مزایای چت زنده برای سایت های کسب و کار

مزایای چت زنده

آیا می دانید نرخ تبدیل کسب و کارهای اینترنتی به طور متوسط ​​۱٪ – ۲٪ است؟ این بدان معنی است که از هر ۱۰۰ بازدید کننده فروشگاه آنلاین ، حداکثر دو نفر از آنها به مشتری این فروشگاه تبدیل می شوند. بالا بردن نرخ تبدیل یکی از مهم‌ترین مزایای چت زنده است. چت زنده می تواند مخاطبان را به مشتری تبدیل کرده و خدمات مشتری را بهبود بخشد. در این مطلب از بیزون مزایای استفاده از چت زنده در وب سایت صحبت می کنیم.

مزایای چت زنده

مزایای چت زنده

  1. خدمات فوری به مشتری.

یکی از مواردی که مردم در فروشگاه های “سنتی” دوست دارند، فروشنده ای حاضر و آماده است. از مزایای چت زنده این است که انگار یک فروشنده همیشه در سایت و فروشگاه آنلاین شما حاضر است.

وب سایت شما ممکن است غیراصولی باشد و ممکن است مشتری نتواند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند. چت زنده اینجا به کمک مخاطبتان می‌آید.

چت زنده همه چیز را برای هر دو طرف کاملاً ساده می کند. مشتری می تواند در هر زمان که به کمک نیاز دارد ، روی پنجره گفتگو کلیک کند. نمایندگان گفتگوی زنده می توانند ببینند مشتری در چه نقطه‌ای از وب‌سایت است و می توانند پاسخ های فوری ارائه دهند.

این سرعت چرا مهم است؟ به این دلیل که مردم تصمیمات خرید را در عرض چند ثانیه می گیرند. جواب سریع باعث می‌شود مشتری از خرید پشیمان نشود.

 

  1. چت همزمان با چندین مشتری.

مزیت چت زنده نسبت به هر نوع ارتباط دیگر این است که یک نماینده می تواند با چندین مشتری صحبت کند. این اتفاق در زندگی واقعی رخ نمی دهد و از طریق تلفن امکان پذیر نیست، یک نماینده می تواند همزمان با پنج یا شش مشتری صحبت کند.

مزایای چت زنده

  1. پنجره چت به راحتی قابل مشاهده است.

در حالی که بیشتر فرم‌های تماس آنلاین با جزئیات تماس در لابلای وب سایت فروشگاه پنهان است، اما کادر چت زنده در هر صفحه ای که مشتری می‌بیند وجود دارد. این موضوع احتمال چت را افزایش می دهد.

  1. خوش آمد گویی خودکار چت.

خوش آمد گویی گپ خودکار یکی از مهمترین ویژگی های چت زنده است. این خوشامدگویی درست مثل حضور یک فروشنده در فروشگاه است که در موقع نیاز به کمک مشتری می آید.

اگر وب سایت خود را آنالیز می کنید و از معضل مشتریان خود مطلع هستید، می توانید سلام و احوالپرسی چت را طوری تنظیم کنید تا دقیقاً در لحظه ای که مشتری به آن نیاز دارد شروع شود.

به عنوان مثال، اگر متوجه شده اید که مشتری شما وقت زیادی را در سبد خرید می گذراند، کاملاً مطمئن باشید که مشکلی دارند. ارائه کمک به آنها می تواند احتمال اتمام مراحل خرید را افزایش دهد.

 

  1. خدمات شخصی.

یک برنامه چت زنده خوب به شما امکان می دهد اطلاعات ارزشمند فروش مانند صفحاتی که بازدید کننده در حال مرور آنها است ، زمان صرف شده در صفحه شما، تاریخچه چت ها با این بازدید کننده یا آدرس ایمیل آنها را مشاهده کنید. با استفاده از مزایای چت زنده، می توانید کمک شخصی و تجربه شگفت انگیز مشتری را ارائه دهید.

 

  1. نظرسنجی های قبل از چت.

نظرسنجی های قبل از چت این مشکلات را برطرف می کند زیرا بازدید کنندگان وب سایت شما را وادار می کند تا خود را معرفی کنند (برای مثال با ذکر نام و آدرس ایمیل آنها). به لطف مزایای چت زنده، می توانید با هر بازدید کننده وب سایتی که تاکنون با شما چت کرده است در ارتباط باشید. همچنین می توانید سفارشات قبلی این شخص را بررسی کرده و محصولی را که می تواند دوست داشته باشد پیشنهاد دهید.

همچنین، می توانید گفتگوی زنده خود را با یک برنامه مدیریت ایمیل ادغام کرده و از بازدیدکنندگان وب سایت خود بخواهید که خبرنامه های شما را انتخاب کنند.

 

 

  1. تلفیق چت زنده.

در بسیاری از موارد، می توانید از پلاگین ها یا برنامه های شخص ثالث برای ارتقا چت زنده خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، می توانید چت زنده را با CRM خود ادغام کنید و به طور خودکار اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید. با افزودن ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانید تأثیر گپ ها را در میزان فروش خود پیگیری کرده و درباره مشتریان خود بیشتر بدانید. با اتصال چت زنده به بستر فروشگاه خود ، می توانید در زمان واقعی به ما کمک کنید و مقدار کل سبد خرید ، جزئیات سبد خرید یا حتی جزئیات آخرین سفارش را در برنامه مشاهده کنید.

با این کار می توانید به مشتریان خود بهتر ، سریعتر و دقیق تر کمک کرده و آنها را به دروازه پرداخت راهنمایی کنید.

مزایای چت زنده

  1. گزارشات.

اگر نتوانید کارآیی تیم خود را بسنجید، نمی توانید خدمات عالی به مشتری ارائه دهید. گزارشات به شما امکان می دهد معیارهای خود را پیگیری کنید و هر جا که نیاز باشد خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید.

مهمترین معیارهایی که وجود دارد این موارد است: باید مراقب کل چتها باشید و روند نماینده پاسخگویی را بررسی کنید ، زمان اولین جواب (تا آنجا که ممکن است پایین باشد) و رضایت از چت (نشانگر میزان خوشحالی مشتریان شما).

 

 

نتیجه

چت زنده سریعترین کانال ارتباط آنلاین است ، اما بسیاری از کسب و کارها هنوز از مزایای آن استفاده نمی کنند. امیدوارم با توجه به نکات بالا، بتوانید ابزار چت زنده مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که گفتگوی زنده نه تنها یک ابزار ساده است بلکه می تواند به عنوان یک راه حل تجارت الکترونیک قوی مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع به ایجاد ترافیک بیشتر، ارائه خدمات شگفت انگیز به مشتری و البته افزایش نرخ تبدیل کمک می کند.

 

:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.