تولید محتوای یوتیوب

6 تاکتیک برای تولید محتوای یوتیوب

تولید محتوای ویدیویی در سالهای اخیر موفقیت زیادی به دست آورده است و بیشتر از هر زمان دیگر، مصرف کنندگان می خواهند از طریق محتوای ویدئویی به سوالات مورد نظرشان جواب داده شود. در این راه تولید محتوای یوتیوب از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

یوتیوب یک پلتفرم جهانی برای انتشار محتوای ویدیویی است که روزانه ویدیوهای زیاید از سراسر دنیا در آن آپلود می شود. با این حال ، حتی با وجود تمام مزایای عالی بازاریابی ویدئویی ، فقط 9٪ از کسب و کارهای کوچک در یوتیوب هستند. یوتیوب دومین موتور جست و جوی بزرگ بعد از گوگل است و 1.3 میلیارد نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. با اینکه در ایران آپارات جایگزین فارسی این پلتفرم شده است، اما همچنان یوتیوب یکه تاز این عرصه است. یکی از دلایلی که هنوز تولید محتوای یوتیوب در دستور کار خیلی از کسب و کارها قرار نگرفته است، این است که آنها به راحتی درک کافی از نحوه تولید محتوای ویدیویی ندارند.

در این مطلب از بیزون ، ما 6 تاکتیک را برای داشتن یک استراتژی تولید محتوای یوتیوب ترسیم می کنیم:

تولید محتوای یوتیوب

6 تاکتیک برای تولید محتوای یوتیوب

  1. تحقیقات کاملی انجام دهید

نه تنها برای تولید محتوای یوتیوب، بلکه برای هر تولید محتوای دیگری اولین قدم این است که تحقیق کنید. درست مثل تولید محتوای متنی که تا قبل از درک نیاز مخاطب، نباید دست به نوشتن بزنید، برای تولید محتوای ویدیویی هم این روند را در نظر بگیرید.

بهترین کار هنگام تدوین استراتژی تولید محتوای یوتیوب این است که ببینید رقبای شما چه می کنند. آنها چه نوع محتوای ویدیویی تولید می کنند؟ محتوای ویدئویی آنها چقدر موفق است؟ آیا در محتوایی که تولید می کنند خلائی وجود دارد؟ قبل از شروع به ساختن محتوای خود ، به مواردی که در حال حاضر وجود دارد نگاهی بیاندازید و ببینید که اگر موفق هستند چرا و چطور و اگر موفق نیستند چه مشکلاتی دارند.

 

  1. محتوای مفید و خلاق ایجاد کنید

هنگام تولید محتوای یوتیوب، باید در نظر داشته باشید که چرا مردم بیش از هر نوع محتوای دیگری با محتوای ویدیویی تعامل دارند. به این دلیل که آنها ویدیو را شخصی تر و جذاب تر از وبلاگ ، کاغذی و کتابهای الکترونیکی می دانند و به دنبال ارزش سرگرمی در تولید محتوای ویدیویی هستند که با استفاده از قالب های معمولی جفت شده باشد.

بنابراین این موضوع برای تولید محتوای یوتیوب به چه معناست؟ نکته شماره یک که باید به خاطر بسپارید این است که شما باید مطالب خود را جذاب نگه دارید.

موضوعات ویدیویی تنوع بی پایانی دارند. شما می توانید محتوایی در مورد نحوه استفاده از یک محصول ، رضایت افرادی که از آن استفاده کرده اند ، فیلم های فرهنگ اداری ، فیلم های نمایشی ایجاد کنید و در تمام این موارد باید سعی کنید تولید محتوای ویدیویی شما جذاب باشد.

 

  1. تعامل داشته باشید

یوتیوب یك نوع منحصر به فرد از اینفلوئنسر دارد که همین چند سال پیش به شهرت رسیده اند. یوتیوب در سالهای اخیر به ازای تماشای هر ویدیو به افراد دستمزد می دهد و به همین دلیل رقابت بالایی در تولید محتوای یوتیوب وجود دارد. سعی کنید مطالب سایر افراد یوتیوب را ببینید و به اشتراک بگذارید و در این راه ویدیوی شما هم بیشتر دیده می شود و به اشتراک گذاشته می شود.

تولید محتوای یوتیوب

  1. به وب سایت خود لینک دهید

البته شاید این نکته را دم دستی بگیرید، اما در واقع یکی از بهترین راه ها برای هدایت بازدید کننده ها به وب سایت شماست. این کار به دو روش انجام می شود: می توانید در زیر ویدیوی خود آدرس سایتتان را بگذارید تا مخاطب به محض کلیک روی لینک وارد سایتتان شود، یا می توانید لینک سایت خود را در قسمت پایین در زیر فیلم اضافه کنید.

 

  1. داشتن دکمه فراخوان و اقدام به عمل

حتی در محتوای ویدیویی هم نباید مخاطب را به حال خودش رها کنید. دست کسی که تا انتهای ویدیو با شما همراه شده است را بگیرید و در مسیری که میخواهید قرار دارید. باید به فکر یک قیف فروش برای تولید محتوای یوتیوب خودتان باشید.

ایجاد دکمه فراخوان در تولید محتوای یوتیوب، بینندگان شما را به طور فعال از طریق کانال فروش هدایت می کند و به شما کمک می کند نتایج را سریعتر ببینید.

 

  1. منسجم باشید

اصولا تولید محتوای یوتیوب سخت تر از تولید محتوای متنی است و داشتن تولید محتوای خوب زمان بیشتری از شما می گیرد. همین سختی باعث می شود خیلی از افراد در میانه راه جا می زنند و از کمیت و کیفیت تولید محتوای خودشان کم می کنند.

تولید محتوای یوتیوب مانند باقی بازاریابی ها است و اگر می خواهید این کار را انجام دهید ، باید تمام و کمال در آن شرکت کنید. ریتم داشته باشید و برای این شکل از تولید محتوا برنامه ریزی داشته باشید.

 

 

 

نظرات کاربران