخش های خاصی از وب سایت شما را به شما می دهد
  • پیوند با Google Webmaster Tools
  • بهینه سازی کلمات کلیدی

تنظیمات افزونه یواست سئو

تنظیمات افزونه یواست سئو

خیلی از افراد که چندان تجربه بالایی در زمینه کار با وردپرس ندارند، زمانی که با تنظیمات افزونه یواست سئو رو به رو می شوند، فکر می کنند که افزونه یواست سئو افزونه ای پیچیده است و کار با آن دشوار است. اما زمانی که به تنظیمات افزونه یواست سئو دقت می کنند، متوجه می شوند که تنظیمات آن به هیچ وجه پیچیده نیست و کار با این افزونه بسیار آسان است. در ادامه قصد داریم شما را با تنظیمات افزونه یواست آشنا کنیم.

برای رسیدن به تنظیمات کلی افزونه یواست، وارد بخش Yoast شوید و سپس روی گزینه SEO کلیک کنید و سپس گزینه Dashbord را انتخاب کنید. در ادامه سربرگ General را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات کلی افزونه شوید. در این بخش می توانید گشتی در افزونه بزنید، تغییرات عمده را که در افزونه ایجاد شده است را ببینید و تنظیماتی را که می خواهید را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردانید.

در سربرگ Your Info، می توانید نام وب سایت خود را تنظیم کنید و حتی یک نام جایگزین برای سایت خود تعیین کنید. همچنین می‌توانید یک شرکت یا شخصی را اضافه کنید که به بهبود حضور شما در موتور جستجو برای Google Knowledge Graph کمک می‌کند.

در سربرگ Google Webmaster Tools می توانید حساب های خود در ابزارهای دیگر سئو مثل Google Search Console را در این جا پیوند دهید.

نظرات کاربران