قیف فروش

قیف فروش چیست و چطور یک قیف فروش موثر داشته باشیم

قیف فروش اصطلاح بازاریابی برای مسیری است که مشتریان بالقوه در مسیر خرید طی می کنند. چندین قدم برای رسیدن به یک قیف فروش وجود دارد که معمولاً به عنوان قیف بالا ، وسط و پایین قیف شناخته می شوند ، اگرچه بسته به مدل فروش شرکت ممکن است این مراحل متفاوت باشد. ادامه این مطلب از بیزون را هماره ما باشید تا ببینیم مراحل قیف فروش چیست .

قیف فروش

قیف فروش چیست ؟

هر یک از مشتریان شما فرایندی را طی کرده اند که با خرید مشتری به پایان می رسد. این فرآیند شامل کشف کسب و کار شما ، کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما ، تصمیم گیری برای خرید و سپس در واقع انجام این کار است.

برای برخی از محصولات – کالاهای مصرفی با قیمت پایین تر – این روند ممکن است در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد.

ممکن است مشتری در حال مرور شبکه های اجتماعی باشد، آگهی یک کفش را مشاهده کند ، برای مطالعه بیشتر در مورد محصول روی پیوند کلیک کنید ، تصمیم بگیرید که متناسب با نیاز او است و سپس آنها را بخرد. برای این محصولات ، قیف فروش سرراست است.

یک کسب و کار اینترنتی هم می تواند با ارائه یک تجربه عالی مشتری و ایجاد فرصت هایی برای فروش کالای اصلی ، قیف فروش خود را بهینه کند. سایر محصولات دارای قیفهای پیچیده تر هستند. کالاهایی مثل خدمات الکترونیک، بیمه یا سایر مسائلی که هزینه بالاتری هم دارند شامل این موارد هستند. در چنین شرایطی ممکن است ماه ها طول بکشد تا یک خریدار از چشم مشتری به مشتری منتقل شود.

نکته اصلی تعبیه و تولید یک قیف فروش است که در هدایت مشتریان بالقوه از طریق مراحل مختلف قیف موثر باشد تا جایی که مشتری ها آماده خرید محصول یا خدمات شما باشند.

مراحل قیف فروش چیست

قیف فروش معمولی به چند مرحله تقسیم می شود که بسته به مدل فروش خاص متفاوت است. یکی از رایج ترین روش های تقسیم یک قیف فروش دارای هفت مرحله است:

 

مرحله آگاهی – که در آن مشتری بالقوه از وجود راه حل مختص شما برای حل مشکلش آگاه می شوند.

مرحله علاقه – که در آن مشتری های بالقوه با انجام تحقیقات مربوط به محصول، به محصول علاقمند می شوند.

مرحله ارزیابی – که در آن کسب و کارها و راه حلهای رقبا را در هنگام تصمیم گیری نهایی برای خرید بررسی می کنند.

مرحله تصمیم گیری – که در آن به تصمیم نهایی رسیده و مذاکره آغاز می شود.

مرحله خرید – که در آن کالا یا خدمات خریداری می شود.

مرحله ارزیابی مجدد – این مرحله از قیف فروش در در فروش B2B معمول است که پیشنهادات شامل قراردادهایی است که باید تمدید شوند. به ویژه در پایان قرارداد ، مشتری وارد مرحله ارزیابی مجدد می شود که در آن تصمیم می گیرد قرارداد خود را تمدید کند یا خیر.

مرحله خرید مجدد – که در آن مشتری محصول یا خدمات خود را دوباره خریداری می کند.

هم تیم های بازاریابی و هم مدیران فروش داخلی معمولاً استراتژی ها ، ابزارها و تاکتیک هایی را برای بهینه سازی هر مرحله از روند فروش خود در پیش می گیرند.

قیف فروش چیست

چگونه می توان برای کسب و کار خود یک قیف فروش ایجاد کرد

برای اینکه قیف فروش  داشته باشید اول به یک سری مشتری احتیاج دارید تا روند آنها را بررسی کنید و از امتیاز و بازخوردها قیف فروش کسب و کار خودتان را طراحی کنید.

در اینجا پنج مرحله برای کمک به شما در ایجاد یک قیف فروش آورده شده است:

 

  1. یک صفحه فرود یا لندینگ پیج خوب داشته باشد

وقتی مشتری روی آگهی شما کلیک کند ، برای یک وبینار ثبت نام کند یا کتاب الکترونیکی را دانلود کند ، به یک صفحه مقصد می روند. این صفحه باید به وضوح با مشتری به عنوان یک کسب و کار ارتباط برقرار کند و مزایای و ویژگی های منحصر به فردش را نشان دهد. از همه مهمتر، حواستان باشد که صفحه فرود شما دارای فرمی باشد که اطلاعات مشتری را نگه دارد.

 

  1. چیزی با ارزش ارائه دهید

اینجا بخشی است که شما باید در ازای آدرس ایمیل آنها به مشتری خود یک هدیه یا خدمات به عنوان تشویق بدهید.

 

  1. مخاطب را در دسترس نگه دارید

از آنجا که شما تمام آدرس های ایمیل آنها را از صفحه فرود دارید ، می توانید با فرستادن خبرنامه یا لینک دعوت به وبینار یا همایشی، مخاطبتان را در مورد خودتان به روز و آگاه نگه دارید. اینجا مرحله ای است که تولید محتوا به دردتان می خورد.

 

  1. ایجاد اینگیجمنت

در این مرحله می توانید با یک بسته تخفیف یا تشویق مخاطبتان را درگیر خودتان کنید و کاری کنید شما را قبول داشته باشد. یک محصول با تخفیف یا خدماتی ویژه می تواند از این دست موارد باشد.

 

  1. تداوم داشته باشید

مشتری را فراموش نکنید و وقتی از شما خرید کرد سعی کنید همچنان روی مشتری سرمایه گذاری کنید و او را تبدیل به یک مشتری وفادار کنید.

نظرات کاربران