تولید محتوای دیجیتال

تولید محتوای دیجیتال: ۶ مرحله برای موفق شدن

تولید محتوای دیجیتال بخش مهمی از استراتژی دیجیتال است. هر مطلبی که می نویسید و هر جا که تولید محتوا می کنید – این مطلب شامل مقاله، پست های وبلاگ، کپشن اینستاگرام، توییتر یا هر چیز دیگری باشد- باید با دقت طراحی و نوشته شود تا همه نگاهها و توجه اکثریت را به سمت کسب و کار شما بکشاند، با تولید محتوای دیجیتال خوب دسترسی ارگانیک به سایتتان را چند برابر می کنید و ترافیک و تعامل سایتتان را افزایش می دهید.

۶ مرحله برای تولید محتوای دیجیتال به بهترین حالت

اول از همه باید مخاطب هدفتان را مشخص کنید. بعد از اینکه این کار را کردید و مخاطب هدفتان را مشخص کردید، چندین مرحله وجود دارد که می تواند به بهبود کیفیت و تأثیر روند تولید محتوای دیجیتال کمک کند. اگرچه ممکن است برخی از مراحل برای همه نوع محتوایی مناسب نباشد، اما به طور کلی جوابگوی نیاز تولید محتوای دیجیتال است.

تولید محتوای دیجیتال چیست

۱٫ هدفتان از تولید محتوای دیجیتال را مشخص کنید.

انواع مختلفی از تولید محتوا وجود دارد که هر نوع مختلف تولید محتوا، اهداف مختلفی هم دارند. به عنوان مثال، اگر وقتی درباره مطالعات موردی تولید محتوا می کنید، اینن موضوع تجربه و تخصص سازمان شما در زمینه های خاص را نشان می دهد. از طرف دیگر مقالاتی که خیلی محبوبیت دارند و سرچ زیادی داشته اند می توانند باعث شوند که نام تجاری شما در بین اسم ها دیده شود و هدفش تزریق برند شما در اذهان است. با تعیین هدف در ابتدای فرآیند تولید محتوا، می توانید احتمال دستیابی مطالب خود به نتایج مطلوب را بهبود ببخشید.

۲٫ محتوای مفید و با کیفیت ایجاد کنید.

در تولید محتوای دیجیتالی، قاعده کلی این است که هر مطلبی که شما ایجاد می کنید باید برای مخاطب هدفتان کاملا مفید و مرتبط باشد. هرچه مطالب مفیدتر باشد، مخاطبان راحت تر می توانند مطلب را با شرایط خودشان تطبیق دهند و اشتیاق بیشتری خواهند داشت که این تولید محتوای دیجیتال شما را به اشتراک بگذارند.

۳٫ تبلیغ مطالب در رسانه های اجتماعی.

محتوای مختلفی را در هر یک از شبکه های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا دسترسی به برند شما افزایش پیدا کند. این کار باعث بالا رفتن مقیاس کمپین شما می شود. محتواهایی که در هر سایت به اشتراک می گذارید باید منحصر به فرد باشد تا مخاطب دلیلی داشته باشد شما را در شبکه های مختلف پیگیری کند. پست های وبلاگ و انواع دیگر محتوا که تعداد بازدید، لایک و اشتراک های زیادی داشته باشند، معمولاً باعث بالاتر رفتن رتبه موتورهای جستجوگر می شود.

۴. از عکس و محتوای تصویری و گرافیکی استفاده کنید.

 تولید محتوای متنی و نوشتاری خود را با انواع عکس، اینفوگرافیک و فیلم تکمیل کنید. طبق مطالعه‌ای که توسط MDG Advertising انجام شده است، محتوایی که با تصاویر جذاب همراه شده باشد، به طور متوسط ​​۹۴ درصد بیشتر از کل بازدیدهای موجود، در این بستر دیده می شود. همان آمار تبلیغاتی MDG نشان می دهد که ۶۷ درصد از مصرف کنندگان آنلاین عکس های شفاف و دقیق را از اطلاعات مربوط به محصول یا رتبه بندی مشتری مهم تر می دانند.

۵٫ در مسیر یک برنامه SEO را حرکت کنید.

به جای اینکه کلمات کلیدی مورد نظرتان را حدس بزنید و بعد از تولید محتوای دیجیتال به این امید بنشینید که سایتتان ارتقا پیدا کند، از همان اول با استراتژی سئو پیش بروید. با اجرای یک استراتژی رسمی SEO که از ابزارهای Google مثل گوگل ترند و سایر منابع استفاده می کند، احتمال موفق تر شدن محتوای دیجیتال شما بالاتر می رود. یک برنامه SEO قوی به شما کمک می کند تا بیشترین جستجوی درست و حسابی را برای موقعیت مکانی و صنعت خود کشف کنید.

 

۶٫ پیگیری و تجزیه و تحلیل تولید محتوای دیجیتال.

در حالت ایده آل، باید برنامه تحلیلی قوی و منسجمی داشته باشید. باید تحلیلی برای ارزیابی رفتارهای آنلاین افرادی که در حال مشاهده بخش های خاصی از محتوای دیجیتال شما هستند، داشته باشید و این تحلیل خیلی فراتر از مثلا تعداد بازدیدهای صفحه است. علاوه بر این، باید از چگونگی رتبه بندی در موتورهای جستجوگر برتر آگاه باشید و یکریز در جهت بهبود این رتبه بندی تلاش کنید. از مهمترین هدفهای تولید محتوای دیجیتال همین بالا رفتن رتبه شما در موتور جستجوگر مهمی مثل گوگل است.

 

اگر برای رشد کسب و کار خودتان به تولید محتوا احتیاج دارید و دوست دارید که تولید محتوای دیجیتال شما بهترین سودآوری و نتیجه را برای سایتتان در بر داشته باشد، با تیم حرفه ای بیزون تماس بگیرید. تیم ما به شما کمک می کند که برای تولید محتوای دیجیتال و بالا بردن سایتتان راهکاری مطمئن در پیش رو داشته باشید. برای شروع با ما در تماس باشید.

 

نظرات کاربران