تنظیمات گوگل ادز

راهنمای تنظیمات گوگل ادز به همراه نکاتی که باید به آن ها توجه کنید

هدف صاحبان کسب و کار های مختلف این است که مشتریان محصولات آن ها را بخرند یا از خدمات آن ها استفاده کنند تا سود بیشتری نصیب آن ها شود. یکی از بهترین راه هایی که به ذهن این افراد می رسد، انجام تبلیغات است تا با استفاده از آن مشتریان بالقوه را به خرید از خود تشویق کنند. گوگل ادز یکی از موثر ترین راه هایی است که می توان با آن مشتری جذب کرد. این مقاله راهنمای تنظیمات گوگل ادز است و در آن توضیح می دهیم که چگونه می توانید با استفاده از این تنظیمات، به اهداف کسب و کار خود برسید.

تنظیمات کمپین گوگل ادز

تنظیمات گوگل ادز
  1. نام کمپین: وقتی کمپین گوگل ادز را ایجاد می کنید، باید نام کمپین را وارد کنید. نام کمپین می تواند هر چیزی باشد؛ اما بهتر است که بعضی مولفه ها را در هنگام نام گذاری رعایت کنید. برای مثال آوردن نام محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید، بازار هدف، مکان تبلیغ و دیگر موارد می توانند در نام گذاری کمپین موثر باشند. نام کمپین قابل تغییر است؛ اما آی دی کمپین باید همیشه ثابت باشد.
  2. بودجه کمپین: بودجه ای که وارد می کنید، بودجه روزانه در تنظیمات گوگل ادز است. برای محاسبه بودجه ماهانه، گوگل بودجه روزانه را در 30.5 ضرب می کند و به همین دلیل ممکن است در ماه هایی هزینه شما بیشتر شود.
  3. وضعیت کمپین: کمپین می تواند فعال، متوقف یا پاک شده باشد.
  4. نوع کمپین: نوع کمپین را در مقاله کمپین گوگل ادز توضیح داده ایم. شما باید نوع کمپین را مطابق با کسب و کار خود انتخاب کنید.
  5. هدف کمپین: هدف اولیه کمپین از نظر شما چیست؟هدف بیشتر کمپین های گوگل ادز افزایش فروش یا سرنخ است. همچنین اگر درمورد هدف خود تردید دارید، می توانید گزینه «بدون هدف» را انتخاب کنید.
  6. شبکه یا نتورک: شما می توانید کمپین را در یک شبکه مانند گوگل اجرا کنید یا دیگر موتور های جستجو را نیز وارد کمپین کنید.
  7. نحوه نمایش تبلیغات: شما می توانید در تنظیمات گوگل ادز، گزینه استاندارد یا سریع را انتخاب کنید. در حالت استاندارد، بودجه شما در طول روز خرج می شود و در حالت سریع، بودجه در ابتدای روز خرج می شود.
  8. مکان نمایش تبلیغات: مکان نمایش جایی است که تبلیغات شما در آن نشان داده می شود.

نکاتی که در تنظیم گوگل ادز باید رعایت کنید

نکاتی که در تنظیم گوگل ادز باید رعایت کنید
  1. موتور های جستجوی دیگر را جدی بگیرید

شاید از نظر شما بیشتر مردم از گوگل استفاده می کنند و دیگر لازم نیست که گزینهother search partners را در تنظیمات گوگل ادز انتخاب کنید. اما متخصصان سئو عقیده دارند که اگر بودجه کافی دارید، این گزینه را نیز انتخاب کنید. در بسیاری از سیستم ها، مرورگر اصلی مرورگر مایکروسافت است که از موتور جستجوی Bing استفاده می کند. بسیاری از مردم بدون آن که بدانند از این مرورگر استفاده می کنند که تفاوت چندانی با گوگل ندارد. اگر تبلیغات شما محلی است، یک ماه به طور آزمایشی از این قابلیت استفاده کنید. اگر احساس کردید که نرخ تبدیل پایین است، فقط گوگل را انتخاب کنید.

  1. زبان مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید

تبلیغات محلی میزان تاثیر تبلیغات شما را بالا می برد و مخاطبان بیشتر به شما اعتماد می کنند. پس حتما زبان مادری مخاطبان خود را در تبلیغات گوگل ادز در نظر بگیرید. حواستان باشد زبان آن چیزی نیست که کاربر از آن در جستجوی خود استفاده می کند. زبان آن چیزی است که کاربر آن را در اکانت گوگل خود، زبان اصلی قرار داده است. اگر مخاطبان هدف شما فارسی زبان هستند، بهتر است زبان های فارسی و انگلیسی را انتخاب کنید.

  1. با استراتژی مزایده و پیشنهاد قیمت در گوگل ادز آشنا شوید

احتمالا می دانید که گوگل ادوردز رایگان نیست و باید با دیگر تبلیغ کنندگان رقابت کنید تا در نتایج موتور جستجو قرار بگیرید. بنابراین لازم است با استراتژی مزایده یا  bidding strategies آشنا شوید. اگر قصد دارید به صورت دستی این کار را انجام دهید، توصیه می کنیم این کار را نکنید؛ زیرا شما هیچ تجربه ای ندارید که برای یک کلمه کلیدی مشخص باید چقدر پیشنهاد دهید.

گوگل به شما اجازه می دهد که فرایند مزایده را به صورت اتوماتیک انجام دهید و الگوریتم ها به جای شما فرایند را به پیش می برند. البته تمام تنظیمات گوگل ادز اتوماتیک نیست و شما باید بعضی گزینه ها مانند هدف کمپین، مکان نمایش تبلیغ، حداکثر نرخ تبدیل موردنظر، حداکثر نرخ کلیک و … را مشخص کنید تا گوگل براساس آن ها کمپین را اجرا کند.

با استراتژی مزایده و پیشنهاد قیمت در گوگل ادز آشنا شوید
  1. زمان نمایش تبلیغ را مشخص کنید

یکی دیگر از ابزار های مهم در تنظیمات گوگل ادوردز، زمان نمایش تبلیغات است. برای مثال فرض کنید که شرکت شما از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال است و فقط در همان زمان به تلفن مشتریان پاسخ داده می شود. به همین دلیل لازم است که در زمان موردنظر تبلیغ شما نمایش داده شود تا بهترین نتیجه را بگیرید و پول شما به هدر نرود.

جمع بندی

گوگل ادز یکی از ابزار های قدرتمندی است که شرکت های زیادی از آن استفاده می کنند. مدیریت گوگل ادز یکی از چیز هایی است که باید به آن به طور ویژه توجه کنید تا تبلیغات شما نتیجه مطلوب داشته باشد. کار با گوگل ادز ممکن است در نگاه اول آسان به نظر برسد؛ اما تنظیمات آن برای تبلیغات موثر ممکن است پیچیده باشد. ما در این مقاله تنظیمات گوگل ادز و کمپین آن را بررسی کردیم. البته باید اشاره کنیم که تنظیمات گوگل ادز برای کاربران نیز میسر است. کاربران می توانند تبلیغات نمایش داده شده را شخصی سازی کنند یا از گوگل بخواهند که تبلیغات را برای آن های نمایش ندهد.

نظرات کاربران